FANDOM

GHills06
Droga obok lasu na Wzgórzach Grizzly
Wzgórza Grizzly
Klasyfikacja
Wymagany poziom 73-75
Kontynent Northrend
Planeta Azeroth
Status niezależne
Forma krainy strefa
Dungeony Twierdza Drak'Tharon
Geografia
Typ lasy wiecznej zmarzliny
Zasoby Kobalt
Klimat mroźny
Dominujący krajobraz tajgi
Roślinność drzewa iglaste
trawy
Fauna Niedźwiedzie grizzly
Worgi szablozębne
Górscy giganci
Kamienni giganci
Muflony
Konie
Threshadony
Jelenie
Węże
Społeczeństwo i inne
Stolica Płacząca Paszcza
Osady Thor Modan
Twierdza Drak'Tharon
Rasy IconSmall Furbolg Furbolgowie
IconSmall Dwarf MaleIconSmall Dwarf Female Krasnoludy
IconSmall Lich MaleIconSmall AbominationIconSmall BansheeIconSmall GhoulIconSmall Skeleton Plaga
IconSmall IronDwarf Żelazne krasnoludy
IconSmall Human MaleIconSmall Human Female Ludzie
IconSmall Worgen MaleIconSmall Worgen Female Worgeni
IconSmall Orc MaleIconSmall Orc Female Orkowie
IconSmall Taunka MaleIconSmall Taunka Female Taunka
Ustrój polityczny Plemienny
Władca Baergar Blackpaw
Język Niedźwiedzi
Język Śmierci
Orczy
Krasnoludzki
Wspólny
Przynależność plemiona Furbolgów
Wyznanie Szamanizm
Druidyzm

Wzgórza Grizzly to lesista kraina w południowo-wschodnim Northrend, wciśnięta pomiędzy Wyjący Fiord na południu, Smocze Cmentarzysko na zachodzie i Zul'Drak na północy. Jest to ojczyzna furbolgów z Grizzlemawu, gdzie mieszka ponad dwadzieścia tysięcy przedstawicieli tej rasy. Na północy można znaleźć osiedle żelaznych krasnoludów w Thor Modan oraz fortecę Plagi i lodowych trollów w Forcie Drak'Tharon. Głównymi bazami operacyjnymi frakcji są Wartownia Bursztynowej Sosny dla Przymierza oraz Pięść Podboju dla Hordy.

Kraina przypomina tereny leśne w okresie zimowym z tym wyjątkiem, że zima panuje tu cały rok. Drzewa rosną wysoko i mają grube pnie, sosny hodują długie i ostre igły, a w powietrzu unosi się przyjemny, świeży zapach. Śnieg często zmywa ziemie, a wzgórza są na tyle wysokie, by być dobrymi punktami orientacyjno-obserwacyjnymi, lecz również na tyle niskie, że wspinaczka na nie nie nastręcza trudności. Jest to jedna z przyjemniejszych krain w całym Northrend.

Krasnoludy żyją w Thor Modan, jednak nie są one jedynymi mieszkańcami krainy. Głównymi władcami Wzgórz Grizzly są furbolgowie, którzy w okresie spokoju są przyjaznymi sąsiadami. Plaga zaznaczyła tu również swoją obecność, lecz ogranicza się ona do północno-zachodniego krańca krainy. Po wzgórzach wędrują dzikie zwierzęta, dostarczając dużą ilość mięsa, futer i rozrywki dla myśliwych.

Wśród Wzgórz Grizzly działa również Kompania, prowadząca zakrojoną na szeroką skalę akcję wycinki drzew. Mieszkającym wśród wzgórz wogrenom przewodzi wskrzeszony arcymag Arugal. Z kolei niektórzy furbolgowie popadli pod wpływ Starego Bóstwa, które doprowadziło ich do szaleństwa.

HistoriaEdytuj

The RPG Icon 16x36 Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w grze Warcraft RPG.
Furbolgowie twierdzą, że byli pierwszym narodem wśród wzgórz, podobnie uważają też lodowe trolle z plemienia Drakkari, chociaż te skoncentrowały się przede wszystkim w położonym na północy Zul'Draku. Istnieje jednak możliwość, że obie rasy się mylą. Jedne z teroii głosi, że pierwsze były krasnoludy, które zostały tu umieszczone przez tytanów zaraz po ich stworzeniu. Był to rodzaj eksperymentu, który miał dowieść, czy krasnoludy będą w stanie przerzyć samodzielnie. Nie tylko im się to udało, lecz naród zbudował silne społeczeństwo i rozprzestrzenił się na pozostałe kontynenty, poczynając od starożytnego Kalimdoru. Krasnoludy z Thor Modan wierzą, że mają w zasięgu ręki dowód, że wśród wzgórz żyli ich przodkowie, co pozwoli uzupełnić układankę o ich przeszłości.

