FANDOM

Blizz construction sign Ten artykuł znajduje się obecnie w fazie pisania. Poczekaj aż autor skończy prace nad nim.
Poszukiwacze przygód
Poszukiwacze przygód Przymierza.
Both 15 Poszukiwacz przygód
Tytuł Bohater
Dowódca
Generał (po odkryciu Pandarii)
Przywódcy porządku (w trakcie Kataklizmu)
Czempion (po pokonaniu Legionu)
Pan(i) Śmierci (Plaga)
Zabójca (Illidari)
Płeć różnie
Rasa różnie
Poziom 1-120
Klasa różnie
Reakcja Przymierze Horda
Przynależność Alliance 15 IconSmall Anduin Wielki Król Anduin Wrynn
Horde 15 IconSmall Sylvanas Wódz Wojenna Sylvanas Windrunner
Stanowisko Bohater swojej rasy i frakcji
Lokacja różnie
Status żyje
Mentorzy różnie
Uczniowie różnie
Kompani różnie
Sprzymierzeńcy różnie
Zwierzak różnie
Instancja różnie

Poszukiwacz przygód - postać stworzona i kierowana przez graczy, będąca głównym bohaterem MMORPG w świecie Warcrafta o nazwie World of Warcraft. Rasę, klasę, płeć i wygląd zewnętrzny, a także zdolności wybiera się na początku, natomiast potem następuje nazwanie oraz rozwój umiejętności.

CharakterystykaEdytuj

Od zarania dziejów nie tylko dowódcy liczyli się na terenie Azeroth. Również mnóstwo istniejących na planecie osób ruszało by znaleźć jakąś przygodę, odkrywając przy tym niezbadane terytoria, pradawne artefakty upadłych imperiów czy niebezpieczeństwa nadciągające by zniszczyć ich domy. Inaczej niż dowódcy Ci mieszkańcy wszechświata byli członkami rozmaitych gildii, a czasem nawet pracowali dla swoich królestw, imperiów czy miast.

Poszukiwacze pojawili się najliczniej po Epoce Chaosu. Na skutek Trzeciej Wojny i Wyniesienia Króla Lisza wojska były rozbite, a na Kalimdorze i we Wschodnich Królestwach pojawiły się liczne przypadki klęsk, jak najazd nieumarłych , ataki bestii, bandytów czy nawet demonów. Dodatkowym utrapieniem była Plaga, teraz całkowicie niezależna od pokonanego nie tak dawno w bitwie o Górę Hyjal Płonącego Legionu. Świat potrzebował kogoś więcej niż dowódcę i jego armię - potrzebował bohatera.

HistoriaEdytuj

Wczesna historiaEdytuj

Niewiele wiadomo na temat historii poszukiwaczy przygód. Jeśli wierzyc historii Warcrafta poszukiwacze mają co najmniej 20 lat w chwili rozpoczęcia gry, czyli najpóźniej musieli się urodzić w 5 ADP. Każda historia jest zgoła inna niż pozostałe. Wiadomo że należy on do jednej z głównych frakcji - Przymierza lub Hordy, ewentualnie być członkiem Rycerzy Hebanowego Ostrza lub nawet Illidarich.

Każdy pochodzi z innych stron - na przykład ludzki wojownik pochodzi z Królestwa Wichrogrodu i szkolił się by stawić czoła Hordzie, Pladze i Płonącemu Legionowi. Opuszczony kapłan to poległy w trakcie Trzeciej Wojny Lordaerończyk, jaki nie porzucił wiary w Światłość, wciąż starając się czynić wszystko zgodnie z naukami Kościoła Świętego Światła.

