FANDOM

Vereesa
Vereesa Windrunner
Tytuł Generał Komandosów Srebrnego Paktu
Płeć Kobieta
Rasa Wysoka elfka
Poziom  ??
Poziom bohatera Boss
Klasa Komandos
Łowca
Reakcja Przymierze Horda
Przynależność Srebrny Pakt
Dalaran
Ofensywa Kirin Tor
Przymierze
Stanowisko Ambasador Specjalny
Lider Srebrnego Paktu
Lokacja Wrath-Logo-SmallPurpurowa Cytadela
Dalaran
Cataclysm-Logo-SmallZiemie Duchów
Quel'Thalas
Mists-Logo-Small Pandaria
Status Żyje
Rodzina Talanas (przodek) †
Lireesa (matka) †
Alleria (starsza siostra)
Sylvanas (starsza siostra) (‡)
Lirath (brat)
Zendarin (kuzyn) †
Rhonin (mąż) †
Giramar (syn)
Galadin (syn)
Arator (siostrzeniec)
Turalyon (szwagier)

Vereesa Windrunner jest elficką komandoską, która walczyła w Drugiej i Trzeciej Wojnie. Jest najmłodszą siostrą Sylvanas Windrunner i Allerii Windrunner, wdową po Rhoninie Czerwonowłosym i matką bliźniąt Giramara i Galadina. Niemalże cała jej rodzina została wymordowana przez orków podczas Drugiej Wojny oraz w czasie inwazji dokonanej przez Księcia Arthasa na Quel'Thalas. Obie jej siostry uważane są za żywe, Sylvanas jedynie technicznie nie wlicza się do żywych, a Alleria żyje, ale nie wiadomo gdzie.

Vereesa przewodzi Srebrnemu Paktowi, militarnej organizacji wysokich elfów odrzucających dopuszczenie krwawych elfów do szeregów Kirin Tor i stających na straży równowagi w mieście jako gwarant bezpieczeństwa przed rozruchami ze strony Hordy. Tytułuje siebie "Dowódcą Komandosów Srebrnego Paktu", co jest jej własną wersją tytułu Dowódcy Komandosów z Silvermoon.

BiografiaEdytuj

Vereesa jest członkinią słynnej rodziny wysokich elfów Windrunner. Jej starsze siostry Alleria i Sylvanas były odpowiednio kapitanem i dowódcą komandosów Silvermoon. Ma także trzech braci, jeden z nich ma na imię Lirath. Rodzina mieszkała w Iglicy Windrunnerów w spokojnych lasach Quel'Thalas.

Tides of DarknessEdytuj

Podczas gdy las Quel'Thalas tajemniczo zaczął płonąć, Vereesa i Alleria zostały zaatakowane przez trolle leśne. Na szczęście zostały uratowane przez Sylvanas i jej komandosów.

Dzień SmokaEdytuj

Vereesa została wyznaczona do eskorty maga Rhonina na jego statek w Hasic. To proste polecenie szybko przeobraziło się w ciężką podróż do Grim Batol, gdzie ostatecznie pomogła magowi w zniszczeniu Duszy Demona i uwolnieniu Królowej Smoków Alexstraszy. Po tym sukcesie, Veressa dostała propozycję zostania Ambasadorką Przymierza od Króla Terenasa i zrzeszenia Kirin Tor. Wraz z Rhoninem miała misję podróżowania i przypominania każdemu z Przymierza, że poza orkami istnieją także inne zagrożenia, który trzeba będzie stawić czoła prędzej czy później.

W trakcie misji i po sprostaniu horrorom Trzeciej Wojny oboje, Vereesa i Rhonin zakochali się w sobie. Pobrali się i elfka urodziła dwóch synów bliźniaków, Giramara i Galadina.

Jej kuzyn Zendarin, krwawy elf nienawidzący ludzi, próbował porwać jej dzieci. Zendarin uważał, że potomstwo wysokiego elfa i ludzkiego maga może mieć ogromne magiczne moce.

Ponownie pojawia się w noweli Noc Smoka, gdzie stawiła czoła głębiom Grim Batol, szukając zemsty na kuzynie.

Wojna starożytnych Edytuj

Vereesa występuje jako postać epizodyczna w trylogii Wojna Starożytnych. Jest tu już żoną Rhonina, który jest zmuszony opuścić ją ciężarną, by cofnąć się w czasie i zapobiec zmianie historii. Gdy Vereesa zaczyna rodzić jej mąż powraca i jest świadkiem narodzin dwojga bliźniąt.

World of WarcraftEdytuj

Vereesa znajduje się w Fioletowej Cytadeli w Dalaran wraz z Rhoninem, Arcymagiem Aethasem Sunreaverem, i Arcymagiem Moderą. Jest dowódcą Srebrnego Przymierza, zbrojnej grupy wysokich elfów, którzy są przeciwko zrzeszaniu krwawych elfów w szeregi Kirin Tor.

Jest związana z zadaniem Quest:A Victory For The Silver Covenant (sword).

Dla graczy hordy jest nastawiona negatywnie, jednak nie można jej zaatakować.

DrobiazgiEdytuj

Richard Knaak zaznaczył w wywiadzie, iż uważa, że Vereesa ma niechęć do krwawych elfów, prawdopodobnie ze względu na partnera Rhonina, a także kultywuje tradycje wysokich elfów. Jest to widoczne w Nocy smoka, a także dodatku World of Warcraft: Wrath of the Lich King.

CytatyEdytuj

  • "Z moim łukiem trafiałam do orków z odległości tysięcy jardów. Walczyłam z trollami, demonami i wieloma innymi. Praktycznie zwiedziłam świat Azeroth wzdłuż i wszerz... Tak, najdroższy, myślę, że dam radę dopóki Jalia nie przybędzie."

  • "Użyj swych oczu i nie nazywaj mnie tym, czym nie jestem, draeneiu!"

Galeria Edytuj

Zmiany w uaktualnieniachEdytuj

ŹródłaEdytuj

Linki zewnętrzneEdytuj

Poprzednik:
Brak
Następca:
Nieobsadzone