FANDOM

Zbrodnie Wojenne
Polskie wydanie
Zbrodnie Wojenne
Tytuł oryginalny War Crimes
Autorzy Christie Golden
Artyści Sławomir Maniak
Ilość stron 368 (US)
432 (PL)
Wydawca download
Opublikowano 06.05.2014 (US)[1]
18.06.2014 (PL)[2]
Cena detaliczna $26.00
€17,95
39.99 PLN
Rodzaj okładki Twarda
Miękka
Kod ISBN 10 1451684487 (Twarda)
074347130X (Miękka)
Kod ISBN 13 978-1451684483 (Twarda)
978-0743471305 (Miękka)

Zbrodnie wojenne to powieść napisana przez Christie Golden, opisująca wydarzenia dziejące się między Oblężeniem Orgrimmaru a World of Warcraft: Warlords of Draenor. Skupia się na procesie i skazaniu Garrosha Hellscreama, obalonego Wodza Wojennego Hordy. W procesie uczestniczą wszyscy liderzy frakcyjni.[3]

Tyrande Whisperwind ma za zadanie prowadzenie procesu, podczas gdy w serii wydarzeń, Baine Bloodhoof czuje potrzebę zapewnienia Garroshowi uczciwej obrony. Brązowe smoki używając swej mocy przywołują obrazy kluczowych momentów w przeszłości Garrosha. Pozostałymi głównymi bohaterami są Thrall, Jaina Proudmoore, Varian Wrynn, Anduin Wrynn, Sylvanas Windrunner (która ma swój własny ważny wątek poboczny), oraz nowy Wódz Wojenny Vol'jin. Chociaż powiesć posiada wyśmienitą obsadę to skupia się głównie na tych bardzo blisko związanych z Garroshem.

Opis Edytuj

KRWAWE OBLĘŻENIE ORGRIMMARU DOBIEGŁO KRESU

Zjednoczone siły Przymierza i Hordy pozbawiły Garrosha Hellscreama, jednego z najbardziej znienawidzonych mieszkańców Azeroth, tytułu wodza. Jego żądza podbojów obróciła miasta w ruinę, niemal podzieliła Hordę i unicestwiła niezliczone istnienia.

Teraz w legendarnej Pandarii Garrosh jest sądzony za swe czyny.

Zgromadzili się tam sławni przywódcy z całego świata, by być świadkami tej historycznej chwili. W trakcie procesu wysłannicy spiżowych smoków przywołują wstrząsające obrazy zbrodni Garrosha. Te urywki historii zmuszają wielu z obecnych do ujawnienia własnych bolesnych wspomnień, a nawet do kwestionowania swojej niewinności lub winy. U innych mrożące krew w żyłach wizje podsycają tylko nienawiść.

Nikt nie wie, że mroczne siły z Azeroth pragną nie tylko udaremnić trybunałowi wymierzenie sprawiedliwości, lecz także zagrażają życiu wszystkich zebranych na procesie.[4]

Postacie Edytuj

Główne Wspierające Drugoplanowe Ukazujące się w wizjach Wspominane

Lokacje Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Nad kształtem powieści pracowali zarówno Christie Golden, jak i Micky Neilson, natomiast Chris Metzen i Dave Kosak odbyli "burzę mózgów" z Neilsonem. Pierwszy szkic opowiadał o polowaniu na Garrosha, tropionego przez Thralla i Variana. Nie został schwytany. Idąc dalej tropem "co by było, gdyby jednak został schwytany", autorzy wpadli na pomysł procesu, który "nigdy wcześniej nie miał miejsca". Wtedy właśnie Golden dołączyła do twórców.[5]
  • Zbrodnie wojenne były pierwszą powieścią przedstawiającą fabułę z perspektywy wielu osób, którą stworzyła Golden w świecie Warcraft od czasów The Shattering: Prelude to Cataclysm. Podczas pisania używała wielokolorowych fiszek, które odpowiadały różnym bohaterom.[5]
  • Jednym z pomysłów na fabułę był konflikt pomiędzy Sylvanas, Garroshem a Gennem Greymanem dotyczący sprawy Gilneas. Inną koncepcją były losy Aethasa Sunreavera, jednak oba wątki zostały porzucone.[5]

Przypisy Edytuj

  1. ISBN: 978-1451684483
  2. ISBN: 978-83-63944-50-6
  3. First Look at Christie Golden's War Crimes "... For one thing, all of the faction leaders will be gathered together in one place."
  4. Strona wydawnictwa Insignis dostęp: 25.07.2014 21:35
  5. 5,0 5,1 5,2 2014-05-16, Blizzplanet Interview – World of Warcraft: War Crimes by Christie Golden. Blizzplanet, retrieved on 2014-07-19