FANDOM

Aerie Peak from the Sky
Orle Gniazdo po Kataklizmie
Orle Gniazdo
Podstawowe dane
Lokacja Północno-zachodnie Ostępy
Typ stolica
Rasy IconSmall Wildhammer MaleIconSmall Wildhammer Female Krasnoludy Wildhammer
IconSmall HighElf MaleIconSmall HighElf Female Wysokie elfy
IconSmall Draenei MaleIconSmall Draenei Female Draenei
Znani mieszkańcy IconSmall Wildhammer Male Agnar Beastamer
IconSmall Draenei Male Ambasador Rualeth
IconSmall Wildhammer Male Fraggar Thundermantle
Ważne miejsca Twierdza Dzikiego Młota
Język Krasnoludzki
thalassiański
draenejski
Data założenia Po 230 BDP
Status Aktywny
Administracja
Rząd monarchia
Przynależność Przymierze
Klan Dzikich Młotów
Główny budynek Twierdza Dzikiego Młota
Przywódca IconSmall Wildhammer Male Mistrz Gryfów Talonaxe
IconSmall Falstad Falstad Wildhammer (z Ironforge)
Organizacje Klan Dzikich Młotów (stolica)
Nauczyciele i handel
Karczma Karczma w Orlim Gnieździe
Poczta Poczta w Orlim Gnieździe
Stajnia Stajnia w Orlim Gnieździe
Kuźnia Kuźnia w Orlim Gnieździe
Nauczyciele profesji IconSmall Wildhammer Male Drakk Stonehand (garbarstwo)
Loty Alliance 15 Ironforge
Alliance 15 Punkt Uchodźcy
Alliance 15 Obóz Chillwind
Neutral 15 Kaplica Nadziei Światła
Neutral 15 Acherus: The Ebon Hold Wrath-Logo-Small UI-CharacterCreate-Classes Deathknight

Orle Gniazdo to stolica Wildhammerów sprzymierzona z Przymierzem, znajdująca się w północno-zachodniej części Ostępów.

Jest to duże miasto wykute w masywnym górskim zboczu, z którego widok rozciąga się na Jezioro Darrowmere. Szczyt przypomina potężną głowę gryfa z otwartymi przestrzeniami w jego oczach i nozdrzach. Nad jego stworzeniem pracowały pokolenia krasnoludów, dzięki czemu posąg do złudzenia przypomina prawdziwe zwierzę. Dostrzec można nawet pojedyncze pióra. Wildhammerskie domy i stanowiska obronne powstały u podnóży klifu. Gryfy gnieżdżą się w wydrążonej w środku głowie posągu oraz w samej górze i nieustannie krążą wokół głowy posągu jak pszczoły wokół prawdziwego gryfa.

Wildhammerzy dobrze wiedzą, kto jest ich przyjacielem, a kto wrogiem. Witają tych pierwszych i bronią miasta przed drugimi. Architektura miasta przypomina trochę Ironforge, lecz budynki posiadają płaskie dachy, by można z nich prowadzić obserwację. Wokół Szczytu krasnoludy nieustannie trenują latanie na gryfach i rzucanie młotem.

HistoriaEdytuj

Szczyt Aerie to dom Wildhammerów, frakcji, która oderwała się od reszty krasnoludów po War of the Three Hammers. Po porażce Thaurissana w czasie wojny, Wildhammerzy powrócili do swego domu w Grim Batol. Zobaczyli jednak. że śmierć złej czarownicy Modgud zostawiła skazę na górskiej fortecy. Wildhammerzy nie mogli dłużej mieszkać w Grim Batol, więc wyruszyli na północ i założyli nowy dom w Ostępach. Z powodu okropnych podziemnych bitew, które stoczyli z Ciemnym Żelazem, zdecydowali się wybudować większość domostw nad ziemią, zamiast zagłębiać się pod ziemią na modłę krasnoludzką.

Krasnoludy ze Szczytu Aerie to jeźdźcy gryfów, a ich pomoc dla Przymierza w czasie licznych wojen jest nie do przecenienia. Ich Wysoki Than, Falstad Wildhammer, pierwotnie przebywał niedaleko mistrza gryfów w mieście, lecz ostatnimi czasy przeniósł się do Ironforge, gdzie zasiada jako reprezentant klanu w Radzie Trzech Młotów.

Połączenia lotniczeEdytuj

NPCEdytuj

HandlarzeEdytuj

Różne usługiEdytuj

StrażnicyEdytuj

NPC zlecający zadaniaEdytuj

NauczycieleEdytuj

UwagiEdytuj

  • Chociaż mieszkańcy miasta są Wildhammerami, nie są otagowani jako przedstawiciele tej frakcji, więc zadania przez nich zlecane nie niosą ze sobą reputacji w klanie Wildhammer.
  • Chociaż posąg miał przypominać gryfa, a niekanoniczne RPG mówi, że tak wygląda, to figura wyraźnie przypomina zwykłego orła.

Strefa wykopaliskowaEdytuj

Szczyt Aerie to strefa wykopaliskowa, gdzie można pozyskać [Dwarf Archaeology Fragment].