FANDOM

Theramore1
Theramore w World of Warcraft.
Theramore
Podstawowe dane
Lokacja wschodnie Pyłowe Bagnisko
Typ Polis
Populacja 9500-13000
Rasy IconSmall Human MaleIconSmall Human Female Ludzie
IconSmall Dwarf MaleIconSmall Dwarf Female Krasnoludy
IconSmall HighElf MaleIconSmall HighElf Female Wysokie elfy
IconSmall NightElf MaleIconSmall NightElf Female Nocne elfy
IconSmall Gnome MaleIconSmall Gnome Female Gnomy
IconSmall HalfElf MaleIconSmall HalfElf Female Półelfy
Znani mieszkańcy IconSmall Human Female Aegwynn
IconSmall Human Female Lorena
Język Wspólny
Krasnoludzki
Thalassiański
Gnomi
Krasnoludzki
Religia Kościół Świętego Światła
Data założenia 21 ADP
Data zniszczenia 29 ADP
Status Istnieje (do Mists-Logo-Small)
Zniszczone (od Mists-Logo-Small)
Administracja
Rząd obieralna rada
Przynależność Przymierze (od 22 ADP)
Niezależne
Główny budynek Wieża Jainy w Theramore
Przywódca Lady Jaina Proudmoore
Nauczyciele i handel
Nauczyciele klasy Brat Karman (Paladyn)
Kapitan Evencane (Wojownik)
Horace Alder (Mag)
Raedra Windhammer (Szaman)
Redia Vaunt (Czarnoksiężnik)
Jensen Farran (Łowca)
Allen Bright (Kapłan)
Calia Hastings (Łotrzyk)
Nauczyciele profesji Alchemik Narett (Alchemia)
Brant Jasperbloom (Zielarstwo)
Timothy Worthington (Krawiectwo)
Caz Twosprocket (Inżynieria)
Craig Nollward (Gotowanie)
Humbert Tanwell (Skórowanie)
Faena Woolybush (Archeologia)
Marie Holdston (Kowalstwo)
Doktor Gustaf VanHowzen (Pierwsza Pomoc)
"Brudny" Michael Crowe (Rybactwo)
Theoden Manners (Inskrypcja)
"Kobold" Kerik (Górnictwo)
Ingo Woolybush (Jubilerstwo)
Lissah Spellwick (Zaklinanie)
Eustace Tanwell (Garbarstwo)
Sansha MacVince (Jeździectwo)
Loty Alliance 15 Auberdine
Alliance 15 Punkt Talrendis
Alliance 15 Punkt Nijela
Alliance 15 Thalanaar
Neutral 15 Ratchet
Neutral 15 Mudsprocket
Neutral 15 Gadgetzan
Statki Przystań Menethila

Wyspa Theramore (znane również jako Theramore) jest nie tylko silnie uzbrojoną fortecą Przymierza w Kalimdorze i stolicą Pyłowego Bagniska, lecz również jest oficjalną siedzibą nowego, zachodniego odłamu Przymierza w Kalimdorze.

W praktyce główne osiedle ludzi w Kalimdorze nie leży na kontynencie. Theramore to skalista wyspa na wschód od Pyłowego Bagniska. Ludzie nadali nowo powstałemu miastu taką samą nazwę, jaką nosi wyspa. Pierwotnie placówka miała odgrywać jedynie rolę obronną. Jednak z czasem, po Trzeciej Wojnie, miasto się rozwinęło, naturalnie stając się z miejsca oporu miastem, gdzie miano nadzieję odbudować dawną chwałę narodu ludzkiego.

Theramore zostało zaplanowane jako forteca wojenna, jednak szybko stała się portem handlowym. Dotarcie tu od strony morza jest znacznie utrudnione przed podwodne skały, więc głównym traktem jest droga lądowa wiodąca przez bagna. Jedynie kilka nielicznych wiosek ma przywilej przybijania do portu i utrzymuje regularne połączenia promowe. Theramore, obawiając się piratów z Ratchet i innych miast, bez ostrzeżenia odpala swoje potężne armaty w kierunku nadpływających statków.

Theramore jest tak ważne, gdyż w mieście przebywa wielu nauczycieli. Odpowiednio wyszkolony mag może nawet używać teleporu oraz otwierać portale do tego miasta.

Za potężnymi murami, ludzie w pocie czoła pracują, by odtworzyć kawałek Lordaeron. Dumne wieże wznoszą się wysoko ponad brukowane ulice, wokół których wybudowano liczne domy i sklepy. We wschodniej części miasta znajduje się Cytadela u Podnóża, kwadratowy fort, w którym przebywają członkowie Rady Przymierza.