Rodzaje historiiEdytuj

Według rasEdytuj

Alliance 32

  • IconSmall Human MaleIconSmall Human Female Ludzki poszukiwacz przygód jest przedstawicielem Królestwa Wichrogrodu, żyjąc tam od kiedy tylko w trakcie Drugiej Wojny jego rodzina wróciła do miasta po wyzwoleniu ruin przez Stare Przymierze, egzystując bezpiecznie w trakcie inwazji demonów na Lordaeron i północny Kalimdor, z dala od wojennej zawieruchy. Kiedy doszło do wzrostu niebezpieczeństwa na szlakach, przybyli do opactwa w Northshire, by tam powstrzymać zagrożenie. W tym celu wstąpili do Zakonu Srebrnej Dłoni.
  • IconSmall Gnome MaleIconSmall Gnome Female Gnom jest jednym z nielicznych uciekinierów z Gnomereganu podczas jego upadku w trakcie Trzeciej Wojny. Najwyraźniej może też pamiętać czasy pozostałych wojen czy nawet być ich weteranem. Kiedy znalazł schronienie w Ironforge jako jeden z tych, którzy przetrwali radiację bez zmiany w trędowatego dołączył do sił swojego kraju, by walczyć z jego wrogami i spróbować odzyskać jakoś swoje ukochane miasto.
  • Ne maleNe female Przedstawiciele Nocnych Elfów to jedni z tych, którzy są jednymi z najstarszych żyjącymi poszukiwaczami przygód. Z racji faktu, że nieśmiertelność rasy została zakończona wraz z Trzecią Wojną podróżnik może pamiętać wydarzenia z czasów nawet Wojny Starożytnych. Jest on jednym z mieszkańców Kalimdoru, który wraz z rodziną udał się na zachód i zamieszkał w Darnassusie na szczycie Teldrassilu.
  • IconSmall Dwarf MaleIconSmall Dwarf Female Krasnolud jest członkiem klanu Miedziobrodych, który wraz z rodziną żył przez wiele lat w Ironforge. Podczas Drugiej i Trzeciej Wojny jego królestwo brało udział w walkach po stronie Starego Przymierza, co widział na własne oczy. Kiedy popioły Epoki Chaosu upadły jego państwo przyjęło wielu uciekinierów z Lordaeronu oraz Gnomereganu. Podobnie jak ludzki podróżnik wstąpił do Zakonu Srebrnej Dłoni by bronić szlaków.
  • IconSmall Draenei MaleIconSmall Draenei Female Draenejczycy są prawdopodobnie najbardziej wiekowymi z poszukiwaczy przygód, jeśli nie najstarszymi, ponieważ pamiętają Argusa przed spaczeniem, a także liczne podróże do innychy planet, w tym trafienie do Draenoru. Są jednymi ze szczęśliwców, jacy przetrwali ludobójstw swojej rasy rozpoczętym w 8 BDP. Przetrwali niszczycielską inwazję na Draenor, a w 26 ADP dotarli na Azeroth, gdzie schronili się również orkowie. Ci podróżnicy jako przedstawiciele Exodaru nawiązali kontakt z oddziałami Przymierza, a następnie postanowili wspomóc pozostałe jego rasy, między innymi jako szamani.
  • IconSmall Worgen MaleIconSmall Worgen Female Worgeński poszukiwacz przygód jest dosyć świeżym, ponieważ jego dom - Gilneas - został zniszczony w trakcie Kataklizmu i znalazł się pod okupacją Królestwa Opuszczonych. Atakiem na jego dom dowodziła sama Mroczna Pani, zatem jest on naturalnie wrogi w stosunku Opuszczonych, jak i do całej Hordy. Kierowany przez swojego króla, Genna Greymane'a, brał udział w walkach, lecz został zarażony przez Klątwę Arugala, w rezultacie czego przemienił się z człowieka w worgena. Nocne Elfy pomogły mu zapanować nad swoją chorobą, a potem przekuć ją w silną broń, dzięki czemu jest w stanie zmieniać formę z ludzkiej w wilczą.
  • IconSmall DarkIron MaleIconSmall DarkIron Female n
  • IconSmall Lightforged MaleIconSmall Lightforged Female n
  • IconSmall VoidElf MaleIconSmall VoidElf Female n
  • IconSmall KulTiran MaleIconSmall KulTiran Female n

