FANDOM

SzaosSzork
Concept art Spaczonego Orka
Spaczeni Orkowie
Tytuły Orkowie Chaosu
Fel Orkowie
Klasyfikacja Spoza Azeroth
Przynależność Illidari
Fel Horda
Horda (wyłącznie Smocze Paszcze, Cataclysm-Logo-Small)
Płonący Legion
Klasy postaci Barbarzyńca
Czarnoksiężnik, Mag
Wojownik, Łotrzyk
Łowca, Mistrz Ostrzy
Łucznik, Pustoszyciel
Nekrolita
Stolica Cytadela Piekielnego Ognia
Przywódcy Kargath Bladefist
Wierzchowiec Worg
Smok Otchłani
Ojczyzna Draenor
Środowisko Rubieże
Obszar występowania Półwysep Piekielnego Ognia
Dolina Cienistego Księżyca
Język Orczy
Ereduński
Wzrost 198-243 cm
Kolor oczu świecące żółte
Kolor włosów brak
Cechy charakterystyczne czerwony kolor skóry
liczne mutacje ciała
zepsuta psychika
nadludzka siła
Cechy dodatkowe powstali w wyniku zwiększonej dawki demonicznej krwi
nie są rasą naturalną
Status istnieje

Fel Orkowie a.k.a Orkowie Chaosu są ostateczną kulminacją kontroli Płonącego Legionu nad orkami.

Ork staje się Fel Orkiem po spożyciu krwi Władcy Otchłani, następnie "krwawa mgła" spada na takiego orka powodując u niego szaloną żądze krwi. Najbardziej widocznym efektem tej mgły jest bordowe zabarwienie ciała i szalona chęć do walki i przemocy.

HistoriaEdytuj

Jedyny przypadek w którym Fel Orkowie byłi aktywni w Azeroth było podczas Trzeciej Wojny. Mannoroth podstępem kazał Grom'owi Hellscreamowi i jego wojownikom w klanie Wojennej Piesni do wypicia krwi demona ze skażonego źródła. Grom Hellscream później pokonał mgłę krwi z pomocą Thralla i młodej czarodziejki Jainy Proudmoore, jednocześnie zabijając Mannorotha uwalniając Fel Orków i Orków, które zostały dotknięte klątwą w Draenorze.

Kiedy Władca Otchłani Magtheridon przejął władzę nad Pustkowiem, stworzył Fel orków trując ich swoją krwią. Fel Orkowie tworzyli wtedy trzon armii Magtheridona. Magtheridon został pokonany przez Illidana i uwieziony przez tych samych Fel Orków (którymi wcześniej władał) w Cytadeli Piekielnego Ognia trzymając straż nad zniewolonym Panem Otchłani, jest to pierwsze znane pojawienie się orków w Uniwersum Warcraft'a . Fel Orki nie służyły już Płonącemu Legionowi, podążały za Illidanem, on sam chciał stworzyć za pomocą krwi Pana Otchłani więcej Fel Orków. Wygląda na to, że Orkowie eksperymentują na przechwyconych orkach z klanu Mag'har.

FizjologiaEdytuj

Standardowa skora u Fel Orków jest czerwona. Z grzbietu wystają orkom długie kolce. Kościste rogi rosną im z ramion i nóg. Ich oczy są przekrwione i jarzą się czerwonym światłem, a sześć długich i cienkich kłów wyrasta z ich ust. Uszy Fel Orków są znacznie dłuższe niż u Zwyczajnych orków. Większość Fel Orków żyło bardzo długo w Draenorze i to spowodowało większe mutacje niż te wymienione.

Relacje ze Skażonymi OrkamiEdytuj

Skażone Orki (Nie mylić z Fel Orkami), są terminem RPG dla Zielonych orków (Tych Normalnych), to znaczy orków, którzy zostali w jakiś sposób uszkodzeni przez Płonący Legion. Ci orkowie są prawdopodobnie inni niż Fel Orkowie, ponieważ nie posiadają cech fizycznych Fel Orków. Dokładnych relacji między Skażonymi orkami a Fel orkami nie stwierdzono. Można zauważyć też u nich, że mutacje tychże orków są mniej surowe niż Fel orków.

Questionmark-medium Artykuł, lub jego sekcja, zawiera tylko domysły, obserwacje lub opinie, prawdopodobnie związane z fabułą Warcrafta, lub oficjalnych doniesień Blizzarda. Poniższy tekst nie powinien być brany za właściwą fabułę gry!

Skażeni Orkowie, mogą być czymś w rodzaju "Pierwszego Kroku" do Fel Orków. Grom Hellscream był skażonym orkiem zaraz po wypiciu krwi Mannorotha. Więc może aby można było stać się Fel Orkiem trzeba poprostu trzeba stać się skażonym orkiem i wypić więcej Demonicznej krwi. Spożywanie mniejszej ilości Demonicznej Krwi może spowodować u Orków tylko Skażenie.

Informacje z Oficjalnej stronyEdytuj

Z archiwum strony World of Warcraft: The Burning Crusade, Bestiariusz

Tajemnice i spekulacje na temat Fel Orków, które ostatnio pojawiły się w Outland. Choć niewiele wiadomo o tych dzikich wojownikach, najbardziej niepokojącą wiadomością jest, że ich liczba stale rośnie. Jeszcze bardziej kłopotliwy fakt jest taki, że orkowie znaleźli alternatywne źródło piekielnych mocy. Niezależnie od ich "połączenia" z mocami Fel uważa się, że ten nowy rodzaj Fel Orków nie działa z Płonącym Legionem...

W Płonącej Krucjacie okazuje się, że ich liczba stale rośnie dlatego że one same siebie produkują. Wewnątrz Blood Furnance np. w Cytadeli Płonącego Półwyspu podróżnicy dojdą do wniosku, że za pomocą krwi Magtheridona Fel Orkowie produkują ich więcej i więcej. Zmagają się także z "Szefem" o nazwie Maker, który prawdopodobnie na rozkaz Illidana pociąga tym wszystkim za sznurki.

Znane Klany Fel OrkówEdytuj

Kilka uszkodzonych Klanów (Także odłamów z Azeroth), zostały odkryte blisko Cytadeli Piekielnego Ognia :

Znani Fel OrkowieEdytuj