Inne opowieści mówią, że Drakkari wybudowali Fort Drak'Tharon zanim jeszcze furbolgowie wznieśli Grizzlemaw. Prawdopodobnie to skłoniło Łapy Mrozu do zjednoczenia plemion polarnych furbolgów, by być w stanie zmierzyć się z zagrożeniem ze strony trolli. Obie rasy szczerze się nienawidziły - furbolgowie byli bardziej liczni, lecz trolle dzięki swojej fortecy były bardziej zorganizowane. Powstanie Grizzlemawu zaburzyło tę równowagę i doprowadziło do zwycięstwa furbolgów w serii potyczek, które ostatecznie doprowadziły do utraty Drak'Tharonu na rzecz Plagi.

Kraina ta jest ojczyzną furbolgów, które liczebnością przewyższają wszystkie pozostałe rasy zamieszkujące Wzgórza razem wzięte. Są to potężnie zbudowani niedźwiedzioludzie, chodzący na dwóch łapach, lecz o posturze, futrze i tężyźnie fizycznej niedźwiedzi oraz ludzkich rękach oraz, w pewnym zakresie, inteligencji. Jest to niebezpieczne połączenie, czyniące z furbolgów groźnych przeciwników. Na szczęście poza własnym terytorium nie są oni agresywni. Nie lubią się oni jednak z krasnoludami z Thor Modan, których uważają za intruzów i rabusi grobów. Furbolgowie są jednak zaskakująco pozytywnie nastawieni do podróżników, których witają ciepło, odkąd krasnoludy zapewniły, że nie roszczą sobie praw do wzgórz.

W stolicy furbolgów, Grizzlemawie mieszka mniej niż połowa całej populacji. Reszta mieszka w skupiskach klanowych rozrzuconych po całej krainie. Każdy z klanów posiada własny totem, dzięki czemu podróżnik wie, czy wszedł na terytorium łowieckie Śnieżnej Wiosny, Zimowej Łapy czy Śnieżnej Zamieci. Najlepiej od razu widząc totem określić się ze swoimi zamiarami, gdyż prawdopodobnie furbolgowie obserwują z ukrycia i nie będą zadowoleni, kiedy ktoś będzie się próbował przekraść. Furbolgowie od pokoleń oddają częśc potężnemu prehistorycznemu niedźwiedziowi, który przemierza dziką krainę.

Krasnoludy z Thor Modan chętnie przyjmują gości i słuchają wieści z ojczyzny, jednak niewielu podróżników do nich dociera. Mieszkańcy miasta nie są tu jednak dla rozrywki, lecz by prowadzić badania. Jeszcze nie dokonali znaczących odkryć, jednak są dobrej myśli.

Siły Plagi z Fortu Drak'Tharon są wiecznie czujne i zajęły przełęcze wiodące do Zul'Draku, na Smocze Cmentarzysko oraz część Wzgórz, by wzmacniać swoje siły przed powrotem na Lodowiec Lodowej Korony.

GeografiaEdytuj

Jak sama nazwa wskazuje, Wzgórza Grizzly są pofałdowane. Na północnych krańcach wzgorza ustępują miejsca górom, by na południu ulec spłaszczeniu. Całą krainę porasta gęsty las pocięty przez niewielkie polany oraz strumienie i małe rzeki. Śnieg można napotkać wszędzie, jednak mało jest lodu - wiatr go wywiewa, a drzewa nie pozwalają na jego utworzenie, przez co Wzgórza są uznawane za nawet ciepłą krainę w porównaniu do Smoczego Cmentarzyska czy Borealnej Tundry. Wciąż jest to jednak teren niebezpieczny, pełen zdradliwych stoków, ukrytych jaskiń i częściowo zamarzniętych rzek. Wzgórza są pełne życia. wilki, niedźwiedzie, lisy, zające i niewielkie jelenie są często spotykaną zwierzyną. Myszy i inne gryzonie kryją się przed śnieżnymi sowami i innymi drapieżnikami żyjącymi na drzewach, jednak na szczęście nie spotyka się tu węży i pająków, dla których jest tu prawdopodobnie za zimno. Na wzgórzach polują wendigo i sasquatche, dlatego warto wybierać się tam w drużynie. Wzdłuż granicy z Zul'Drakiem żyją lodowe trolle Drakkari, jednak ich myśliwi czasami zapuszczają się dalej na południe.

