FANDOM

Silithus
Piaski i skały Silithusu
Silithus
Klasyfikacja
Wymagany poziom 55-60
Kontynent Kalimdor
Planeta Azeroth
Status neutralny
Forma krainy strefa
Geografia
Typ pustynia
Zasoby silithyst
azeryt
Klimat suchy
Dominujący krajobraz pustynie piaszczyste
Fauna Żywiołaki powietrza
Żywiołaki ziemi
Silithidzi
Pająki
Skorpiony
Czerwie
Import broń
wyroby magiczne
zaawansowana technologia
narzędzia górnicze
narzędzia archeologiczne
Eksport artefakty
minerały
silithyst
azeryt
Społeczeństwo i inne
Stolica Ostoja Cenarionu
Osady Obóz Warowny Zmierzchu (640)
Spoczynek Chwały (160)
Populacja 800
Rasy IconSmall Tauren MaleIconSmall Tauren Female Taureni (240)
IconSmall NightElf MaleIconSmall NightElf Female Nocne elfy (160)
IconSmall Orc MaleIconSmall Orc Female Orkowie (160)
IconSmall Troll MaleIconSmall Troll Female Trolle (160)
IconSmall Human MaleIconSmall Human Female Ludzie (80)
Język Shath'Yar
Darnassiański
Taur-ahe
Gobliński
Przynależność Silithidzkie Roje
Cenarionowy Krąg
Młot Zmierzchu
Wyznanie Stare Bóstwa
Elune
Matka Ziemia

Silithus znajduje się w południowo-zachodnim rogu Kalimdoru. Można tam się dostać jedynie podrózując do północno-zachodniego krańca Krateru Un'Goro, skąd wychodzi szeroka ścieżka biegnąca do Silithus.

Silithus to jedna z zamieszkanych przez insekty sekcji Kalimdoru. Jest to dom niegdyś wielkiego imperium Aqirich, zwanego Ahn'Qiraj. Miasto jest obecnie niezamieszkane, jednak główna świątynia została zapieczętowana przez nocne elfy, które chciały zapobiec rozplenieniu się insektów. Sądząc po ruinach w w krainie, jak i wielkich koloniach silithidów, nie udało im się to. Krąg Cenarioński utrzymuje stałe przedstawicielstwo w Silithus, w Ostoi Cenarionu. Stąd obserwuje on silithidów, którzy postrzegani są jako tak wielkie i potężne zagrożenie, że Przymierze i Horda muszą się zjednoczyć w walce. Poza druidami Cenarionu w Silithus można ostatnio wyczuć drugą, bardziej tajemniczą obecność. Brązowe stado smoków, szczep Nozdormu, powrócił na pustynię po dziesięciu tysiącach lat.

Silithus stało się głównym punktem zadań z wieloma epizodycznymi liniami zadan, które rozciągają się pod i poza jego granice. Przebudowa obszaru zawierała wymagające zadania dla samotnych graczy, grup 5-osobowych, jak i zewnętrznych bossów rajdowych. Powstarzalne zadania prowadzą do epickich przedmiotów, które mogą stanowić alternatywę dla lochów rajdowych.

W patchu 1.12 dodano nowe światowe PvP oparte na zadaniach. Odkryto nową krystaliczną substancję znaną jako "silithyst", która stała się obiektem zainteresowania zarówno Hordy, jak i Przymierza. Gracze zbierają pył tam, gdzie mogą, lecz muszą uważać, by nie wpaść w zasadzkę wrogiej frakcji, zanim uda im się dostarczyć towar. Aby znaleźć szczegóły, zobacz hasło Silithyst Must Flow.

HistoriaEdytuj

Silithus przez tysiące lat było więzieniem qirajich, uwięzionych za Skarabeuszowym Murem po Wojnie Ruchomych Piasków. Słudzy qirajich, silithidzi, od tego czasu się rozmnożyli i rozpanoszyli po południowym Kalimdorze, aż wreszcie nocne elfy zdecydowały, że czas już ponownie otworzyć Wrota Ahn'Qiraj i położyć kres zagrożeniu ze strony qirajich raz na zawsze.

GeografiaEdytuj

Ta wielka pustynia znajduje się w południowo-zachodnim krańcu Kalimdoru. Kamienisty i piaszczysty teren jest urozmaicony jedynie przez potężne gniazda silithidów.

W Silithus znajdują się dwie instancje rajdowe, Ruiny Ahn'Qiraj oraz Świątynia Ahn'Qiraj. Znajduje się tu również kilka mikro lochów. Mimo że nie ma tutaj pól bitewnych, występuje tutaj zewnętrzna strefa PvP.

Mapa i subregionyEdytuj

WorldMap-Silithus
Bones of GrakkarondBronzebeard EncampmentCenarion HoldThe Crystal Vale
Hive'AshiHive'RegalHive'ZoraIronforge Brigade OutpostOrgrimmar Legion Camp
Ortell's HideoutRavaged Twilight CampThe Scarab DaisThe Scarab Wall
Southwind VillageStaghelm PointThe Swarming PillarTwilight Base Camp
Twilight OutpostTwilight PostTwilight's RunValor's Rest

Sopograficzna mapa Silithus Mapa Silithus sprzed patcha 1.8

LochyEdytuj

Nazwa lochu Poziomy Wielkość grupy Przybliżony czas przejścia
Ruins of Ahn'Qiraj 60-70 20-osobowa Nieznany
Temple of Ahn'Qiraj 60-70 40-osobowa Nieznany

Punkty podróżyEdytuj

CenarionHold

Ostoja Cenarionu

Alliance 15 Horde 15 Trasy lotów z Cenarion HoldEdytuj

Obszary przyległeEdytuj

Nazwa obszaru Frakcja Poziomy Kierunek Dostęp
Un'Goro Crater Neutral 15 45-55 Wschód Pieszo lub trasą lotu z Ostoi Cenarionu do Schronienia Marshala

Ważne postacieEdytuj

Bronzebeard Camp

Obozowisko Bronzebearda

Silithus jest domem kilku wartych wspomnienia postaci. W Ostoi Cenarionu Dowódca Mar'alith poszukuje informacji o swej zaginionej żonie, którą ostatnio widziano w towarzystwie silithidów. W Obozowisku Bronzebearda, Rutgar Glyphshaper próbuje odkryć miejsce przebywania sławnego odkrywcy Branna Bronzebearda. Natomiast w Zniszczonym Obozie Półmroku Wysoki Lord Demitrian ma misję wielkiej wagi dla najbardziej doświadczonych bohaterów - stanąć twarzą w twarz z Księciem Thunderaanem i go pokonać.

ZadaniaEdytuj

Blizz construction sign Ten artykuł wymaga uzupełnienia. Jeżeli jesteś w stanie nam pomóc i dodać brakujące informacje, to kliknij przycisk Edytuj w menu tej strony i podziel się swoją wiedzą.

SurowceEdytuj

The Crystal Vale

Kryształowa Dolina

Silithus jest wielkim połaciem ziemi, suchym i niegościnnym. Górnicy napotkają liczne żyły rudy thorium, małe, bogate i pokryte śluzem, zarówno na powierzchni, jak i w wydrążonych przez silithidów tunelach.

Dzikie stworzeniaEdytuj

Hive'Zora

Hive'Zora

Uwagi, wskazówki i dodatkowe informacjeEdytuj