FANDOM

Dark Horde (z wowpedii)
Za Mroczną Hordę!
Mroczna Horda
Inne nazwy Prawdziwa Horda (nazywana tak przez samą siebie)
Przywódca IconSmall Blackhand Rend Blackhand
IconSmall Blackhand Maim Blackhand
IconSmall Nefarian Nefarian
Populacja około 5 tysięcy
Rasy IconSmall Orc MaleIconSmall Orc Female Orkowie
IconSmall Goblin MaleIconSmall Goblin Female Gobliny
IconSmall Ogre MaleIconSmall Ogre Male2IconSmall Ogre Female Ogry
IconSmall Mok'Nathal MaleIconSmall Mok'Nathal Female Półogry
IconSmall HalfOrc MaleIconSmall HalfOrc Female Półorkowie
IconSmall ForestTroll MaleIconSmall ForestTroll Female Leśne trolle
IconSmall Hobgoblin Hobgobliny
IconSmall Gnoll Gnolle
IconSmall DragonBlackIconSmall DrakeBlackIconSmall DrakonidBlackIconSmall SpawnBlackIconSmall WhelpBlack Czarne smoki
IconSmall DragonRedIconSmall DrakeRedIconSmall DrakonidRedIconSmall SpawnRedIconSmall WhelpRed Czerwone smoki (zniewolone)
Klasy Barbarzyńca
Wojownik
Czarnoksiężnik
Mroczny szaman
Łowca
Stolica Iglica Czarnej Skały
Baza działań Azeroth
Obszar działań Południowe Wschodnie Królestwa
Główny język Orczy
Pozostałe języki Wspólny
Zandali
Gobliński
Przynależność Siły Starych Bóstw
Ojczysty świat Draenor
Waluta złoto
Sojusznicy Czarne Smoki
Klan Młota Zmierzchu (od 28 ADP)
Wojna Horda (do 29 ADP)
Przymierze (do 29 ADP)
Data założenia 8 ADP
Data rozwiązania 29 ADP

Mroczna Horda to grupa orczych renegatów mieszkających w Iglicy Czarnej Skały na służbie samozwańczego Wodza Wojennego Dal'renda Blackhanda i czarnego smoka Nefariana, należących głównie do klanów Smoczej Paszczy, Czarnej Skały i Czarnozębego Uśmiechu. Oprócz orków, do Mrocznej Hordy należą także ogry, gobliny i leśne trolle. Mroczna Horda, w przeciwieństwie do Hordy Thralla jest wierna tradycją Pierwszej Hordy i nie odrzuciła demonicznej żądzy krwi.

Historia Edytuj

Porażka Starej Hordy Edytuj

Iglica Czarnej Skały była podstawą operacyjną starej Hordy podczas Drugiej Wojny. W czasie jej oblężenia, schwytany został wódz wojenny Orgrim Doomhammer. Orkowie zostali zepchnięci do swojego ostatniego bastionu - Mrocznego Portalu, gdzie do walki z siłami Przymierza stanął klan Czarnozębego Uśmiechu, niedobitki klanów Płonącego Ostrza i część Smoczej Paszczy, a także klan Czarnej Skały. Gdy Mroczny Portal został zamknięty, bracia Rend i Maim Blackhand uciekli z pola bitwy i ukryli się w Iglicy Czarnej Skały, gdzie ogłosili się wodzami wojennymi klanu Czarnej Skały.

W tamtej bitwie, zniszczono ostatecznie klan Płonącego Ostrza i zabito lub uwięziono wielu członków klanu Smoczej Paszczy, lecz większość Smoczych Paszcz znajdowała się wtedy w Grim Batol.

Po Drugiej Wojnie Edytuj

W czasie Inwazji na Draenor, gdy szaman Ner'zhul otworzył na nowo Mroczny Portal, Horda wysłała swoich emisariuszy do Renda i Maima, prosząc ich by dołączyli do sił Hordy, a także o "pożyczenie" Czerwonych Smoków zniewolonych przez ich sojuszników - klanu Smoczej Paszczy. Bracia jednak odmówili.

Gdy tylko Orkowie zamieszkali w Iglicy Czarnej Skały, natychmiast wpadli w konflikt z krasnoludami z klanu Czarnorytnych. Wojna ta doprowadziła do wielu strat, zwłaszcza wśród orków. Mimo tego, braciom udało się przejąć kontrolę nad częścią Iglicy, ale zawsze znajdowali się w stanie wojny z Czarnorytnymi. Niedługo później, do Iglicy przybył czarny smok Nefarian i jego stado czarnych smoków. Orkowie niedługo później zawarli z smokami przymierze, które w praktyce oddawało ich pod kontrolę Nefariana. Dzięki temu, udało im się wypchnąć krasnoludy z górnej części Iglicy, ale przypłacili to śmierciom Maima.

