FANDOM

Cataclysm Maelstrom loading screen
Ekran ładowania Malstromu
Malstrom
Klasyfikacja
Wymagany poziom 82
Kontynent Wielkie Morze (samo centrum)
Planeta Azeroth
Status Sanktuarium
Forma krainy strefa
Rajdy Serce Azeroth
Dungeony Pierwotne Obserwatorium
Geografia
Typ magiczny cyklon
Klimat morski
Dominujący krajobraz wyspy z wybrzeżami szkierowymi
Społeczeństwo i inne
Rasy IconSmall Orc MaleIconSmall Orc Female Orkowie
IconSmall Human MaleIconSmall Human Female Ludzie
IconSmall Tauren MaleIconSmall Tauren Female Taureni
IconSmall Dwarf MaleIconSmall Dwarf Female Krasnoludy
IconSmall Draenei MaleIconSmall Draenei Female Draenei
IconSmall Broken Male Złamani
IconSmall Troll MaleIconSmall Troll Female Trolle
IconSmall Goblin MaleIconSmall Goblin Female Gobliny
IconSmall Pandaren MaleIconSmall Pandaren Female Pandareni
IconSmall Naga MaleIconSmall Naga Female Nagi
IconSmall AirIconSmall EarthIconSmall FireIconSmall Water Żywiołaki
Ustrój polityczny monarchia absolutna
Język Shath'Yar
Wspólny (w tym Niższy Wspólny)
Orczy
Taur-ahe
Pandareński
Przynależność Ziemny Krąg
Plemiona Mak'rura
Cesarstwo Nazjataru
Wyznanie Szamanizm

Maelstrom to gigantyczny wir, który powstał, gdy Studnia Wieczności implodowala podczas Wielkiego Rozbicia. Znajduje się pośrodku Wielkiego Morza powstałego po Rozbiciu.

HistoriaEdytuj

Z podręcznika do Warcraft III: Reign of Chaos:

"Gdy wstrząsy wtórne wywołane implozją Studni wstrząsały filarami świata, morza ruszyły, by wypełnić ziejącą ranę w ziemi. Niemal osiemdziesiąt procent masywu Kalimdoru zniknęło pod wodą, pozostawiając jedynie kilka oddzielonych od siebie kontynentów oblanych przez nowe, szalejące morze. W centrum nowego akwenu, gdzie niegdyś stała Studnia Wieczności, znajduje się gigantyczny sztorm furii morskiej i chaotycznej energii. Ta przerażająca blizna, znana jako Maelstrom, nigdy nie przestanie się obracać. Pozostanie wiecznym przypomnieniem straszliwej katastrofy i utopijnej ery, która została utracona na zawsze..."

Dodatkowo podczas Trzeciej Wojny flota Thralla rozbiła się na wyspie nieopodal Maelstromu, gdzie napotkała grupę dżunglowych trolli desperacko walczących z ludzkimi kolonistami i murlockimi najeźdźcami. Wyspa została zniszczona przez morską wiedźmę Zar'jirę, a Thrall i jego sojusznicy ledwie uszli z życiem.

World of WarcraftEdytuj

Maelstrom można zobaczyć na mapie świata w World of Warcraft, zaznaczony pomiędzy Kalimdorem a Wschodnimi Królestwami. Statki i sterowce omijają wir z oczywistych powodów.

The Burning Crusade i Wrath of the Lich KingEdytuj

Dwa pierwsze dodatki do World of Warcraft, The Burning Crusade oraz Wrath of the Lich King dodały pomniejsze ilustracje Maelstromu:

  • The Burning Crusade:
  • Wrath of the Lich King
    • W Ulduarze znajdują się dwa tytaniczne globusy przedstawiające Azeroth. Na obu można zobaczyć Maelstrom.

CataclysmEdytuj

W trzecim dodatku, Cataclysm, gracze otrzymują możliwość odwiedzenia Maelstromu. Deathwing użył wiru do wkroczenia do fizycznego planu Azeroth z Deepholmu, wywołując Kataklizm. Thrall przebywa przy Maelstromie z ramienia Ziemnego Kręgu wraz z Mulnem Earthfurym i Wróżbitą Nobundo.

W ujęciu mechaniki Maelstrom jest oznaczony jako Sanktuarium, gdzie walka PvP jest wyłączona. Dotrzeć tu można dzięki zadaniom prowadzącym graczy ze Stormwind lub Orgrimmaru do Deepholmu. Gdy gracze dotrą do Deepholmu, Maelstromu nie można ponownie odwiedzić.

Mobilność graczy w obrębie Maelstromu jest znacząco ograniczona. Zakazane jest używanie wierzchowców, a skała, na której stoją Thrall i Aggra otoczona jest niewidzialnym murem. Tym samym gracze nie mogą przelecieć lub przepłynąć do Kezan czy na Zagubione Wyspy, które technicznie są na tej samej mapie.

W rajdzie Dragon Soul ostatnia bitwa z Deathwingiem toczy się w Maelstromie po długim boju na jego grzbiecie. Deathwing spróbuje uciec do Deepholmu, a gracze muszą go pokonać, zanim wywoła ostateczny Kataklizm.

Nawet po śmierci Deathwinga szamani z Ziemnego Kręgu nieustannie leczą świat.

GeografiaEdytuj

The RPG Icon 16x36 Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w grze Warcraft RPG.
Sam Maelstrom znajduje się na północnym krańcu Południowych Mórz, na północny zachód od Zniszczonych Wysp. W centrum Maelstromu znajduje się Oko. Pod nim leżą imperia makrura i nag, Mak'aru oraz Nazjatar. Inne regiony uznawane są jako subregiony Oka. Wszystkie znajdują się głęboko pod lustrem oceanu.

Wiadomo, że Maelstrom powoli oddziaływuje i niszczy sztucznie powstałe Zniszczone Wyspy, które ostatecznie zostaną rozbite.

Krainy przyległeEdytuj

Nazwa krainy Frakcja Poziom Dosstęp
Deepholm Neutral 15 82 Przez oko Maelstromu.
Orgrimmar Horde 15 Brak Przez portal
Stormwind Alliance 15 Brak Przez portal

ZadaniaEdytuj

FrakcjeEdytuj

Znani mieszkańcyEdytuj

Uwagi i ciekawostkiEdytuj

FilmyEdytuj

Cataclysm - Maelstrom Overview

Cataclysm - Maelstrom Overview

Zmiany w aktualizacjachEdytuj