FANDOM

„Wyprowadziliśmy troggów z Gnomeregan, ale wtedy wszystko poszło nie tak! Aktualnie nasz dom jest zupełnie napromieniowany i my, gnomy, zostaliśmy rozrzuceni po całym Dun Morogh...”
Felix Whindlebolt, gnom w Anvilmar[src]
Trogg
Wizerunek trogga
Troggowie
Przynależność Neutralni
Niezależni
Klasy postaci Barbarzyńca
Wojownik
Łotrzyk
Uzdrowiciel
Szaman
Geomanta (przypuszczalnie)
Najeźdźca
Przywódcy Różni
Wierzchowiec Salamandra
Ojczyzna Azeroth
Język Niższy Wspólny
krasnoludzki
gnomowy
Wspólny
Wzrost 1,05-1,50 m
Cechy charakterystyczne Możliwość jedzenia wszystkich kamieni i przedmiotów z nich wykonanych
Budowa ciała podobna do kamiennej
Cechy dodatkowe Kanibalistyczny styl życia
Powstali jako pierwsze pokolenie potomków Ziemnych
Wrodzona nienawiść do innych ras, w tym do tytanicznych, a szczególnie do gnomów i krasnoludów
Organizacje Głęboka Pieczara
Kamyk
Żelazna Głębia
Ognista Furia
Plemię Kamiennej Szczęki
Strzaskane Kamienie
Kamienna Krypta
Status istnieją

Troggowie to prosta humanoidalna forma życia. Powstali oni w wyniku pierwszej mutacji Ziemnych z inicjatywy Tytanów. Chcieli oni tchnąć życie w martwy kamień, lecz niestety ta próba nie powiodła się. Krasnoludzcy nauczyciele postulują, iż stało się tak z powodu ingerencji Starych Bogów. W wyniku drugiej próby powstały krasnoludy. Troggowie posiadają siłę i kamienną budowę Ziemnych, odżywiają się wszystkim, co jest zrobione z kamienia, wliczając swych pobratymców, a także roślinami i mięsem. Tytani uważają ich za nieakceptowalną mutację ze względu na ich głupotę oraz kanibalizm. Można ich znaleźć w Khaz Modan, a także w Otchłani Ognistej Furii.

TłoEdytuj

Te kreatury są groteskową parodią krasnoludów z wielką głową, rękoma sięgającymi ziemi, zniekstałconym kręgosłupem oraz pyskiem wypełnionym krzywymi, ogromnymi zębami. Ubierają się w szorstkie, śmierdzące skóry i noszą przy sobie maczugi ociekające krwią. Stworzenia są barczyste i silnie zbudowane, posiadają szerokie czoła i wystającą dolną szczękę. Przez głęboko osadzone oczy wyglądają złowieszczo i przebiegle.

Troggowie posiadają cechy wyglądu neandertalczyka, przemawiają za tym: niskie, pochylone czoło; gruba skóra pokryta szczeciniastymi czarnymi włoskami oraz długie ręce i zniekształcony kręgosłup, podobnie jak małpy. Troggowie to barbarzyńska rasa, niezbyt inteligentna, aczkolwiek mająca niesamowite zdolności w zadawaniu wszelkiej przemocy. Gdy Tytani, po stworzeniu nowej rasy zobaczyli jak brutalna i obrzydliwa ona jest, przenieśli jej przedstawicieli do podziemi (aktualnie jest to w Khaz Modan) i zasypali. Główna krypta troggów była starym miastem Tytanów Uldaman w Khaz Modan. Tam żyli przez niezliczone wieki, do czasu gdy krasnoludy zaczęły prowadzić wykopaliska Uldaman. Krasnoludy dokopały się zbyt głęboko i uwolniły troggów z ich wiecznego więzienia. Aktualnie troggowie zaczęli zasypywać wszystkie głębokie dziury, szerząc terror w krasnoludzkich królestwach. Wrodzoną cechą przymitywnej rasy jest skrajna nienawiść do swych "pięknych" kuzynów.

