FANDOM

Niniejszy tekst został opublikowany w podręczniku do pierwszej gry z serii Warcraft, Warcraft: Orcs & Humans.

JednostkiEdytuj

Nazwa Obrazek Opis
Peon WC1PPeon Najniższa kasta wśród Orków, te psy nie są dobre w niczym, poza ciężką pracą. Każ im wycinać drzewa lub poszukiwać złota. Ich siła jest też przydatna przy wznoszeniu wszelkiego rodzaju budynków. Wszyscy są tchórzami, którzy, gdy zostaną zaatakowani, będą uciekać jak dzieci.
Siepacz WC1PGrunt Pierwszy poziom wojowników w naszych armiach. Wyszkoleni w walce w zwarciu żołnierze są świetnym sposobem opóźnienia sił Ludzi. Specjalizują się w walce toporem i tarczą, a gdy zasmakują krwi, stają się zajadłymi wojownikami.
Włócznik WC1PSpearman Siepacze wyszkoleni w walce włócznią. Są szybsi od uzbrojonych w topory braci, noszą lżejszą zbroję, więc mogą poruszać się swobodniej. Umiejętność ciskania śmiercionośnych pocisków na pole bitewne czyni z nich ważną jednostkę w armii.
Jeździec WC1PWolfRaider Te nie znające litości sługi Blackhanda są najzajadlejszymi wojownikami w Orczych hordach. Dosiadając mrocznych wilków używają szybkości i siły swoich wierzchowców, by stać się przerażającymi wojownikami. Szybsi niż ci, którzy atakują pieszo, opanowali taktykę rozrywania kolumn wroga do perfekcji.
Katapulta WC1POCatapult Ich celem jest sianie zniszczenia i chaosu, a każdy ich cel jest pewnym trupem. Wraz z nadjechaniem tych przerażających machin na pole bitewne wkraczają niepodzielne rządy chaosu, od których ziemia drży. Mury i budynki nie są barierą dla niszczycielskiej siły Orczej katapulty. Chociaż jest powolna i wielka, twoje siły, mając je w swoich szeregach, będą niepokonane.
Umarły WC1POrcSkeleton Gdy ktoś zginie, jego szczątki powoli gniją i wtapiają się w ziemię. Nekrolici są wyszkoleni w mrocznych sztukach i mogą wskrzeszać poległych wojowników, jeśli ich ciała jeszcze nie uległy rozkładowi.
Nekrolita WC1PNecrolyte Kapłani Orczych religii władający czarnymi mocami, które pozwalają zyskać kontrolę nad ziemią. Przywiązani do niższych planów Nekrolici mają władzę nad wszystkim, co mroczne i złe, w tym mogą wskrzeszać poległych wojowników, by tworzyć armie nieumarłych. Dzięki ceremoniom odprawianym w ich Świątyniach potrafią skanałować esencję cienia, by użyć jej do własnych celów.
Czarnoksiężnik WC1PWarlock Jeśli energie tego świata mogą być użyte do siania zniszczenia, to energie świata podziemnego mogą zniszczyć Azeroth. W inkantacjach i rytuałach Orczych Czarnoksięzników używana jest niszczycielska siła. Jako najpotężniejsza z Orczych sekt, ci mroczni bracia Hadesa wędrują tam, gdzie nikt inny nie odważy szukać się ostatecznej potęgi. Ich Wieże skrywają klucze do wyzwolenia każdej esencji zła na tych, którzy są zagrożeniem dla ich strasznych planów. Czary kanałują ogień i piekielną siarkę przez ich ciała, dzięki czemu mogą oni przyzywać wielkie stworzenia - w tym demony - na swoją służbę.