HistoriaEdytuj

Theramore jest domem Jainy Proudmoore i pozostałych przy niej sił Przymierza, które podążyły za radą Medivha do Kalimdoru na krótko przed inwazją Płonącego Legionu. Żołnierzy Theramore można również spotkać strzegących Północnej Strażnicy.

Kilkoro Rycerzy Srebrnej Dłoni, którzy podążyli wraz z Jainą, ma swoją delegaturę w mieście.

Wydaje się, że mimo starań Jainy, wielu mieszkańców Theramore wciąż odczuwa nieskrywaną niechęć wobec orków. Zaatakowali oni statki Balandara Brightscara i skradli ich ładunek oraz pojmali pierwszego oficera. porucznik Caldwell, który przejawia nienawiść do Hordy, dokonał egzekucji Pavala Retthe'go za kontakty z Hordą.

Theramore zostaje doszczętnie zniszczone podczas bitwy przeciwko Hordzie , a dokładniej po niej. Garrosh Hellscream poprowadził wszystkie rasy Hordy przeciwko Lady Jainie i pomimo porażki jaką odniosła Horda zdołał zniszczyć miasto. Nakazał skonstuować bombę "many" za pomocą artefaktu Nibieskich Smoków - Źrenicy Światła. Została ona zrzucona przez Gobliny zmieniając Theramore w ogromny krater podobny do krateru Dalaran.

Ludzie i kulturaEdytuj

Mimo że ulice przywodzą na myśl cichy spokój Lordaeron, spotkania Rady wywołują niemałe poruszenie wśród mieszkańców. Po latach niemal ojcowskiego podejścia do innych ras Sojuszu Lordaeron, wysokie elfy zostały zmuszone do korzystania z gościnności młodszej rasy po przybyciu do Kalimdoru. Wysokie elfy (z dwoma miejscami w Radzie Przymierza) oraz krasnoludy (z jednym miejscem) czują się niedoreprezentowani zarówno w mieście, jak i Radzie (w ośmioosobowej radzie ludzie zajmują 5 miejsc). Mimo że krasnoludy są mocno zaangażowane w poszukiwania swego dziedzictwa, które chcą przedstawić swemu królowi w Khaz Modan, głosy ich sprzeciwu są coraz głośniejsze. Dodatkowo stosunki dyplomatyczne między ludźmi z Kalimdoru i ich braćmi ze Wschodnich Królestw - głównie z narodem Stormwind, który chce rzucić wyzwanie w walce o prymat w Przymierzu - ostatnimi czasy znacznie się pogorszyły po fatalnych błędach z czasów ostatniej wojny. Podczas gdy ludzie z Theramore obwiniają swych bliskich za ściągnięcie na miasto kontrataku Hordy, ludzie z drugiej strony oceanu uważają, że mają święte prawo do otrzymywania większej pomocy z Theramore.

Mimo wewnętrznych sporów, Przymierze bardzo wysoko ceni ład i porządek w Theramore, a strażnicy miejscy regularnie patrolują ulice, by utrzymać spokój. Gdy wybuchają spory między wysokimi a nocnymi elfami czy gdy krasnoludy robią się zbyt głośne, strażnicy szybko interweniują i zabierają podejrzanych na szybki proces do Cytadeli u Podnóży oraz wsadzają do Parowcowego Więzienia, lochów wykutych głęboko w skale wyspy.

Sztandar TheramoreEdytuj

Kotwica w sztandarze Theramore prawdopodobnie ma podwójne znaczenie: najprostsze, że Theramore jest miastem portowym; drugie może być takie, że Theramore jest kotwicą Przymierza zarzuconą w Kalimdorze. Na sztandarze znajduje się również dysk słoneczny z promieniami oraz trzy gwiazdy pod kotwicą. Znaczenie tych symboli nie jest pewne. Na niektórych sztandarach znajduje się również podobny do litery "L" symbol Sojuszu Lordaerońskiego, wskazujący na korzenie miasta. Jaina Proudmoore, władczyni Theramore, jest córką Lorda Admirała Daelina Proudmoore'a, dawnego przywódcy kupieckiego narodu z Kul Tiras. Podobieństwa między sztandarem Theramore a flagą Kul Tiras wskazują na silny związek między nacjami.

Tabardy noszone przez strażników Theramore są ozdobione jedynie kotwicą. Jednakże nie są one niebieskie, jak na sztandarach, lecz złote.

Ważni mieszkańcyEdytuj

Theramore

Theramore nocą

NauczycieleEdytuj

PołączeniaEdytuj

LotniczeEdytuj

MorskieEdytuj