FANDOM

Lordaeroncity
Lordaeron widziany w cinematicu otwierającym kampanię ludzi w Warcrafcie III.
Miasto Stołeczne
Podstawowe dane
Lokacja Polany Tirisfal
Typ Stolica
Rasy IconSmall Human MaleIconSmall Human Female Ludzie
IconSmall Dwarf MaleIconSmall Dwarf Female Krasnoludy
IconSmall HighElf MaleIconSmall HighElf Female Wysokie elfy
IconSmall Gnome MaleIconSmall Gnome Female Gnomy
Znani mieszkańcy IconSmall Arthas Arthas Menethil
IconSmall Calia Calia Menethil
IconSmall Human Male Alonsus Faol
IconSmall Human Male Uther Lightbringer
IconSmall Human Male Parquall Fintallas
IconSmall Human Female Vellcinda Brenton
Ważne miejsca Królewskie krypty
Ogrody Pałacowe
Język Wspólny
Religia Święte Światło
Data założenia przed 1200 BDP
Data zniszczenia 20 ADP
Data odbudowy 22 ADP (jako Podmiasto)
Status W ruinie
Administracja
Rząd Monarchia dziedziczna
Przynależność Imperium Aratoru (dawniej)
Królestwo Lordaeronu (1200 BDP-20 ADP)
Przymierze Lordaeronu (5 ADP-20 ADP)
Główny budynek Pałac Lordaeroński
Przywódca IconSmall Terenas Król Terenas Menethil II (50 BDP-20 ADP)
Organizacje Rada Siedmiu Narodów
Kościół Świętego Światła
Zakon Srebrnej Dłoni
Nauczyciele i handel

Miasto Stołeczne (lub po prostu Lordaeron) było stolicą Królestwa Lordaeron. Zostało wybudowane przez imperium Arathoru u szczytu jego potęgi, szybko awansując do rangi miasta-państwa i stolicy państwa obejmującego po upadku Imperium tereny Polan Tirisfal.

HistoriaEdytuj

Założycielami miasta była arathoriańska arystokracja, w której rosło przerażenie wobec przywiązania ludzi do dóbr doczesnych. Szlachta i lordowie założyli miasto, które miało stać się centrum duchowym, w którym miano poszukiwać głębszego sensu życia. Tak powstało Lordaeron. Miasto początkowo było centrum przemysłowym, lecz fabryki i manufaktury przeniosły się później na wschód do nowych miast Stratholme i Andorhal, a Lordaeron stało się przede wszystkim centrum administracyjnym i zostało przebudowane jako cud architektury.

Miasto było siedzibą Sojuszu Lordaeron podczas Drugiej Wojny i służyło jako nieformalna stolica ludzkości. Jego żołnierze stanowili trzon armii Sojuszu, dzięki czemu udało się skutecznie odeprzeć inwazję orczej Hordy.

Gdy Książę Arthas zabił swego ojca, Króla Terenasa II, miastem zawładnął chaos. Na rozkaz Arthasa jego adiutanci Falric i Marwyn wprowadzili nieumarłą Plagę do miasta i wymordowali jego mieszkańców. Niedługo potem stolica stała się znana jako Ruiny Lordaeron.

Przez pewien czas miastem zarządzali upiorni władcy Balnazzar, Detheroc i Varimathras. Gdy Arthas powrócił z Kalimdoru, wygnał ich i koronował się na Króla Lordaeron. Jednak gdy został wezwany przez Ner'zhula do Northrend, Balnazzar ponownie opanował miasto.

Połączone siły Wielkiego Marszałka Garithosa i Sylvanas Windrunner pobiły Balnazzara, lecz zaraz potem Królowa Banshee zdradziła swoich sojuszników i zagarnęła miasto dla siebie. Undercity, które leży pod ruinami Miasta Stołecznego, służy jako stolica Opuszczonych. Później nieumarli zaczęli również zagospodarowywać same ruiny.

Ważne miejscaEdytuj