FANDOM

Tyrygosa
Tyrygosa w humanoidalnej formie
Tyrygosa
Tytuł Tyrigosa
Tyragosa
Tyri (w elfiej formie)
Płeć Kobieta
Rasa Niebieski Smok
Poziom 70
Poziom bohatera Elitarny
Zdrowie 3053
Reakcja Przymierze Horda
Przynależność Niebieskie stado smoków
Porozumienie Smoczego Spokoju
Stanowisko Księżniczka Błękitnych Smoków (prawdopodobnie)
Lokacja Niebiańska Grań
Otchłań Burz [71.2, 35.1]
Status Żyje
Rodzina Kalecgos (wyznaczony narzeczony, dawniej)

WoW Comic logo small3
Ten artykuł lub sekcja zawiera informacje dotyczące fabuły Warcrafta pochodzącą z mangi lub komiksów.

Tyrygosa (również znana jako Tyrigosa) jest jedną z nielicznych błękitnych smoków, które przeżyły, a także narzeczoną Kalecgosa. Przy wyborze humanoidalnej formy, odmówiła przybrania tej człowieczej, gdyż uważała elfy za piękniejsze i bardziej powabne. Wolała także nie mieszać się w sprawy śmiertelnych. W swej elfiej formie jest nazywana Tyri - jest to prawdopodobnie imię nadane jej przez Kaleca, albo po protu imię, które wybrała przy wybieraniu formy.

BiografiaEdytuj

Słoneczna StudniaEdytuj

Kalecgos został posłany przez Malygosa do Lordaeron na misję. Niepokojąca się o losy swego przyszłego męża, Tyrygosa wyruszyła za nim w podróż i przybyła w idealnym momencie, ratując go przed nieumarłymi z Plagi. Dołączył do nich człowiek paladyn - Jorad Mace, a także dziwna, młoda kobieta zwana Anveeną Teague. Czwórka podróżowała przez pewien czas, zdarzenia zaprowadziły ich do ziem Quel'thalas. Tam zostali napadnięci przez zdrajcę Dar'Khana Darathira, a potem zniewoleni przez Korialstrasza. Wtedy to odkryli, że Anveena była avatarem Słonecznej Studni. Z pomocą Sylvanas Windrunner Dar'khan został pokonany i Anveena pozostała pod opieką Lor'themara Therona i Haldurona Brightwinga. Kalecgos, przysiągłszy troszczyć się o nią, pozostał w Quel'Thalas jako strażnik Anveeny. Tyrygosa odeszła z Joradem Mace, żegnając się z ukochanym.

Wyprawa do OutlandEdytuj

Pewien czas po ponownym otwarciu mrocznego portalu i bitwie smoków błękitnego rodu z smokami nether, Tyrygosa przybyła do Outland z Joradem Mace, by studiować o innych rodach smoków. Także przejęła kontrolę nad jednym z nich z pomocą podróżników w Celestial Ridge w Netherstorm.

W World of WarcraftEdytuj

Tyrygosa, pod postacią Tyri, można spotkać w The Burning Crusade w Celestial Ridge w Netherstorm[71.2, 35.1], wraz z Joradem Mace. Jest powiązana ze śledztwem w sprawie smoków nether w okolicy. Po prośbie o pomoc ze strony podróżników w walce z przywódcą smoków Nether, Veraku, przejmuje kontrolę nad rodem i stara się zapewnić im ochronę, a także pilnować ich.

Tyrygosa rozpoczyna te questy:

Zobacz Lista NPCów Netherstorm.

Burning Crusade MangaEdytuj

Tyri, wraz z Joradem Mace, ma się pojawić w nadchodzącej Burning Crusade Manga, Dragons of Outland.

KsiężniczkaEdytuj

Questionmark-medium Artykuł, lub jego sekcja, zawiera tylko domysły, obserwacje lub opinie, prawdopodobnie związane z fabułą Warcrafta, lub oficjalnych doniesień Blizzarda. Poniższy tekst nie powinien być brany za właściwą fabułę gry!
  • Nexus-Prince Shaffar posiada Cobalt Band of Tyrigosa w swoim wyposażeniu. Na pierścieniu można znaleźć inskrypcję: "Ten pierścień był wzmocniony przez księżniczkę smoków błękitnego rodu." Może to znaczyć, iż jest ona córką Malygosa, bądź jedną z ważniejszych członków rodu.

Warto zobaczyćEdytuj

Trylogia Słonecznej Studni

GaleriaEdytuj