MagiaEdytuj

Czary NekrolityEdytuj

Nazwa Obrazek Opis
Włócznia Cienia WC1ShadowSpear Ta włócznia jest zbudowana z energii zła kryjącej się w Orczych klanach. Kiedy umiera Ork, jego dusza wędruje do Hadesu na sąd, a jego esencja jest dzielona między dobro i zło. Orczy Nekrolici nauczyli się wysysać czarną energię z tego planu i używać jej do własnych celów. Ta broń ciemności jest ucieleśnieniem tych czarnych dusz i sprawia niewiarygodny ból tym, którzy zostaną nią trafieni.
Wskrzeszenie Umarłych WC1RaiseDead Nekrolici są blisko związani z mrocznymi siłami Piekła i studiują zakazane sztuki umarłych. Zyskali umiejętnośc przywiązania ciał umarłych do tego świata, tworząc armie bezdusznych stworzeń. Pozbawione umysłu istoty odrzucają wszelką broń, gołymi rękami rozrywając ciało tych, których nakazano im zniszczyć.
Mroczna Wizja WC1DarkVision Gdziekolwiek jest światło, tam jest i cień i to właśnie cienia używa Orczy Nekrolita do postrzegania miejsc, gdzie sam nie może się udać. Gdziekolwiek pojawia się nawet najbledszy cień, tam może wkroczyć wzrok Nekrolity. Efekty tego czaru są ograniczone, gdyż zbyt dużo wiadomo o sztuce cienia, by czarodziej mógł ryzykować wieczne uwięzienie w świecie ciemności.
Przeklęta Zbroja WC1UnholyArmor Rytuał ten tworzy mistyczną zbroję nietykalności. Noszący ją nie może zostać dotknięty żadną bronią. Pancerz ten jest stworzony z dusz przeklętych i absorbuje ból, który zostałby zadany przez każdy cios w normalnych warunkach. Cena, jaką płacą ci, którzy zostają ukryci za zbroją, jest wysoka, gdyż muszą poświęcić część własnej duszy, by ta służyła jak magnes dla zagubionych dusz. Po pewnym czasie ta więź słabnie, a ci, z których zbroja została stworzona, zostaną wysłani na wieczną udrękę.

Czary CzarnoksiężnikaEdytuj

Ognie piekielne powstają, by objąć wrogów klanu Czarnoksiężników. Ich magia jest zakorzeniona w najgłębszych otchłaniach podziemnego świata, a kontrola nad ogniem i tworzonymi przez nich potwornościami wywołuje wielki strach wśród wrogów.
Nazwa Obrazek Opis
Ognista Kula WC1Fireball Podstawowy czar, którego na początku uczą się wszyscy wyznawcy Orczych (i podziemnych) kultów. Kanałuje on płomienie Hadesu poprzez ciało czarodzieja, pozwalając mu użyć je jako pocisk. Jest to niebezpieczny rodzaj magii, lecz wydaje się sprawiać radość nawet najniższemu kręgowi Czarnoksiężników.
Przyzwanie Pająków WC1PSpiders Czarnoksiężnik przyzywa do pomocy hordę śmiertelnie groźnych, jadowitych pająków. Za jednym przyzwaniem przybywa kilka osobników, które rzucą się na wroga wskazanego przez czarodzieja. Wejdą przez szczeliny w zbroi i pokąsają go zatrutymi kłami, wstrzykując silną truciznę. Gdy przeciwnik zostanie powalony, dosłownie zostanie wypalony od wewnątrz.
Trująca Chmura WC1PoisonCloud Czarodziej tworzy chmurę składającą się z siarki, kwasu i trujących gazów, która otuli i zadusi wrogów. Przerażający smród przedrze się przez każdą przeszkodę i pozbawi życia każdego, kto miał nieszczęście znaleźć się na jej drodze. Jest to mieszanka okropnego smrodu rozkładających się ciał i esencji zła, opracowana, by rozkładać ciało i kruszyć wszystko, co się z nią zetknie.
Przyzwanie Demona WC1PDaemon Prawdopodobnie najpotężniejsze z istniejących zaklęć. Legendy głoszą, że czarodziej mający umiejętność przyzwania demona musi złożyć w ofierze własne ciało, by pozwolić na jego egzystencję w tym planie. Następnie demon będzie kierowany przez ducha czarodzieja, jednak gdy bestia zginie, życie Czarnoksiężnika przepadnie. Ile w tej opowieści prawdy, nie wiadomo, jednak inkantacje i rytuały konieczne do przyzwania mogą być zapisane w zagubionych runicznych manuskryptach. Każdy sługa podziemnego świata marzy o odnalezieniu tych zapisków i uzyskaniu zdolności rozkazywania Demonowi.