Horde 32

  • IconSmall Orc MaleIconSmall Orc Female Podróżnik orków jest przedstawicielem rodziny, jaka razem z klanami podległymi Thrallowi wyruszyła przez Wielkie Morze do Kalimdoru w trakcie wojny, by następnie założyć Durotar i zabezpieczać jego granice. Dołączył do innych podróżników, aby pomóc jak najlepiej potrafił w budowie nowej ojczyzny swojej rasy, tak by przypominała ona Draenor sprzed demonicznego spaczenia.
  • IconSmall Troll MaleIconSmall Troll Female n
  • IconSmall Tauren MaleIconSmall Tauren Female n
  • IconSmall Undead MaleIconSmall Undead Female Przedstawiciel Opuszczonych jest Lordaerończykiem lub innym z pochodzenia człowiekiem, jaki miał pecha znaleźć się na terenie tego królestwa w trakcie inwazji Plagi. Na całe szczęście jego wola została uwolniona spod panowania Króla Lisza wraz z rozpoczęciem Wojny Domowej na Ziemiach Plagi przez Sylvanas Windrunner oraz osłabienie woli władcy nieumarłych, wskutek czego jest z powrotem na swój sposób normalną istotą. Jako członek Królestwa Opuszczonych stał się podróżnikiem by zabezpieczyć granice państwa jak od wewnątrz tak i od zewnątrz, nieważne czy atakujący są ludźmi, nieumarłymi, trollami czy jeszcze czymś znacznie gorszym.
  • IconSmall Blood Elf MaleIconSmall Blood Elf Female n
  • IconSmall Goblin MaleIconSmall Goblin Female Gobliński podróżnik przed nastaniem Kataklizmu był szefem Kompanii Handlowej Kajaro na Kezanie. Dzięki studiowaniu orczego mógł łatwo się porozumieć z przedstawicielami Hordy. Wraz z erupcją wulkanu był jednym z pechowców, którzy zostali zniewoleni przez Jastora Gallywixa z Kartelu Wody Zęzowej, lecz wkrótce potem dzięki współpracy z Thrallem i pomocy ocalałym członkom Hordy został uratowany przed Przymierzem i zagładą na Zagubionych Wyspach. Po wydarzeniach dołączył do Kartelu Wody Zęzowej, tworząc z Azshary nowy dom dla goblinów razem z pozostałymi pobratymcami.
  • IconSmall Highmountain MaleIconSmall Highmountain Female n
  • IconSmall Nightborne MaleIconSmall Nightborne Female n
  • IconSmall Mag'har MaleIconSmall Mag'har Female Członek orków Mag'har jest jednym z kilku szczęśliwców, który zdołał uciec w trakcie wielkiej wojny Świetlistych z mieszkańcami alternatywnego Draenoru, dążących do zmiany wszystkich w członków Wielkiej Armii Światła. Dzięki poprowadzeniu przez Geya'rę do Azeroth zdołali uciec przez możliwą śmiercią lub wymuszoną przemianą, gdzie następnie przysięgli wierność Sylvanas Windrunner i Durotarowi.
  • IconSmall Zandalari MaleIconSmall Zandalari Female n

Neutral 32

  • IconSmall HumanDeathKnight MaleIconSmall HumanDeathKnight Female n
  • IconSmall GnomeDeathKnight MaleIconSmall GnomeDeathKnight Female n
  • IconSmall NightElfDeathKnight MaleIconSmall NightElfDeathKnight Female n
  • IconSmall DwarfDeathKnight MaleIconSmall DwarfDeathKnight Female n
  • IconSmall DraeneiDeathKnight MaleIconSmall DraeneiDeathKnight Female n
  • IconSmall WorgenDeathKnight MaleIconSmall WorgenDeathKnight Female n
  • IconSmall OrcDeathKnight MaleIconSmall OrcDeathKnight Female n
  • IconSmall TrollDeathKnight MaleIconSmall TrollDeathKnight Female n
  • IconSmall TaurenDeathKnight MaleIconSmall TaurenDeathKnight Female n
  • IconSmall UndeadDeathKnight MaleIconSmall UndeadDeathKnight Female n
  • IconSmall Blood elfDeathKnight MaleIconSmall Blood elfDeathKnight Female n
  • IconSmall GoblinDeathKnight MaleIconSmall GoblinDeathKnight Female n
  • IconSmall Pandaren MaleIconSmall Pandaren Female n
  • IconSmall BloodElfDemonHunter MaleIconSmall BloodElfDemonHunter Female n
  • IconSmall NightElfDemonHunter MaleIconSmall NightElfDemonHunter Female n
Według klasEdytuj
  • UI-CharacterCreate-Classes Paladin n
  • UI-CharacterCreate-Classes Warrior n
  • UI-CharacterCreate-Classes Mage n
  • UI-CharacterCreate-Classes Warlock n
  • UI-CharacterCreate-Classes Monk n
  • UI-CharacterCreate-Classes Deathknight n
  • UI-CharacterCreate-Classes Demon hunter n
  • UI-CharacterCreate-Classes Shaman n
  • UI-CharacterCreate-Classes Priest n
  • UI-CharacterCreate-Classes Rogue n
  • UI-CharacterCreate-Classes Druid n

