FANDOM

  Stub To jest dopiero zalążek artykułu - wymaga gruntownego uzupełnienia i rozbudowania. Jeżeli jesteś w stanie nam pomóc i uzupełnić ten artykuł, to kliknij przycisk Edytuj w menu tej strony i podziel się swoją wiedzą. Pamiętaj, że musisz być zalogowany, aby zmieniać treść na WoWWiki.
„Szkarłatna Krucjata uderzy niegodziwców i wypędzi zło z tych ziem!”
―Motto krzyżowców.[src]
Scarlet Crusade logo
Logo Szkarłatnej Krucjaty
Szkarłatna Krucjata
Inne nazwy Szkarłatne Ścierwa (przez Opuszczonych
Przywódca IconSmall Human Male.gif Wysoki Dowódca Goodchilde
IconSmall Human Female.gif Wysoka Inkwizytorka Sally Whitemane (†)
IconSmall Human Female.gif Wysoki Generał Brigitte Abbendis
IconSmall Human Male.gif Wielki Inkwizytor Isillien
IconSmall Human Male.gif Wielki Lord Taelen Fordring
IconSmall Human Male.gif Wysoki Generał Abbendis
IconSmall Human Male.gif Wielki Krzyżowiec Dathrohan
Pozostali przywódcy IconSmall Human Male.gif Dowódca Durand
IconSmall Human Male.gif Wysoki Dowódca Galvar Pureblood
IconSmall Human Male.gif Krzyżowiec Lord Valdelmar
IconSmall Human Female.gif Dowódca Marjhan
IconSmall Human Male.gif Dowódca Rodrick
IconSmall Human Male.gif Mistrz Armat Willey
IconSmall Human Male.gif Dowódca Malor
IconSmall Human Male.gif Mistrz Ogarów Braun
IconSmall Human Female.gif Skarłatna Wyrocznia Demetria
IconSmall Human Male.gif Dowódca Renault Mograine
Rasy IconSmall Human MaleIconSmall Human Female Ludzie
IconSmall Dwarf MaleIconSmall Dwarf Female Krasnoludy (do 27 ADP)
IconSmall HighElf MaleIconSmall HighElf Female Wysokie elfy (do 27 ADP)
IconSmall Undead MaleIconSmall Undead Female Nieumarli[1]
Stolica Szkarłatny Bastion (do 27 ADP)
Szkarłatny Klasztor
Główne miasta Dłoń Tyra (do 27 ADP)
Stratholme (do 27 ADP)
Hearthglen (do 27 ADP)
Szkarłatna Palisada
Nowe Hearthglen
Baza działań Wschodnie Królestwa
(Lordaeron)
Northrend
Kalimdor
Obszar działań Zachodnie Ziemie Plagi
Polany Tirisfal
Wschodnie Ziemie Plagi
Wichrogród (dawniej)
Mroczne Pustkowie (dawniej)
Główny język Wspólny
Pozostałe języki Krasnoludzki
Thalassiański
Przynależność Niezależni
Królestwo Lordaeron (dawniej)
Ojczysty świat Azeroth
Status Aktywna (22 ADP-28 ADP)Zdziesiątkowana, pozostali członkowie w ukryciu[2] (od 28 ADP)
Podgrupy Karmazynowy Legion
Szkarłatna Flota
Szkarłatny Szturm
Pokój Dalaran
Kościół Świętej Światłości
Konklawe
Wojna Przymierze
Horda
Plaga
Rycerze Hebanowego Ostrza
Data założenia 21 ADP
Sztandar
Scarlet Tabard

Szkarłatna Krucjata to religijna organizacja poświęcona zwalczaniu nieumarłych. Są oni głównym wrogiem opuszczonych, a kilka zadań nieumarłych na Polanach Tirisfal obejmuje ataki na żołnierzy, przywódców i fortece Szkarłatnej Krucjaty. Krucjata utrzymuje liczne bastiony na dawnych ziemiach Lordaeron, głównie Szkarłatny Klasztor, Hearthglen, Dłoń Tyra, ufortyfikowaną katedrę w Stratholme oraz liczne mniejsze obozy i wieze strażnicze w całej krainie. Są oni również jedynym spadkobiercą hierarchii królestwa Lordaeron po jego zniszczeniu przez Plagę. Po ataku na Szkarłatną Enklawę, Krucjata zmieniła nazwę na Szkarłatny Szturm, który operuje w Northrend.

