FANDOM

Blizz construction sign Ten artykuł wymaga uzupełnienia. Jeżeli jesteś w stanie nam pomóc i dodać brakujące informacje, to kliknij przycisk Edytuj w menu tej strony i podziel się swoją wiedzą.

Zin-AzshariEdytuj

Zin-Azshari to dawna stolica Kal'dorei, wybudowana na brzegach Studni Wieczności. Poprzednia nazwa miasta nie jest znana, jednak uległo ona zmianie na Zin-Azshari po wstąpieniu na tron królowej Azshary. Kiedy Lord Xavius, doradca królowej Azshary, pomógł Sargerasowi w przedostaniu się Płonącego Legionu do świata Azeroth, stolica była pierwszym celem demonów. Miasto zostało doszczętnie zrujnowane, przetrwały jedynie wieże w których znajdowała się królowa i portal, przez który częśćSzlachetnie Urodzonych przywoływało kolejne hordy demonów. Po zniszczeniu Studni Wieczności większość miasta zapadła się w nowo powstałe morze.

ArchitekturaEdytuj

Zin-Azshari zostało w całości stworzone za pomocą magii. Budynki zostały zbudowane ze zlepków kamieni i ziemi lub innymi materiałami naturalnego pochodzenia. Następnie były wzmacniane gałęziami bądź czymś, co mogło przytrzymać strukturę. Ważne budynki, takie jak świątynia czy pałac, były wysadzane kamieniami szlachetnymi.

Ruiny AzsharyEdytuj

Po kataklizmie spowodowanym przez Mealstorm, niemal cała stolica została unicestwiona, jednak mała część miasta przetrwała tworząc ruiny Azshary, znajdujące się na wschodnim brzegu Kalimdoru. Osiedliły się tam duże grupy nag i innych stworzeń.