Starcia graniczneEdytuj

n

n

Intryga OnyxiiEdytuj

Czarna GóraEdytuj

Hakkar i jego wyznawcyEdytuj

Groza Kel'ThuzadaEdytuj

Podbijając RubieżeEdytuj

n

n

Klęska ZdrajcyEdytuj

Słoneczna StudniaEdytuj

Przebudzenie nieumarłychEdytuj

n

n

Wojna na Dachu ŚwiataEdytuj

Azeroth strzaskaneEdytuj

n

n

Wojna z kultystamiEdytuj

Nowy kontynentEdytuj

Mists-Logo-Small Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w dodatku Mists of Pandaria.
n

n

Eskalacja wojnyEdytuj

Oblężenie OrgrimmaruEdytuj

Atak Żelaznej HordyEdytuj

WoD-Logo-Small Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w dodatku Warlords of Draenor.
n

n

Wojna w alternatywnym DraenorzeEdytuj

Talador i ArakkoaEdytuj

Wydarzenia w alternatywnej wersji TanaanEdytuj

Starcie pod Grobem SargerasaEdytuj

Legion-Logo-Small Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w dodatku Legion.
n

n

Wojna jest wszędzieEdytuj

Pokonać Kil'jaedenaEdytuj

Inwazja na ArgusaEdytuj

Siedzisko PanteonuEdytuj

Bitwa o AzerothEdytuj

BfA-Logo-Small Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w dodatku Battle for Azeroth.
n

n

Kul Tiras i ZandalarEdytuj

Wyniesienie NazjataruEdytuj

Odkrycie MechagonuEdytuj

Ważniejsze dokonaniaEdytuj

  • Wzięcie udziału w bitwie na terenie Pogórzy Hillsbradzkich.
  • Udaremnienie spisku Onyxii jako Lady Katrany Prestor.
  • Uratowanie Wielkiego Króla Przymierza Variana Wrynna.
  • Powstrzymanie inwazji Plagi pod wodzą Kel'Thuzada.
  • Rozbicie Bractwa Defiasów i zabicie przywódcy grupy - Edwina VanCleefa.
  • Zabicie Dagrana Thaurissana i odbicie Moiry Miedziobrodej.
  • Odparcie inwazji klanu Wojennej Pieśni na Jesionową Knieję.
  • Zniszczenie planów Hakkara na podbój świata śmiertelników.
  • Zneutralizowanie silithidów.
  • Zabezpieczenie okolicy Mrocznego Portalu.
  • Zabicie Illidana Stormrage'a.
  • Zabicie Kael'thasa Sunstridera.
  • Pokonanie Malygosa.
  • Wzięcie udziału w bitwie pod Bramą Gniewu.
  • Pokonanie Króla Lisza Arthasa Menethila.
  • Wzięcie udziału w walkach o Gilneas.
  • Zgładzenie Deathwinga.
  • Pokonanie Garrosha Hellscreama.
  • Pokonanie Sargerasa i całego Płonącego Legionu.

Znani poszukiwacze przygódEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Kanonicznie było 12 poszukiwaczy przygód.