BudynkiEdytuj

Nazwa Obrazek Opis
Ratusz WC1OrcTownHall To tutaj mieszkańcy osady zbierają się, by móc wygłosić własną opinię. Nieustanne spiski i skrytobójstwa sa konieczne, jednak pozwala to uniknąć zabójstw na ulicach. Z Ratusza Nadzorca osady kontroluje surowce i fundusze i używa ich zgodnie z własną wolą. Wszystkie dostawy drewna i złota są przynoszone do niego. To tutaj odbywa się również szkolenie peonów, by mogli wykonywać proste zadania, jakich wymaga od nich Orcze imperium. Blackhand zarządził, że w każdej osadzie może stać tylko jeden Ratusz, by nie mogły powstać oddzielne frakcje Orków. Jeśli Ratusz zostanie zniszczony podczas bitwy, na jego miejsce można wznieść nowy.
Farma WC1OrcFarm Farmy produkują zboże i zwierzęta niezbędne do utrzymania odpowiedniego wyżywienia osady i armii. Musisz zapewnić kontrolowanym Orkom wyżywienie. Gdy peoni wybudują ten budynek, będzie on działał samodzielnie. Jeśli jednak zostanie zniszczony, twoja zdolność produkowania jedzenia zostanie ograniczona.
Koszary WC1OrcBarracks Szkolenie Orczych armii odbywa się w tym miejscu. Siepacze, Włócznicy i Jeźdźcy szkolą tu umiejętności potrzebne do zamordowania wroga w najbardziej okrutny sposób. Gdy twoje oddziały wyginą i będą potrzebne nowe, zawsze znajdziesz tu rekrutów. Szkolą się tu również załogi wspaniałych katapult, więc jeśli będziesz potrzebował jednej z tych machin, musisz o nią tutaj zapytać.
Tartak WC1OrcLumberMill To tutaj surowo ociosane bale dostarczone przez peonów są obrabiane przez wykwalifikowanych robotników. Jeśli Orkowie będą potrzebowali określonych elementów do swych budów, tylko Tartak będzie mógł im ich dostarczyć. Gdy dofinansuje się Tartak, będzie można poprawić jakość włóczni, dzięki czemu będą jeszcze głębiej wbijały się w ciała Ludzkich psów.
Kuźnia WC1OrcBlacksmith Wszystkie budynki wymagają produkowanego tu żelaza. Gdy wyda się pieniądze na budowę gorętszych hut i wydobycie lepszych metali, jakość toporów i tarcz tu produkowanych będzie wyższa. Metal jest również kluczowym elementem konstrukcyjnym niektórych Orczych budynków i materiałów, więc wzniesienie niektórych budowlni nie będzie możliwe bez wsparcia Kuźni.
Zagrody WC1OrcKennel Jest to straszna nora, gdzie hoduje się mroczne wilki. Są one tresowane od najmłodszych lat, by łaknąć smaku ludzkiego ciała, przez co stają się nieustraszone w bitwie. Hodowla szybszych i silniejszych dzików stała się sztuką, która znacznie podnosi efektywność twoich Jeźdźców, jeśli tylko zgodzisz się za to zapłacić. Szkolenie tych stworzeń wymaga odpowiednich urządzeń i klatek, które może dostarczyć jedynie Kuźnia.
Świątynia WC1OrcTemple Przeklęte miejsce, gdzie Orkowie składają ofiary dla swych bogów, a Nekromanci zbierają się, by wsłuchiwać się w głosy swych mrocznych panów. Jest to jedyne miejsce, gdzie można werbować Nekrolitów, by pomogli ci w oczyszczeniu krainy z osiedli Ludzi. Ofiary z krwi zostały ostatnio zastąpione złotem i dopóki nie zostaną one złożone, żadna prośba nie zostanie wysłuchana. Potężne ołtarze używane przez Nekrolitów w ich rytuałach są wykonane z tajemniczego Czarnokorzenia, więc Tartak musi zlokalizować i odpowiednio przygotować drewno.
Wieża WC1OrcTower To tutaj uczy się mrocznej magii. Czarnoksiężnicy tu rezydujący skupiają swoją energię na okiełznaniu sił podziemnego świata. Ich sekta wymaga zapłaty za swoje usługi w cennych metalach. Trzeba wznieść metalowe klatki, w których trzyma się obiekty eksperymentów, a w podłogi trzeba wbudować misterne metalowe runy. Tylko kuźnia potrafi zapewnić odpowiednie materiały.

Kopalnia ZłotaEdytuj

Nazwa Obrazek Opis
Kopalnia Złota WC1GoldMine Pod powierzchnią niektórych skał znajduje się złoto. Będziesz wiedział gdzie, gdyż Blackhand wysłał badaczy, by każda lokalizacja była dobrze oznakowana. Peoni przebiją się przez zkałę i dostarczą złoto do Ratusza, byś mógł je wykorzystać wedle własnego uznania.