FANDOM

ShatterspearHorde
Chata Roztrzaskanej Włóczni
Plemię Roztrzaskanej Włóczni
Inne nazwy Roztrzaskana Włócznia
Przywódca IconSmall Troll Male Jor'kil
Rasy IconSmall Troll MaleIconSmall Troll Female Dżunglowe trolle
Klasy Szaman
Łowca
Kapłan
Stolica Wioska Roztrzaskanej Włóczni
Baza działań Kalimdor
Obszar działań Mroczne Wybrzeże
Główny język Zandali
Pozostałe języki Wspólny (w tym Niższy Wspólny)
Przynależność Horda
Ojczysty świat Azeroth
Status Rozbite
Sojusznicy Horda
Mroczna Włócznia
Wojna Przymierze
Państwo Kaldorei
Data założenia 1500 BDP
Data fragmentacji 28 ADP (zdziesiątkowane przez wojska Przymierza)

Roztrzaskana Włócznia to plemię dżunglowych trolli, które zamieszkiwało Darkshore zanim zostało rozbite przez Przymierze, w odwecie za sojusz plemienia z Hordą.

HistoriaEdytuj

Plemię Roztrzaskanej Włóczni odłączyło się od Imperium Gurubashi po pokonaniu Hakkara Rozdzieracza Dusz. Różne plemiona zajęły swoje terytoria w wielkiej dżungli Stranglethorn, ale szybko zaczęły między sobą walczyć.

Od tego czasu plemię Shatterspear osiedliło się na skraju północno-wschodniego Darkshore, z dala od Stranglethorn. Plemię rozpoczęło bardzo samotny tryb życia i najwyraźniej nie było zainteresowane rozszerzaniem swojego terytorium. Trolle Roztrzaskanej Włóczni zamieszkały w małej wiosce w Dolinie Roztrzaskanej Włóczni, niemal całkowicie otoczonej przez poszarpane wzgórza. Jest to dziwny wybór miejsca zamieszania jak na trolle - otoczone górami i co więcej starożytnymi wrogami - nocnymi elfami.

Nocne elfy wiedziały o istnieniu wioski trolli na swoim terytorium, jednak jak długo trolle nie sprawiały kłopotów, elfy pozwalały im żyć w pokoju.

KataklizmEdytuj

Plemię i ich wioska stały się dostępne (wcześniej nie dało się do niej dotrzeć) przez tunel prowadzący z ruin Mathystry. Roztrzaskana Włócznia przyłączyła się do Hordy i jej zadaniem był atak na nocne elfy od północy, podczas gdy armie Orgrimmar nacierały od strony Ashenvale.

Nocne elfy postanowiły zniszczyć plemię zanim stanie się większym zagrożeniem. Śmierć wodza była ostatnim rozdziałem historii tego plemienia. Organizacja plemienia została rozbita, a pozostali przy życiu członkowie plemienia rozproszyli się. Część z nich znalazła schronienie w Hordzie, a reszta wstąpiła do różnych organizacji.