FANDOM

Wielki Król (zwany też Najwyższym Królem) (ang. High King) - najwyższy tytuł w Przymierzu, oznaczający jego przywódcę. W przypadku Hordy jego odpowiednikiem jest Wódz Wojenny. Siedzibą Wielkiego Króla jest Wichrogród, który przez to jest również stolicą Nowego Przymierza. W czasach Starego Przymierza Wielki Król oznaczał przywódcę całej frakcji, a także zwierzchnika pozostałych władców, przez to również wszystkich sił zbrojnych mieszkańców Azeroth mających powstrzymać zniewoloną przez demony Starą Hordę przed zwycięstwem nad mieszkańcami.

CharakterystykaEdytuj

Wielki Król Przymierza jest przywódcą całej organizacji nie tylko jako jego głównodowodzący, ale również jako przewodniczący Rady Siedmiu Narodów, składająca się z delegatów ludzkich Siedmiu Królestw, elfickiego Quel'Thalas oraz krasnoludzkiego króla z Żelaznej Kuźni. Zazwyczaj wybiera się go po śmierci poprzednika lub na drodze elekcji, jeśli nie wyznaczył dziedzica. Siedzibą jest Wichrogród, który jest dzięki temu stolicą całego Przymierza i jego najważniejszym miastem. Osoba na tym stanowisku pełni więc cztery funkcje: przywódcy Przymierza, przywódcy rady liderów Przymierza, naczelnego zwierzchnika sił zbrojnych organizacji członkowskich oraz naczelnego reprezentanta Przymierza na arenie międzynarodowej.

Stare PrzymierzeEdytuj

Nowe PrzymierzeEdytuj

Inne użyciaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Wszyscy władcy Przymierza to mężczyzni z rasy ludzkiej, co kontrastuje z tytułem Wodza Wojennego, jaki dzierżyli nie tylko orkowie.
  • Tytuł oryginalny był również tłumaczony jako Najwyższy Król lub Wysoki Król, by ostatecznie w Zbrodniach Wojennych ostatecznie zostać przetłumaczony na Wielkiego Króla.