FANDOM

Sapphiron2
Sapphiron w Naxxramas
Sapphiron
Płeć Mężczyzna
Rasa Niebieski smok (dawniej)
Żmij Mrozu
Poziom  ??
Poziom bohatera Boss
Zdrowie 11870000 (25-osobowy rajd)
4250000 (10-osobowy rajd)
Reakcja Przymierze Horda
Przynależność Plaga
Kel'Thuzad
Niebieskie stado (dawniej)
Stanowisko Strażnik Naxxramas
Lokacja Leże Żmija Mrozu w Naxxramas
Status Żywy (do WC3FT logo 16x28)
Nieumarły (WC3FT logo 16x28-Wrath-Logo-Small)
Możliwy do zabicia (Wrath-Logo-Small)
Martwy (po Wrath-Logo-Small)
Mentorzy Malygos (przed śmiercią)
Król Lisz (po śmierci)
Sprzymierzeńcy Kel'Thuzad
Instancja Naxxramas

Sapphiron, pradawny sługa Malygosa, Ręki Magii, był niebieskim smokiem, który żył wraz ze swym szczepem pośród mroźnych pustkowi Northrend, gdzie egzystował wraz z duchami martwych smoków. Sapphiron wyróżniał się wśród swoich ziomków niecodzienną potęgą i nie szczędził swych sił, by bronić Northrend. Mimo że spaczone moce Ner'zhula splugawiły Smocze Cmentarzysko, Sapphiron wraz ze swymi braćmi w dalszym ciągu strzegł skarbów przed wszystkimi zagrożeniami.

HistoriaEdytuj

Tak jak cały jego szczep, Sapphiron żył we względnym spokoju, dopóki król Arthas, wybraniec Króla Lisza nie został wezwany do Northrend by ocalić swego słabnącego mistrza, Ner'zhula. Po trzech tygodniach spędzonych na morzu, Rycerz Śmierci zacumował u wybrzeży Northrend niedaleko lodowego leża Sapphirona, i natychmiast został powitany przez innego potężnego sprzymierzeńca Króla Lisza, Anub'araka, króla podziemnego królestwa Azjol-Nerub. Anub'arak wyczuł obecność smoka w pobliżu i zasugerował młodemu rycerzowi śmierci, że wyposażenie się w artefakty przechowywane przez niebieskiego lewiatana pozwoli lepiej przygotować się do podróży poprzez Azjol-Nerub aż na lodowiec Korony Lodu. Arthas się zgodził i bez zwłoki zagłębił się w zakamarki leża Sapphirona z Anub'arakiem u swego boku.

Dwaj słudzy Króla Lisza wyrąbali sobie drogę poprzez zastępy sług Sapphirona, by wreszcie skonfrontować się z samym niebieskim smokiem. Ten nie przestraszył się i rzucił się na nieumarłych z całą swoją lodową furią, jaką dysponował. Uznał, że będzie to dobry moment dla rozruszania starych gnatów, a zabicie Arthasa może przyspożyć sporo radości. Wraz ze swymi braćmi uderzył z całą siłą na intruzów, wyzwalając dziwny rodzaj magii mrozu, jaką dysponowały niebieskie smoki. Jednakże mimo tego Arthas zwyciężył i zabił wielkiego smoka. Na koniec, jakby sama porażka nie była dostateczną ujmą na smoczym honorze, Rycerz Śmierci użył resztek swoich nekromanckich zdolności by wskrzesić Sapphirona jako Jaszczura Mrozu, by służył dalej Pladze.

Sapphiron, teraz potężny jaszczur mrozu, wspomógł Arthasa w wyrąbaniu sobie drogi do wrót Azjol-Nerub poprzez zastępy Nag oraz krwawych elfów. Później wymordował on krasnoludy strzegące wejścia do podziemi i usiadł na straży, by żaden pościg nie dogonił jego nowego pana.

Kilka lat później, gdy Plaga zaatakowała ponownie, Sapphiron został wezwany przez Kel'Thuzada do Wschodnich Ziem Plagi, by tam strzegł Czarnej Cytadeli Naxxramas.

Moc Sapphirona znacznie przewyższa siły zwykłego jaszczura mrozu. Może to być spowodowane, że Arthas, wybraniec Króla Lisza, wskrzesił go osobiście, bądź mogło to być echo dawnej potęgi jako niebieskiego smoka. Niewykluczone, że obecna moc Sapphirona to kombinacja obu tych czynników.

ZdobyczeEdytuj

Linki zewnętrzneEdytuj