FANDOM

Jeśli szukasz areny, zobacz Ruins of Lordaeron (arena).
Ruins of Lordaeron TCG
Ruiny widziane w TCG.
Ruiny Lordaeronu
Podstawowe dane
Lokacja Polany Tirisfal
Typ Ruiny miasta
Populacja 10000
Rasy IconSmall Undead MaleIconSmall Undead Female Opuszczeni
IconSmall UndeadElf MaleIconSmall UndeadElf Female Nieumarłe elfy
IconSmall Orc MaleIconSmall Orc Female Orkowie
IconSmall Wraith Zjawy
IconSmall Ghost Duchy
IconSmall Banshee Banshee
IconSmall Skeleton Szkielety (od 33 ADP)
Znani mieszkańcy Varimathras (dawniej)
Ważne miejsca Komnata imperialna
Główna brama Lordaeronu
Język Mowa Rynsztokowa
Orczy
Wspólny (w tym Niższy Wspólny)
Religia Kult Zapomnianego Cienia
Data założenia 22 ADP (jako stolica Opuszczonych)
Data zniszczenia 33 ADP (w wyniku bitwy o Lordaeron)
Status Aktywne (WC3RoC logo 16x32-BfA-Logo-Small)
Skażone (od BfA-Logo-Small)
Administracja
Rząd Monarchia absolutna
Przynależność Plaga (20 ADP-21 ADP)
Powstańcy Upiornych Władców (21 ADP)
Królestwo Opuszczonych (22 ADP-33 ADP)
Horda (22 ADP-33 ADP)
Porzucone (od 33 ADP)
Przymierze (tylko okolice, okupacja, od 33 ADP)
Główny budynek Pałac Lordaeroński
Przywódca Horde 15 IconSmall Sylvanas Sylvanas Windrunner (22 ADP-33 ADP)
Nauczyciele i handel
Karczma Undone
Poczta Undone
Stajnia Undone
Kuźnia Undone
Bank Undone
Dom aukcyjny Undone

Ruiny Lordaeronu (zwane także Ruinami Miasta Stołecznego)[1] jest wszystkim co pozostało po Mieście Lordaeronu, wielkiej stolicy Królestwa Lordaeronu. Obecnie jest smutną pamiątką potęgi Plagi. Obszar ten jest dosłownie nawiedzony przez końcowe tragiczne wydarzenia, które doprowadziły do śmierci Króla Terenasa i zniszczenia miasta.

TłoEdytuj

Płonący LegionEdytuj

WC3RoC logo 16x32 Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w grze Warcraft III.
Throneroom

The throne room of Lordaeron.

Po masakrze mieszkańców i wybiciu wszystkich jego obrońców, miastem zaczęli zarządzać upiorni władcy Balnazzar, Detheroc i Varimathras. Gdy Arthas powrócił z Kalimdoru, wygnał ich i koronował się na Króla Lordaeron. Jednak gdy został wezwany przez Ner'zhula do Northrend, Balnazzar ponownie opanował miasto. Połączone siły Wielkiego Marszałka Garithosa i Sylvanas Windrunner pobiły Balnazzara, lecz zaraz potem Królowa Banshee zdradziła swoich sojuszników i zagarnęła miasto dla siebie. Undercity, które leży pod ruinami Miasta Stołecznego, służy jako stolica Opuszczonych.

World of WarcraftEdytuj

Po dziś dzień można usłyszeć moment przed śmiercią króla Terenasa Menethila, dźwięk dzwonów i słabe echo powitania księcia Arthasa. Jedno z wypowiedzianych zdań: "To królestwo upadku, a z popiołów powstaje nowe zamówienie, które wstrząśnie podstawami świata." — Arthas po zabiciu swego ojca głoszący inwazję Plagi i zwycięstwo nad Lordaeronem. Jeżeli potrafisz wykrywać niewidzialnych, ujrzysz obywateli miasta wciąż prześladujących dziedziniec zamku. Poniżej ruin obecnie żyją Opuszczeni, którzy przekształcili królewskie katakumby w swoją stolicę - Undercity. Stamtąd mroczna pani przygotowuje podbój ziem na wschódzie i południu.

Na ziemiach na zewnątrz ruin nie ma już wesołych ludzi kochających światło. Okolica jest pełna demonów, a na granicach z ziemami Plagi czai się Plaga.

Burning CrusadeEdytuj

Nowa sekcja ruin została dodana, zawiera Kulę Translokacji, która łączy Undercity z stolicą krwawych elfów, Silvermoon City. Dodatkowo została dodana Arena.

World of Warcraft: CataclysmEdytuj

Ruins of Lordaeron overhead view

Widok na ruiny w Katakliźmie

Miasto otrzymało remont i jest teraz w pełni możliwe do zwiedzenia. Architektura ruin Lordaeronu tak jak Undercity nie została mocno zmieniona w Katakliźmie, jednak została zaktualizowana by umożliwić latanie na wierzchowcach. Przed uaktualnieniem 4.2.0 można było zobaczyć małą obecność Opuszczonych, gdy okolica była zamieszkiwana przez Mieszkańców Undercity oraz Nadzorców Kor'kron. Początkujący aptekarze zostali także dodani obok wagonów plagi.

RPGEdytuj

The RPG Icon 16x36 Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w grze Warcraft RPG.
Undercity jest pod ruinami Lordaeronu, ale powyżej miasta Opuszczonych mogą odwiedzić pałac królewski. Komnaty rodziny królewskiej i królewskie krypty są nienaruszone. Sala Tronowa gdzie Arthas zabił swego ojca są nadal udostępnione. Wspaniałe ogrody są również dostępne, chociaż zapuszczone.[2]

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj