FANDOM

Nazgrel TCG
Nazgrel
Tytuł Doradca Thralla
Opiekun Thrallmarur
Płeć Mężczyzna
Rasa Ork
Poziom 62
Klasa Szaman (TCG)
Jeździec
Wróżbita (WC3)
Reakcja Przymierze Horda
Przynależność Horda, Klan Lodowego Wilka
Stanowisko Opiekun Thrallmaru, Szef ochrony Thralla
Lokacja Thrallmar, Półwysep Piekielnego Ognia
Status Żyje
Rodzina Kash'drakor (ojciec)
Thrall ("brat krwi")

Nazgrel to elitarny NPC poziomu 62 oferujący zadania , przebywający w koszarach Thrallmaru na Półwyspie Piekielnego Ognia w Outland.

BiografiaEdytuj

Nazgrel

Nazgrel w Warcraft Adventures

Nazgrel, ostatni syn Kash'drakora był jeźdźcem Ramienia Sythegore'a, który służył pod Thrallem podczas Inwazji na Kalimdor. Będąc weteranem Drugiej Wojny, lojalnym żołnierzem Orgrima Doomhammera i dawnym więźniem obozów internowania Sojuszu, Nazgrel nie znosi Przymierza, a w szczególności ludzi. Postrzega działania Thralla podtrzymujące rozejm z ludźmi jako słabość i wierzy, że jedynie wojenne zwycięstwo jest sposobem narzucenia Przymierzu swojej woli. Nazgrel jest jednak bardzo lojalny wobec Wodza Wojennego, więc jego opinie nie wpływają na jego poczynania.

Po Bitwy o Górę Hyjal, Thrall zabrał Hordę na obszar Sawanny, który ogłosił swą własnością i nazwał Durotarem na cześć swego ojca. Stolicą został Orgrimmar, a Nazgrel został szefem jego ochrony.

Podczas wznoszenia Orgrimmaru, Bloodfeather, królowa harpii, atakowała karawany z zapasami kierujące się ku stolicy, jednak Nazgrel nie mógł opuścić posterunku, by się z nią rozprawić. Na szczęście Rexxar, nowy przybysz w Orgrimmarze, zaoferował się pomóc Nazgrelowi i został wysłany, by się z nią policzyć. Nazgrel był bardzo zadowolony, gdy Rexxar wrócił z sercem królowej i nagrodził go ekwipunkiem ze zbrojowni.

Nazgrel był wściekły, gdy dotarły do Thralla wieści o poczynaniach ludzi na wybrzeżu, jednak podporządkował się rozkazowi, by utrzymać spokój i by wysłać Rexxara na rozmowy. Jednak kiedy utracono kontakt z przyczółkiem Gar'thoka, Nazgrel wyruszył z Rexxarem, by to zbadać i odkrył obozy ludzi na wybrzeżu. Nazgrel czuł, że atak może być ttylko kwestią czasu, więc wysłał Rexxara i jego sojuszników na Wyspy Echowe, by ostrzec trolli.

W World of WarcraftEdytuj

Od tego czasu Nazgrel wciąż nie kwestionując rozkazów służy Thrallowi. Przed patchem 2.0.1 można go było spotkać w Ostoi Grommasha w Dolinie Mądrości, w orczej stolicy w Orgrimmarze.

The Burning CrusadeEdytuj

NazgrelWoW

Nazgrel w Thrallmarze

W World of Warcraft: The Burning Crusade Nazgrel został przeniesiony z Orgrimmaru na Outland, gdzie dowodzi przyczółkiem Thrallmar na Półwyspie Piekielnego Ognia. Ten ruch dał mu znacznie ważniejszą rolę do odegrania w World of Warcraft, gdyż jest on główną postacią w tym frontowym mieście, podobną do Danatha Trollbane'a w Przymierzu.

ZadaniaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Nazgrel to jedno z losowych imion dla jednoski bohaterskiej Wróżbita w grach wieloosobowych w Warcraft III: Reign of Chaos i jest zapewne odniesieniem do postaci Nazgrela, który po raz pierwszy pojawił się w anulowanym projekcie Warcraft Adventures: Lord of the Clans, a później w książce Krąg Nienawiści i kampanii w Warcraft III: The Frozen Throne. Nazgrel jest również szamanem w TCG.
  • Nazgrel był ważną postacią w Warcraft Adventures. Jego ważność dla historii ani klasa postaci nie są znane (mógł on być wróżbitą lub szamanem). Nie pojawia się on w książce Władca Klanów.
  • W Warcraft Adventures: Lord of the Clans Nazgrel pojawia się jako łowca resztek plemienia Lodowych Mrożnych wilków. Poluje on w górach na Wendigo z którym to toczy wyrównany pojedynek. Młody Thrall pomaga w walce Nazgrelowi i odstrasza bestie, która umyka w góry czym sprowadza na siebie gniew wojownika. Nazgrel długo trzyma urazę do Thralla, który zakłócił jego święte łowy w których to stracił swojego wilka. Od tego czasu długo zachowuje sie wrogo wobec Thralla, póki Drek'thar nie uspokaja dumnego wojownika.
  • Artefakt [Serathil] wspomina Nazgrela: "Broń ta została wykuta w Draenorze dla Kash'drakora i użyta w Wojnie Krwawej Rzeki, która zakończyła się unicestwieniem Klanu Czarnej Blizny. Nazgrel jest ostatnim ocalałym krewnym Kash'drakora."

Linki zewnętrzneEdytuj

Ważne postacie z uniwersum Warcrafta
Alliance 15 Przymierze Aegwynn · Anduin Lothar · Alleria Windrunner · Antonidas · Bolvar Fordragon · Daelin Proudmoore · Danath Trollbane · Jaina Proudmoore · Khadgar · Kurdran Wildhammer · Maiev Shadowsong · Malfurion Stormrage · Medivh · Muradin Miedziobrody · Rhonin · Terenas Menethil · Tirion Fordring · Turalyon · Tyrande Whisperwind · Uther Lightbringer · Varian Wrynn · Velen · Anduin Wrynn
Horde 15 Horda Blackhand · Broxigar · Cairne Bloodhoof · Cho'gall · Drek'Thar · Durotan · Eitrigg · Garona Halforcen · Garrosh Hellscream · Grommash Hellscream · Gul'dan · Halduron Brightwing · Kilrogg Deadeye · Lor'themar Theron · Nazgrel · Ner'zhul · Orgrim Doomhammer · Rexxar · Rommath · Sen'jin · Sylvanas Windrunner · Thrall · Varimathras · Varok Saurfang · Vol'jin
Plaga Anub'arak · Arthas Menethil · Kel'Thuzad · Król Lisz
Siły Illidana Akama · Illidan Stormrage · Kargath Bladefist · Lady Vash · Teron Gorefiend