FANDOM

Dragonsworn

Zaprzysiężony Smokom kłania się Smokowi

Przez wieki, wielkie Smocze Szczepy zauważały potencjał innych ras. W kilku przypadkach wybierali stworzenia innych ras, by mogły być jednym z wybrańców i bezpośrednio służyć smokom, lub całej grupie. Tacy słudzy poświęcali często swoje życie dla ochraniania i usługiwania swoim smoczym szczepom, ale nie bez nagrody, byli nagradzani Wielką mocą a także wiedzą na temat smoczej magii. Pogłoski mówią, że pierwsi Służący smokom wywodzili się od rasy Smoczych Pomiotów, oczywiście, jest to tylko plotka

Każde Stado Smoków traktuje swoje sługi inaczej, i udziela im trochę różnych dobrodziejstw w zamian za ich usługi. Smok-Patron ze Szczepu Nozdormu, może dać wiernemu Uczniowi relikt z Wojny Starożytnych, natomiast Uczeń Czarnego Szczepu może zostać wtajemniczony w magie manipulacji Ognia Cienia. Mimo, że te nagrody mogą brzmieć bardzo kusząco, smoki żyją bardzo długo, a większość lotów nie zauważa przepływów lat. Służący rozmaitych Szczepów służą często całe życie, bez żadnego uznania- szczególnie dla krótko żyjących ras, takich jak ludzi.

Legendy mówią, że Zaprzysiężonych jest bardzo mało, mogą być bardziej powszechni w przyszłości- istnieje duża luka w zapisach, gdzie tacy słudzy są w ogóle nie spotykani. Zielone smoki, były podobno pierwszym szczepem, które jako pierwsze ożywiły tradycje przyjęcia nowych uczniów w swoje szeregi, inne rasy poszły w ślad tego szczepu. Niezależnie od tego który lot był pierwszym w przyjęciu humanoidalnych zwolenników, smoki używają coraz bardziej swoich podopiecznych uczniów do ich eksploatacji.