FANDOM

Jeśli szukasz informacji jak pokonać Lokena w instancji, zobacz Loken (taktyki).
{{{NPC}}}

"Moja śmierć... zwiastuje koniec tego świata."
Loken

Loken był jednym z tytanicznych strażników, których wyznaczył Panteon do sprawowania opieki nad Azerothem, podczas ich nieobecności. Obowiązkiem Lokena była straż więzienia Starego Boga Yogg-Sarona, uwięzionego w głębinach Ulduar. Jednakże ciągłe podszepty Boga, doprowadziły Lokena do zdrady. Przejął Ulduar i Kuźnię Woli, gdzie stworzył armię żelaznych konstruktów, takich jak żelazne krasnoludy walczące z ziemnymi w Northrend.

BiografiaEdytuj

Thorim and Loken - The Reckoning

Thorim i Loken podczas Neutral 15Quest.

Według Trybunału Wieków w Ulduarskich Komnatach Kamienia, Loken — znany również jako "Strażnik Loken", "Wartownik Loken", "Kronus" czy "główny desygnowany" — został wybrany na głównego obrońcę Azeroth przez Panteon, dowodzącego aesirami (gigantami burz) i vanirami (gigantami ziemi). Wraz z bratem Thorimem, Władcą Burz, a także pozostałymi Strażnikami, Hodirem, Freją, Mimirem i Tyrem, Loken miał strzec więzienia Yogg-Sarona, w głębinach Ulduar. Z czasem jednak, Loken uległ podszeptom Starego Boga i zwrócił się przeciwko strażnikom i dziełom tytanów.

Zamordował Sif, żonę Thorima, winę zrzucając na lodowych gigantów. Rozwścieczony Thorim zaatakował swoich sprzymierzeńców, a następnie wycofał się do Świątyni Burz, gdzie popadł w odrętwienie. Wiele lat później poznał prawdę, z pomocą poszukiwaczy przygód odzyskał broń i pancerz i skonfontował się z Lokenem. Okazało się jednak, iż wszystko było intrygą Lokena, zaplanowaną, by wywabić brata z kryjówki. Loken pojmał brata i zabrał go do Ulduar, gdzie objął go swym wpływem Yogg-Saron.

Loken był prawdopodobnie Strażnikiem Świątyni Mądrości; podczas konfrontacji z Thormiem (Quest:The Reckoning (Storm Peaks)), znajduje się na tronie w tej Świątyni.

UlduarEdytuj

Jako główny desygnowany, Loken miał za zadanie chronić świat Azeroth i pilnować więzienia Yogg-Sarona. Kiedy przejął kontrolę nad Ulduar, wykorzystał usługi Ignisa, Mistrza Pieca, przynajmniej dwa razy. Raz, gdy przemienił proto-smoka Thorima, Veranus, w potworną Razorscale. Zamówił również produkcję Kologarna, potężnego kamiennego konstrukta, mającego strzec Roztrzaskanego Chodnika, prowadzącego wgłąb Ulduar.

Algalon failsafe

"Bezpiecznik Algalona"?

Kiedy Loken zostaje zgładzony w Komnatach Piorunów, mówi, że jego śmierć zwiastuje koniec świata. Po tych słowach mapa Azeroth wybucha płomieniami i wysyła w niebo snop światła. Według Konsoli Archiwum w Ulduar, "Bezpiecznik Algalona" - automatyczny sygnał alarmowy, wysyłany po śmierci głównego desygnowanego - został wygenerowany w momencie śmierci Lokena. Spowodowało to przybycie Obserwatora Algalona. Konsola wyjaśnia:

"Destrukcja głównego desygnowanego to pierwszy sygnał ostrzegawczy awarii systemowej planety. Przybycie jednostki Obserwatora Algalona rozpoczyna procedurę diagnostyczną, w wyniku której wysyłany jest jeden z dwóch możliwych sygnałów. Sygnał kodu Alpha: wszystko w porządku, sygnał kodu Omega: planeta wymaga odtworzenia."

Zapytana o "odtworzenie", Konsola odpowiada:

"Dekompozycja planety i wszystkich żyjących organizmów na podstawowe składniki: metale, skały, gazy. Po tym następuje faza odbudowy i przywracania każdego elementu do jego miejsca założonego w schemacie planety."

Innymi słowy, Tytani zniszczą Azeroth i wszystko co się na nim znajduje, a następnie odbudują go z surowych materiałów pozostałych z destrukcji - co pokazuje, że ostatnie słowa Lokena mówią prawdę.

LokacjeEdytuj

Notable appearances
Lokacja Poziom Życie
Storm Peaks 81 390,990
Purge of Dalaran 90 39,394

ZadaniaEdytuj

Loken bierze udział w poniższych zadaniach:

CytatyEdytuj

Howling FjordEdytuj

Chodźcie, sługusy! Wasz pan was wzywa!
Praca waszych braci w Burzowych Szczytach osiągnęła szalone tempo. Wkrótce, Ojciec będzie wolny.
Wasi bracia z północy podporządkowali sobie kamienne behemoty i wysłali na ścieżkę prowadzącą do Ulduar. Wkrótce pozostałe systemy ochronne Panteonu zostaną zneutralizowane.
Trzy szczeliny otwarte przez śmiertelników w tym regionie muszą zostać zamknięte. Ziemia słyszy i widzi co robimy, będzie wciąż niweczyć nasze wysiłki, dopóki nie odetniemy jej drogi.
Zakopcie to miejsce, wasz pan tego wymaga!

Grizzly HillsEdytuj

Spóźniłeś się, nadzorco.
Przeznaczenie nie będzie czekać. Twoi rzemieślnicy muszą przyspieszyć produkcję golemów wojennych zanim przywódca kamiennych gigantów i jego armia dotrą do Ulduar.
Powiedz swoim kowalom run, żeby przemieniali każdego kamiennego giganta, jakiego zdołają. Ci, którzy się nie ukorzą, muszą zostać zniszczeni.
Jeśli kamienni giganci przeszkodzą nam w naszej pracy w Ulduar, obarczę odpowiedzialnością ciebie i twojego thana. Śmiertelnikom nie można pozwolić na przyjście gigantom z pomocą.
Wracaj do swoich obowiązków, nadzorco. Upewnij się, że pracownicy zrozumieją wagę sytuacji.

Halls of LightningEdytuj

Zobacz Loken - Cytaty

CiekawostkiEdytuj

Zmiany w uaktualnieniachEdytuj

PrzypisyEdytuj

Linki zewnętrzneEdytuj