FANDOM

Warcraft

Logo serii

Warcraft (lub też: WarCraft) - seria gier komputerowych (RTS i MMORPG), opowiadań, książek, komiksów i mangi wydawanych przez Blizzard Entertainment, jednocześnie jedno z trzech głównych uniwersów wykreowanych przez wydawcę razem ze StarCraft i Diablo. Warto też odnotować że jest pierwszą z tych serii, gdyż została rozpoczęta w 1994 roku, podczas gdy Diablo rozpoczęte zostało w 1996, a StarCraft w 1998. Seria ta jest obecnie jedną z najpopularniejszych, wyprzedzając obie te serie pod względem popularności i liczby sprzedanych produktów. Jest też uznawana za serię najlepszych gier strategicznych lub gier MMO roku.

OpisEdytuj

Akcja serii ma miejsce w świecie Azeroth, jednak część wydarzeń odbywa się też w innych światach, jak Draenor, przeistoczony potem w Rubieże czy Argus, a także w przeszłości, możliwej przyszłości i alternatywnych światach. Główną planetę oraz resztę innych miejsc zamieszkuje wiele rozmaitych ras. W Warcraft: Orcs & Humans wiadomo o ludziach i orkach, w Tides of Darkness zasięg ten poszerza się o elfy, ogry, krasnoludy, trolle, gnomy, smoki i gobliny. W Warcraft III: Reign of Chaos oraz dodatku The Frozen Throne natomiast dochodzą nieumarli, Nocne Elfy, Nagi, Krwawe Elfy, demonytaureni, draenei oraz nerubianie.

W pierwszej grze istniał konflikt ludzkiego królestwa z orkowym klanem, natomiast w drugim przybrał on formę wojny między Przymierzem Lordaeronu a Orczą Hordą. W trzeciej natomiast walki poszerzyły się o Strażników oraz Plagę kontrolowaną przez Płonący Legion. Dodatek opowiada z kolei o kilku nowych frakcjach oraz o tym co pozostało po wojnach jakie nawiedziły Azeroth. Czwartą grą (nie licząc dodatków) jest World of Warcraft, opowiadające o nowej generacji konfliktu w którym uczestniczą poszukiwacze przygód, będący awatarami gracza. Świat podzielił się na Przymierze i Hordę, odróżniające się od swych poprzedników dodając miano Nowe.

Właśnie konflikt między Przymierzem a Hordą jest fundamentem całej serii. Oprócz tego występują tutaj też takie siły jak Płonący Legion, Siły Starych Bóstw, Plaga, Żelazna Horda czy Panteon, jak również całe mnóstwo innych frakcji. Zadaniem graczy w Warcraft jest prowadzić swoje wojska do zwycięstwa, natomiast w World of Warcraft muszą wykonywać zadania mające na celu rozwiązanie lokalnych problemów, branie udziału w bitwach, pokonywanie razem ze znajomymi rozmaitych lochów oraz rozwijanie swojej postaci.

ProduktyEdytuj

GryEdytuj

KsiążkiEdytuj

KomiksyEdytuj

MangaEdytuj

InneEdytuj

GaleriaEdytuj

RTSEdytuj

World of WarcraftEdytuj

KsiążkiEdytuj

KomiksyEdytuj

MangaEdytuj

FilmyEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Początkowo uniwersum Warcrafta miało charakter dark fantasy, jednakże wraz z wydaniem World of Warcraft zaczęło przybierać ono wydźwięk odbicia współczesnego świata połączonego z fantastyką naukową oraz baśnią fantasy.