FANDOM

Thura from Warcraft
Thura
Płeć Kobieta
Rasa Ork
Klasa Wojownik
Lokacja Nieznana
Status Żyje
Rodzina Broxigar (wuj)
Varok (wuj)
Dranosh (kuzyn)
Bezimienny ojciec †

Thura po raz pierwszy pojawia się w powieści Stormrage i jest bratanicą Broxigara. Ojciec Thury i Brox byli w przyrodnimi braćmi, mającymi tą samą matkę, ale różnych ojców. Thura była tylko dzieckiem podczas Trzeciej wojny, lecz kiedy Brox powrócił jako jedyny ocalały z pomagających utrzymać niezbędne górskie przejście przeciwko hordzie demonów, nawet ona potrafiła wyczuć winę jego pozostających przy życiu. Kiedy doszła do wieku wojowniczki i udowodniła swoje zdolności, Thrall osobiście wręczył jej zaczarowany drewniany topór, którym jej wuj walczył w Wojnie Starożytnych, pozostawiony Thrallowi przez Krasusa. Jedynymi innymi odpowiednimi krewnymi Broxa, którzy byli godni używać tej broni byli jego wujek, Varok Saurfang jak i kuzyn Dranosh Saurfang, który niedawno zmarł ponownie w Cytadeli Lodowej Korony. Jeden z Saurfangów mógł otrzymać topór przed nią, jednak najbardziej zaufany szaman Thralla widział we śnie, że powinien trafić on do Thury. Nikt nie wiedział dlaczego sen miał miejsce, jednak Thrall go posłuchał, a Thura poczuła się wyróżniona z dzierżenia tak osławionej broni.

Thura otrzymywała nieprawdziwe sny o śmierci Broxigara, w którym Malfurion Stormrage zabija go. Wierzyła, że pokazują jej prawdę i w ten oto sposób złożyła krwawą przysięgę, postanowiła pomścić swego wuja i zamordować Malfuriona. Odkryto później, że to sam Malfurion objawiał jej te sny, tym samym umożliwiając jej dostanie się do niego i uwolnienie go z jego osaczenia w Emerald Nightmare. Nie chciał jej oszukiwać, ale topór Broxa był jedyną rzeczą, która mogła go ocalić.

Dotarła do Szmaragdowego Koszmaru dzięki Lucanowi Foxbloodowi, którego "przekonała" do zabrania jej tam. Po rozstaniu z nim, znalazła w końcu drzewo, w które Malfurion był zamieniony i po zmaganiu z Tyrande Whisperwind była zdolna rozciąć go za pomocą jej topora, uwalniając go tym samym, a po schwytaniu Ysery i przebudzeniu Malfuriona, została teleportowana z Koszmaru wraz z Tyrande, Lucanem i Brollem. Została z nimi pomagając im z ich zmaganiami.

Jej topór był jedyną rzeczą, która mogła skrzywdzić Pana Koszmaru, którym był właściwie Xavius, dlatego chciał rozpaczliwie pozbawić jej tego. Zarządził zrobienie tego, jednak odzyskała go później z pomocą Brolla i kiedy Malfurion uderzał ostatecznym podmuchem na Xaviusa, pomogła mu przez siekanie w drzewo cienia w Szmaragdowym Śnie, które atakowało w Azeroth. Za pomocą trzech potężnych machnięć w krytycznym miejscu Malfurion pokazał jej, zabiła drzewo cienia Xaviusa, a on umarł chwilę potem.

Po tym jak Szmaragdowy Koszmar został zawarty w Ryfcie Aln, Malfurion dostarczył ją z powrotem do jej ludzi, dając znać Thrallowi o jej znaczeniu w ich zmaganiu. Na jej prośbę została jego powierniczką życzeń z okazji ślubu Tyrande i Malfuriona.