FANDOM

Lorekeeper Polkelt
Strażnik Wiedzy Polkelt, jeden z lepiej znanych zombie
Zombie
Klasyfikacja nieumarli
Przynależność Plaga
Królestwo Opuszczonych
Stolica Lodowa Korona (Plaga)
Podmiasto (Opuszczeni)
Przywódcy IconSmall LichKing Król Lisz (Plaga)
IconSmall Sylvanas Sylvanas Windrunner (Opuszczeni)
Znani przedstawiciele Algernon
Strażnik Wiedzy Polkelt
Daniel Ulfman
Samuel Fipps
Gehennis
Ojczyzna Azeroth
Środowisko Wschodnie Królestwa
Northrend
Obszar występowania Lodowa Korona
Polany Tirisfal
Zachodnie Ziemie Plagi
Widmowe Ziemie
Pogórze Hillsbradzkie
Las Srebrzystych Sosen
Wschodnie Ziemie Plagi
Knieja Zmierzchu
Burzowe Szczyty
Zimościsk
Język Niższy Wspólny
Mowa Rynsztokowa
Język Śmierci
Kolor oczu świecące białe
świecące żółte
Kolor włosów czarna
Cechy charakterystyczne powstali ze zwłok zmarłych osób
słaba budowa ciała
podatni na świętą magię
Cechy dodatkowe niedokończone ghule
w większości zmarli przez zarazę nieumarłych mieszkańcy Lordaeronu
Status istnieje

Zombie to rodzaj nieumarłych. Są to ożywione zwłoki, które nie ukończyły przemiany w "prawdziwą" formę ghuli. Podczas Trzeciej Wojny byli to zakażeni mieszkańcy Lordaeronu. Byli bardzo słabi ale liczni.

Wygląd i charakterystykaEdytuj

Zombie to nic więcej jak ożywione dzięki nekromancji zwłoki, w różnym stopniu rozkładu. Ciało stopniowo odpada, oddzielając się od kości i ukazując rozkładające się organy wewnętrzne. Nie posiadają wolnej woli, ale niestety nie wszystkie zombie zatracają wspomnienia i osobowość. Jest to tym bardziej przerażające, ponieważ mając wspomnienie własnego życia, uwięzione są w rozkładającym się ciele i zmuszone są służyć swoim wcześniejszym wrogom. Rzadko zdarza się, że zombie zachowują intelekt lub w ciągu długich lat rozwijają formę inteligencji. Nikt jednak nie jest w stanie powiedzieć dlaczego i w jaki sposób tak się dzieje i nigdy nie udało się wytworzyć takiej sytuacji intencjonalnie.

Są najniższą formą egzystencji wśród nieumarłych. Zwykle wykorzystywane jako mięso armatnie na pierwszych liniach frontu Plagi Króla Lisza. Poza nielicznymi wyjątkami, zupełnie pozbawione są inteligencji, nawet w porównaniu z Plugastwami. Poruszają się bardzo powoli i reagują poprzez instynkt, a nie myślenie. Jeśli z jakichś przyczyn nie są kontrolowane przez Króla Lisza, włóczą się bezmyślnie i bezcelowo po okolicy, w której się znajdują.

Nieliczne zombie, które zachowały (lub wytworzyły) inteligencję i wyzwoliły się spod wpływów Króla Lisza, dołączyły do Opuszczonych.

Godni uwagiEdytuj

Warcraft 3Edytuj

W Warcraft 3 Reign of Chaos Mal'Ganis rozkazał swym sługom rozwozić zakażone ziarno do miast Lordaeronu. Mieszkańcy, którzy je spożyli zamieniali się w poddanych Pladze Zombie. Gdy Arthas Menethil przybył do Stratholme zauważył, że prawie wszyscy mieszkańcy są zakażeni. Musiał zabić 100 Zombie zanim przejmie ich Mal'Ganis. Po upadku Lordaeronu wielu mieszkańców stało się Zombie. W Warcraft 3 Frozen Throne możemy zauważyć w 1 misji Nieumarłych w filmie początkowym kilka Zombie.

Typy zombieEdytuj

Zombie

CiekawostkiEdytuj

  • W Warcraft 3 zombie są jednostkami występującymi tylko w kampanii. Poza edytorem nie mamy sposobu na kierowanie nimi.
  • Zombie oprócz robotników są najsłabszymi jednostkami nieneutralnymi w Warcraft 3 Reign of Chaos.