Ogólne informacjeEdytuj

Crusader Michael Goodchilde TCG

Michael Goodchilde, obecny przywódca Szkarłatnej Krucjaty.

Szkarłatna Krucjata to grupa szalonych mnichów tak zaprzysięgłych usunięciu wszystkich nieumarłych, że atakują oni nawet żyjących. Na Zachodnich Ziemiach Plagi Krucjata atakuje Plagę z Hearthglen. Wielu rycerzy Srebrnej Dłoni pozostałych w Lordaeron z wielu powodów, od przegapienia łodzi uciekinierów, po poczucie obowiązku oczyszczenia ojczyzny z nieumarłych. Po zniszczeniu Lordaeron na ich oczach i wiedzą, że Arthas ich zdradził, niektórzy rycerze oszaleli. Polują oni na nieumarłych w Lordaeron z przerażającą gorliwością. Wielu niewinnych śmiertelników zostało zabitych przez nieporozumienie lub po prostu "by się upewnić". Ci paladyni mają przerażającą politykę: gdy masz wątpliwości, przyjmij, że osoba jest nieumarłym i ją zabij. Ci rycerze nigdy nie przyznają, że kroczą tą samą mroczną ścieżką, która zaprowadziła Arthasa do zguby, lecz nieliczni dalej kierują się trzema cnotami. Ci, którzy sprzeciwią się swym przywódcom są postrzegani jako sympatycy nieumarłych i zostają zgładzeni. Wielu służy Szkarłatnej Krucjacie ze strachu, gdyż sprzeciw oznacza natychmiastową śmierć.

Szkarłatna Krucjata jest przykładem, co dzieje się, gdy szaleni zeloci przejmą dobrą sprawę. Mimo że Przymierze przyjęło taktykę, że Plaga musi zostać zniszczona w Lordaeron, by ludzie mogli wrócić do domu, nieliczni członkowie Przymierza zgadzają się z metodami używanymi przez Krucjatę. Jej członkowie to głównie żołnierze - wieli z nich to Rycerze Srebrnej Dłoni - którzy widzieli tyle zniszczenia przyniesionego przez Plagę, że sami posuwają się do ekstremalnych działań, by zniszczyć nieumarłych. Te obejmują zabijanie śmiertelnych za samo podejrzenie bycia nieumarłym, zabijanie śmiertelnych, by dostać się do nieumarłych i zabijanie śmiertelnych, którzy mogą sympatyzować z nieumarłymi. "Sympatykami nieumarłych" Krzyżowcy określają każdego, kto kwestionuje stosowane przez nich metody. Są oni naturalnymi wrogami Plagi i Opuszczonych, chociaż są są również wrogami każdego, kto nie potrafi dowieść, że jest żywy - przeważnie w czasie około dziesięciu sekund. Krucjata rzeczywiście zniszczyła wiele obozów nieumarłych w Lordaeron. Mogą oni zostać sami na kontynencie - lub, co bardziej prawdopodobne, zginą próbując. Szkarłatna Krucjata nie widzi różnicy między Opuszczonymi a Plagą i gorliwie walczą z Opuszczonymi.

Mimo popełnionych błędów, Krucjata jest potężną siłą we Wschodnich Królestwach, która zniszczyła już wiele obozów nieumarłych w Lordaeron oraz pokonała kilku groźnych liszów, jak również upiornego władcę Beltherisa. Wydaje się, że będą oni kontynuowali walkę do czasu, aż Plaga zostanie wyrzucona z Lordaeron lub Krucjata zostanie zniszczona. Jej członkowie podchodzą nieufnie do nieludzi, jednak niegdyś w jej szeregach spotkać można było krasnoludy i wysokich elfów.

ReferencjeEdytuj

  1. Nieumarli z Dłoni Tyra są związani raczej z Krucjatą niż z Uniesionymi.
  2. Chris Metzen on Twitter