Booknovel.png
Ten artykuł (lub jego części) odwołują się do źródeł takich jak powieści, krótkie historie lub do systemu Warcraft RPG. Informacje tu zamieszczone niekoniecznie muszą występować w World of Warcraft lub innych oficjalnych źródłach.

Lirath Windrunner był najmłodszy z całego rodzeństwa Windrunner. Marzył o tym, aby stać się łowcą tak, jak jego trzy siostry. Lirath został zabity, gdy grupa orków odcięła im drogę ucieczki i zaatakowała rodzinę Windrunnerów. Kilku wujków, cioć i kuzynów także zginęło. Najstarsza siostra Liratha, Alleria Windrunner, poprzysięgła zemstę i rozpoczęła polowanie na wszystkich pozostałych przy życiu orków po zakończeniu Drugiej Wojny.[2]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Kolor włosów Liratha był jasno złoty. On i Alleria zostali w ten sposób nazwani słońcami rodziny. Grał na lutni podczas uczty Windrunnerów[3] i zaśpiewał wersję quel'dorei Lament Wysoko Urodzonych z jego siostrami.[4]
  • Podczas Trylogii Wojen Starożytnych wspomina o dwóch męskich rodzeństwach sióstr Windrunnerów, którzy umarli dla Plagi,[5] Zbrodnie Wojenne mówi, że Lirath był jedynym bratem sióstr.[6] Nic oprócz Trylogii Wojen Starożytnych kiedykolwiek wspominał o innych i wydają się być retconowani.
  • Lirath po raz pierwszy został przedstawiony wizualnie w Trzy Siostry, 10 lat po jego wprowadzeniu w Beyond the Dark Portal.

Referencje[edytuj | edytuj kod]