ФЭНДОМ

Сатиры
Сатиры
Сторона/
Отношение к другим
Пылающий Легион, Shadow Council, Cult of the Dark Strand, Силы Иллидана, Illidari, Independent, Emerald Nightmare
КлассыFelsworn, Rogue, Necromancer, Warlock, Barbarians, Warriors, Hellcaller, Pyromancer, Shadowdancer, Trickster, Soulstealer, Scout
СтолицаНеизвестна
Расовый
лидер(ы)
Лорд Ксавий, Иллидан Ярость Бури, Кил'джеден
Расовое
верховое
животное
Неизвестно
Родной мирАзерот
Основной
язык
Eredun and the primary language of the satyr's former race.
Другие
языки
Darnassian, Thalassian, Orcish, Goblin, Common, Low Common (the Satyr's former language remains a primary language.)
Средний
рост
7 ft (excluding horns)
Мировоз-
зрение
Обычно Хаотический злой[1] (формально Нейтральный злой)[2]

Сатиры - существа, некогда бывшие ночными эльфами, были приняты демонами и преобразованы в то, что более точно отражает их суть. Вместо стройного эльфийского тела у них теперь большое волосатое тело, более чем 2 м в высоту. У них выросли острые когти, на их ногах находятся копыта, а на голове появились рога. Даже после разрушения Источника Вечности сатиры продолжали служить Легиону, оскверняя землю и готовясь к новому вторжению. В Третьей войне сатиры боролись на стороне Легиона и Плети против Орды и Альянса. Сатиров часто можно найти у испорченных лунных колодцев; говорят, что любой эльф, который выпьет воду из этого осквернённого источника, обратится в сатира, однако до сих пор не было обнаружено ни одного факта существования высшего эльфа-сатира или эльфа крови-сатира.

Краткая историяПравить

Сатиры – потомки калдорай, которые присоединились к Пылающему Легиону во время его первого нашествия в Азерот за десять тысяч лет до первого вторжения орков. В отличие от Высокорожденных, которые помогали Легиону, чтобы обрести больше магической силы, сатиры стремились заключить в себя всю демоническую мощь. Они поклялись в преданности Ксавию, первому из этой порочной расы. Ксавий был лично преобразован в сатира Саргерасом и обладал способностью превращать других ночных эльфов в сатиров.

Сатиры, эти искажённые пародии на ночных эльфов, убивают ради удовольствия. Они не думают ни о чём, кроме как о страданиях их жертв. Сатиры оставляют искорёженные тела ими убитых напоказ, как мрачное свидетельство своей мощи. Живут они даже дольше, чем их бывшая родня калдорай. Ночные эльфы недавно потеряли своё бессмертие в битве у горы Хиджал, но сатиры давным-давно получили иной источник долголетия – от хаотических сил Пылающего Легиона.

Сатиры всегда настроены агрессивно. С теми, кто посягает на их территорию, сатиры играют в кошки-мышки, развлекаясь с нарушителями до кульминационного момента, когда кошка, наконец, вонзает свои когти. Сатиры особенно ненавидят друидов. Они видят в этих защитниках природы пародию на себя, словно через кривое зеркало. Сатиры нападают на друидов всякий раз, когда с ними сталкиваются, обращая внимание на остальных только если их приходится защищаться.

Сатиры заняты распространением скверны и болезней, встретить их можно преимущественно в Калимдоре, особенно в Осквернённом лесу, а также в приграничных территориях – самых тёмных местах Азшары, Ясеневого леса и Тёмных берегов. Часть их общины можно встретить в проклятых катакомбах, напрмер, в Мародоне. Также есть уединённые селения на острове Кровавой Дымки. Часть сатиров вместе с отступником Иллиданом скрылась в Запределье.

Во времена Третьей войны сатиры заражали демонической болезнью древа и древней – живых деревьев – заставляя их сражаться на стороне Легиона.

Бойцы сатиров – полная противоположность воинов ночных эльфов. Если эльфы любят ходить с луками, призывая к себе в помощь силу леса, то сатиры предпочитают вести рукопашный бой, атакуя врасплох, и искажать природу демоническими заклятьями чернокнижников, кои могут использовать большинство сатиров.

Не совсем ясно, подчиняются ли сатиры приказам повелителя сатиров или просто следуют его путям. Обманщики-сатиры почитают Ксавия и подражают ему. Многие сатиры поклоняются ему – спокойно, но пылко, надеясь, что однажды он выйдет из теней и сделает их своими фаворитами.

