FANDOM

  Stub To jest dopiero zalążek artykułu - wymaga gruntownego uzupełnienia i rozbudowania. Jeżeli jesteś w stanie nam pomóc i uzupełnić ten artykuł, to kliknij przycisk Edytuj w menu tej strony i podziel się swoją wiedzą. Pamiętaj, że musisz być zalogowany, aby zmieniać treść na WoWWiki.

Lotnisko Ironforge, formalnie znane jako Pas Startowy lub lotnisko Dun Morogh to lotnisko utworzone w wysokogórskiej dolinie na północny wschód od stolicy krasnoludów, Ironforge. Posiada dwa pasy startowe, na płycie odstawczej uwijają się liczne gnomy naprawiające swoje samoloty. Wokół lotniska wybudowano ciąg krasnoludzkich budynków. Górale z Ironforge zajmują się patrolowaniem obszaru, pomaga im kilku członków Straży Stormpike'a. Na północy znajduje się gniazdo gryfów, jednak łączy ono się jedynie z Kamieniołomem Gol'Bolar. Dalej na północ w kierunku Mokradeł można znaleźć rozbity gnomi samolot oraz kości.

TłoEdytuj

World of WarcraftEdytuj

Przed przemodelowaniem świata w aktualizacji 4.0.3a miejsce to było niedostępne poza wąską i trudną wspinaczką.

Wysiłek Wojenny Ahn'QirajEdytuj

Lotnisko wspomniane jest we wszystkich powtarzalnych zadaniach Przymierza podczas wydarzenia Wysiłek Wojenny Ahn'Qiraj. Cel głosi, że należy "dostarczyć 20 materiałów do NPC na lotnisku w Dun Morogh".

Wszyscy wspomniani NPC przebywali jednak w Ironforge, nie na lotnisku, co więcej brak o nim informacji w jednorazowej wersji zadań.

I Got What Yule NeedEdytuj

WoW-manga-logo Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w mangach i komiksach w świecie Warcraft.

Goblin Krizz odkrył i pokrzyżował plany Ciemnego Żelaza związane z lotniskiem. Ruszył tam razem z Falą Fizzlesprocket na grzbiecie Renifera Metzena i pokonał krasnoludy, ocalił gnomich więźniów oraz został zmuszony do stworzenia wielkiego robota przypominającego Dziadka Mroza.

World of Warcraft: CataclysmEdytuj

Dzięki Ambasadorowi Slaghammerowi ciemnemu żelazu udało się napaść na lotnisko i zniszczyć gnomie machiny latające. Należące do Młota Zmierzchu krasnoludy pod przywództwem Generała Grimaxe'a nie zatrzymają się przed niczym, by spalić świat w imię Starych Bóstw.