Są oni głupi i prymitywni, ale cechuje je dzika, naturalna przebiegłość, która sprawia, iż są niebezpieczni, mimo braku rozwiniętej cywilizacji. Troggowie są spokrewnieni z krasnoludami. Kilka legend mówi, iż obie rasy pochodzą od dawnych earthenów, która została utworzona po powstaniu świata Azeroth wieki temu. Podczas gdy krasnoludy rozwinęły się i przekształciły w dzisiaj znane nam krępe istoty, troggowie stoją na tym samym szczeblu rozwoju co kiedyś. Dzieje się tak z powodów bliżej niezrozumiałych, nikt nie wie, czemu troggowie są tak odrażającymi, głupimi istotami, które niewiele różnią się od bestii. Troggowie nie są w żadnym razie podobni do dalekich kuzynów. Zamieszkują kamienne tereny, przede wszystkim podziemia, ale nie przeszkadza im życie na powierzchni, jeśli nie mają innego wyboru. Jedzą praktycznie wszystko, uzupełniając swoją dietę, składającą się z kamieni, które kruszą swoimi płaskimi zębami, o rośliny oraz surowe mięso. Żwir pomaga im w trawieniu i jest częściowo przyswajane, co skutkuje ich wzmocnieniem. Troggowie utrzymując się w swej zwykłej pozycji, osiągają około 1,5 metra wysokości, ale gdy wyciągną się, jak tylko mogą, to wzrasta ona nawet do 1,82 metra.Ważą około 130 kilogramów. Troggowie nie mówią, ale potrafią się porozumieć między sobą za pomocą krzyków i chrząknięć.

Troggowie są bardzo brutalni i zawzięci w bitwie (takie jest ich podejście do większości życiowych spraw). Ich ciało to żywy kamień, oferujący im przydatny, naturalny pancerz. Troggowie nie są subtelni w żadnej dziedzinie, także w walce. Zwykle wybierają najbliższy cel i uderzają w jego głowę, dopóki nie umrze, potem wyruszają do następnej ofiary. Trogg zazwyczaj rusza do walki wzburzony.

Troggowie są zwykle barbarzyńcami. Wojownik oraz łotrzyk to rzadziej wybierana klasa, natomiast najmniej spośród nich zostaje uzdrowicielami - jedynymi posiadającymi umiejętność rzucania czarów. Pośród ich ludu nie znajdzie się tajemnych magów. Niektórzy uczeni spierają się co do tego, czy odpowiednio wyedukowani troggowie, mogliby nauczyć się takich umiejętności. Aczkolwiek nie można tego sprawdzić, gdyż nikt nie kwapi się do nauki ich czegokolwiek. Łowca zdaje się być idealną klasą dla trogga, jednak jest ona rzadko spotykana, gdyż kamiennym stworom brakuje cierpliwości do życia ze zwierzętami. Aczkolwiek trogg podróżnik nie jest klasą niemożliwą do osiągnięcia, jednak na jego drodze będzie stało wiele przeciwności, głównymi z nich jest głupota i brak umiejętności porozumiewania się w jakimkolwiek języku.

Troggowie są wyjątkowo głupi, są także bardzo łatwi do pokonania.

KulturaEdytuj

Trogg

Troggowie składają hołd ogromnym gadom - salamandrom. Troggowie łapią i trenują młode salamandry, a następnie wykorzystują je jako wierzchowce. Jeśli te prymitywne humanoidy zabiją bądź znajdą martwą salamandrę, przeszukują one jej resztki i tworzą obrzydliwe przedmioty z ich zębów, pazurów i skóry.

JęzykEdytuj

Troggowie nie mówią normalnie, używają krzyków do porozumiewania się między sobą. Troggowie choć trochę inteligentni są w stanie nauczyć się mówić we Wspólnym Niższym, a jedynie naprawdę utalentowane stworzenia są w stanie nauczyć się Wspólnego bądź krasnoludzkiego. Nieliczni z nich używają Niższego Wspólnego lub krasnoludzkiego jako głównego języka.

GrupyEdytuj

Godni uwagiEdytuj

PrzywódcyEdytuj

  • IconSmall Trogg Combat 15 [12] Hammerspine (przewodzi Kamiennymi Szczękami)
  • IconSmall Trogg Combat 15 [16+] Oggleflint (przewodzi Ognistej Furii)
  • IconSmall Trogg Combat 15 [16] Brawler (współwłada Strzaskanymi Kamieniami)
  • IconSmall Trogg Combat 15 [17] Gnasher (współwłada Strzaskanymi Kamieniami))
  • IconSmall Trogg Combat 15 [17] Grawmug ((współwłada Strzaskanymi Kamieniami)
  • IconSmall Trogg Combat 15 [28+] Grubbis (przewodzi Głębokim Pieczarom)
  • IconSmall Trogg Combat 15 [40+] Grimlok (przewodzie Stonevaults)

InniEdytuj

SpekulacjeEdytuj

Questionmark-medium Artykuł, lub jego sekcja, zawiera tylko domysły, obserwacje lub opinie, prawdopodobnie związane z fabułą Warcrafta, lub oficjalnych doniesień Blizzarda. Poniższy tekst nie powinien być brany za właściwą fabułę gry!
  • Niektórzy fani spekulują, iż gnomy mogą być również jakoś spokrewnione z troggami.

TriviaEdytuj

Trogg to synonim troglodyty lub jaskiniowca.

OdnośnikiEdytuj