Культура Править

Satyrs possess little culture. Their society is loosely hierarchical, and they are organized into groups. Each group is called a "sect". A sect of satyrs lives in the same geographical region and has a specific mission. Satyrs of different sects get along only some of the time. They live in ruins scattered throughout northern Kalimdor and Desolace; satyrs prefer places of corruption to make their homes, such as Felwood and certain areas of Darkshore. Their sects are small, usually no more than a hundred individuals. Satyrs are cruel and sadistic creatures. They enjoy tormenting other creatures, particularly intelligent ones. Satyrs patrol their territory, hoping they can find travelers they can eviscerate in the most bloody manner possible. They operate at a faster level than their former selves — while before they may have been stately and calm, they now burn with feverish energy. Their movements are swift and jagged, like predators sensing prey.[3][4]

Организация Править

Satyrs are organized only loosely, into a variety of sects. When the alarm sounds, all members of a sect throw themselves into battle. Like all demons, when the Legion calls, they scramble to obey.

Few creatures clash with satyrs on their own territory, however. Satyr camps are well hidden and often located in areas already dangerous, like Felwood. They are also well protected; only army divisions or powerful adventurers could hope to rampage through a satyr community. Thus, most encounters with satyr forces occur elsewhere — often on the roads and paths through the forests.

Satyrs have no sense of honor, especially concerning warfare. They do whatever is necessary to destroy their opponents, preferably causing a good deal of pain — both physical and psychological — at the same time. They prefer ambushes and scare tactics, perhaps stalking a group for several days, leaving subtle clues to their presence to make their prey more and more paranoid and fearful; then they strike. They enjoy incapacitating their enemies with nets and dark magic so they can carve them up at their leisure; they also enjoy the fear and panic they cause when they weaken and capture and bleed instead of outright kill.[5]

Few satyrs become warriors or barbarians, so they do not possess the tough, front line soldiers that other forces do. In their strongholds, they must rely on corrupted ancient protectors to serve in this capacity; but when they strike out at others, they are weak in this area. Many satyrs become rogues, and this disparity is one reason they prefer ambushes and guerilla tactics — hopefully, satyr rogues can incapacitate enemy warriors soon after combat is joined, thereby leaving them free to strike at vulnerable spellcasters and war machine crews.

Satyr rogues who distinguish themselves — or show a certain penchant for painful traps and ambushes — are called satyr tricksters. Satyrs ranged support usually comes from magic. A few satyrs become necromancers or warlocks; some become dark spellcasters called soulstealers or hellcallers. Satyr rogues are fairly common. Some rogues take some training as warlocks in order to add some curses to their repertoire; these individuals are called shadowdancers. Warlocks, necromancers, hellcallers, and rogues work well together; the rogues dart in to disembowel their enemies while the spellcasters summon reinforcements, enhance their allies, hamper their enemies, and call up blasts of entropic flame.[6]

Лагеря Править

Most of the Satyrs' camps, if not all of them, have no large buildings—most of them are made of small tents and a few firepits. Some encampments are built in the ruins of former Highborne settlements.

In some camps there can be found corrupted Moon Wells, sacrificial altars and wooden walls to defend themselves from outsiders. One structure that can be spotted in many Satyr camps is the Shrine, a strange red monument. While its use is unknown, it looks like an important structure for the satyrs, since it's not uncommon to be seen.

Имена Править

Satyr naming practices are similar to those of their original race, but focus on their unique and corrupt natures. Their surnames often develop from their evil deeds, while some go without surnames. A few satyrs don’t change their names after their transformations.[3]

  • Male Names: Zalan, Delmanis, Makron, Zevrim.
  • Female Names: Akhzor, Marigore, Nektis, Zydaxxis
  • Tribe Names: Banebreath, Darkthought, Thornhoof, Vileclaw[3]

Языки Править

Satyrs speak Eredun, and whatever was the primary language of the satyr's former life. Darnassian, Low Common, Goblin, Orcish, and Thalassian are often secondary languages (unless one of these was the satyr's primary language in his former life then it remains one of their primary languages). Satyrs pick up the languages of their enemies and those creatures who they might find useful.[7]

ФракцияПравить

Галерея Править

Изображения Править

Видео Править

Ссылки Править

  1. Monster Guide, pg. 117
  2. Manual of Monsters, pg. 90
  3. 3,0 3,1 3,2 Dark Factions, pg. 20
  4. Dark Factions, pg. 122
  5. Dark Factions, pg. 183
  6. Dark Factions, pg. 184
  7. Monster Guide, pg. 118

Смотрите также Править

Внешние ссылки Править

Шаблон:Демоны