Z Mroczną Hordą przymierze utrzymały plemiona leśnych trolli Smouldethorn, Płonącego Drzewa oraz ogry z klanu Firegut.

Po zniszczeniu drugiego Mrocznego Portalu był tylko jeden klan, który był wystarczająco duży i silny, aby zakłócić spokój w Lordaeronie - klan Smoczej Paszczy, prowadzony przez Nekrosa Niszczyciela Czaszek, mający siedzibę w Grim Batol. Kontrolowali oni Smoczą Królową Alexstraszę i czerwone stado smoków, używając Duszy Demona. Nekros planował zjednoczyć upadającą Hordę, zaatakować czerwonymi smokami Przymierze i kontynuować podbój Azeroth. Na szczęście Rhonin i jego towarzysze, wspomagani przez krasnoludzkich wojowników z ruchu oporu, zniszczyli Duszę Demona i uwolnili Alexstraszę. Alexstrasza pragnęła zemsty i spaliła Nekrosa oraz większość klanu Smoczej Paszczy. Nieliczni, którzy przeżyli, zostali schwytani i wrzuceni do obozów internowania.

Aktualnie Edytuj

Nefarian przejął kontrolę nad Iglicą Czarnej Skały i uczynił Mroczną Hordę swoimi pionkami. Stale walczą z krasnoludami Ciemnego Żelaza i ich panem, Ragnarosem, przebywającymi w głębi wulkanu. Nefarian i jego potomstwo pracują nad stworzeniem chromatycznego stada smoków z mocami wszystkich stad do użycia w wojnie z żywiołakami ognia i ostatecznie w celu zniszczenia ras Azeroth. Nadal praktykują czarnoksięstwo, a ich czarnoksiężnicy mogą przyzywać demony, aby pomóc im w walce. Zakontraktowali też kilku goblińskich najemników i trenują swoje wilki na wojnę.

Ogry Firegut i Mroczna Horda zawarły przymierze, na mocy którego ogry strzegą Skały Dreadmaul bogatej w minerały i cały czas utrzymują linie zaopatrzenia.

Smocze Paszcze na Azeroth najwyraźniej uciekły z obozów internowania i są teraz prowadzone przez Wodza Nek'rosha, syna Nekrosa, który teraz odzyskał siły. Ich obóz znajduję się na wschód od Portu Menethil. Nek'rosh zbudował katapulty i zamierza oblegać Menethil.

Zasadniczo Mroczna Horda przez te wszystkie lata walczyła w Drugiej Wojnie, wojnie, która trwa już od około 30 lat i wciąż trwa.

Kataklizm Edytuj

Z powodu powrotu do żywych Nefariana, a także jego ojca Deathwinga, Mroczna Horda sprzymierzyła się z Deathwingiem, a także klanem Młota Zmierzchu. Kataklizm zniszczył naturalny bufor gór chroniący Wichrogród od jego wrogów, i pozwolił orkom przekraść się do Northshire, przez przerwę w południowych Górach Elwynn, lecz zostali tam pokonani przez Armię Wichrogrodu. Mroczna Horda zaatakowała też Góry Redrige, gdzie sprzymierzyła się z Zgrają Redrigde, przewodzeni przez smoka Darkblaze. Mroczna Horda została jednak powstrzymana przez poszukiwacza przygód Przymierza. Później, Horda i Przymierze zadały Mrocznej Hordzie ostateczny, miażdżący cios na Płonących Stepach.

Mgły Pandarii Edytuj

Mists-Logo-Small Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w dodatku Mists of Pandaria.
Po śmierci swojego wodza wojennego, a także pokonaniu ich sojuszników - klanu Młota Zmierzchu i Czarnych Smoków, większość członków Mrocznej Hordy przyjęła ofertę amnestii od wodza Hordy Garrosha Hellscreama. Większość z tych orków, zwłaszcza należących do klanu Czarnej Skały, trafiło do Kor'kronu, a Smocze Paszcze miały trenować dla Prawdziwej Hordy protosmoki do walki. Większośc z tych orków zginęła albo w trakcie kampanii w Pandarii, albo w czasie Oblężenia Orgrimmaru.

Zbrodnie Wojenne Edytuj

Wielu członków Smoczych Paszcz brało udział w akcji odbicia Garrosha Helscreama z klasztoru Shado-Pan, gdzie były osądzane jego zbrodnie. Akcją dowodził brązowy smok Kairoz, wódz klanu Zela i ork-snajperka Shokia. Grupa spiskowców otrzymała pomoc od smoków nieskończoności, dzięki czemu Smocze Paszcze mogły zaatakować klasztor z grzbietów magicznych bestii, a nie zwyczajnych protosmoków. Wodza udało się odbić, choć większość klanu przypłaciła to życiem.