Wśród Wzgórz Grizzly wybudowano trzy główne osiedla, każde kontrolowane przez inną rasę. Jest to dziwne, że są one w stanie współistnieć, szczególnie, że wszystkie znajdują się w północnym krańcu krainy. W południowych wzgórzach natomiast nie znajdzie się większego osiedla niż mała osada furbolgów lub traperów.

Mapa i subregionyEdytuj

WorldMap-GrizzlyHills

Mapa Wzgórz Grizzly

Amberpine Lodge

 · Arriga Footbridge · Ashwood Lake · Ashwood Post · Aspen Grove Post · Blackriver Logging Camp · Bloodmoon Isle · Blue Sky Logging Grounds · Boulder Hills · The Broken Bluffs · Camp Oneqwah · Conquest Hold · The Conquest Pit · Drak'atal Passage · Drakil'jin Ruins · Drak'Tharon Keep · Dun Argol · Duskhowl Den  · Eastwind Shore · Evergreen Trading Post · Forest's Edge Post  · The Forgotten Overlook · Granite Springs · Grizzlemaw · Harkor's Camp · Heart's Blood Shrine · Heartwood Trading Post · Hollowstone Mine · Prospector's Point · The Path of Iron · Rage Fang Shrine · Redwood Trading Post · Ruins of Drak'Zin · Ruins of Tethys · Ruuna's Camp · Shadowfang Tower · Silverbrook · Silverbrook Hills · Solstice Village · Thor Modan · Ursoc's Den · Venture Bay · Voldrune · Voldrune Dwelling · Vordrassil Pass · Vordrassil's Heart · Vordrassil's Limb · Vordrassil's Tears · Westfall Brigade Encampment · White Pine Trading Post · Zeb'Halak

TransportEdytuj

Alliance 15 Trasy lotu z Amberpine Lodge

Alliance 15 Trasy lotu z Westfall Brigade Encampment

Horde 15 Trasy lotu z Conquest Hold

Horde 15 Trasy lotu z Camp Oneqwah

InstancjeEdytuj

Nazwa lochu Poziom Wielkość grupy Przybliżony czas przejścia
Drak'Tharon Keep 74-76 5-osobowa 45 minut - 1 godzina

Krainy przyległeEdytuj

Nazwa krainy Frakcja Poziom Kierunek Dostęp
Howling Fjord Neutral 15 68-72 Południe Piechotą lub trasą lotu
Dragonblight Neutral 15 71-74 Zachód Piechotą lub trasą lotu
Zul'Drak Neutral 15 74-77 Północ Piechotą lub trasą lotu

Ważne postacieEdytuj

Główny artykuł: Grizzly Hills NPCs

Wśród Wzgórz Grizzly mieszka wiele wartych wspomnienia postaci. W Obozowisku Brygady Ziem Zachodnich Gryan Stoutmantle przewodzi Brygadzie Ziem Zachodnich w walce z Hordą i okolicznymi niebezpieczeństwami. Przywódcami Hordy są Zdobywczyni Krenna w Pięści Podboju oraz Tormak Blizna, wódz lokalnego plemienia taunka, w Obozie Oneqwah. Innymi wartymi wspomnienia postaciami są schwytany lodowy troll Drakuru, słynny podróżnik Harrison Jones, polująca na worgenów Sasha, jej tajemniczy arcywróg Cień Arugala oraz bóg furbolgów Ursoc, przeraźliwie odmieniony przez skażone ponowne narodziny.

ZadaniaEdytuj

Główny artykuł: Grizzly Hills quests

SurowceEdytuj

Ruda

Zioła

Ryby

Rzadkie stworzeniaEdytuj

Wśród Wzgórz Grizzly można spotkać trzy rzadkie stworzenia, zabicie których wchodzi w skład osiągnięcia Money achievement Northern Exposure:

Inne rzadkie stworzenia:

GaleriaEdytuj

Grafiki koncepcyjneEdytuj