Kur'talos Ravencrest był Panem Gawroniej Twierdzy i pierwszym przywódcą Ruchu Oporu Kaldorei podczas Wojny Starożytnych. Ravencrest był politykiem i nie chciał w czasach wojny nawiązać współpracy z innymi rasami, ponieważ bał się dezercji jego najlepszych dowódców.

W zmienionej historii Wojny Starożytnych — która powstała, gdy Rhonin, Krasus i Broxigar zostali wciągnięci przez anomalię do przeszłości i zmienili bieg wydarzeń swoją obecnością— Ravencrest rekrutował Illidana Stormrage do swojej armii aby ten pomógł mu wytropić Broxigara. W tej wersji historii po śmierci Ravencresta, jego następca Desdel Stareye zgodził się ostatecznie przyjąć pomoc od Taurenów, Furbolgów oraz Ziemnych.

Nie wiadomo w jaki sposób i kiedy zmarł w oryginalnej historii. W zmienionej, został zamordowany przez jednego ze sług Azshary, udając sprzymierzonego żołnierza podczas walki z Płonącym Legionem.

Desdel Stareye po śmierci Ravencresta objął dowództwo lecz jego rządy nie sprawdziły się na polu walki, ostatecznie jego miejsce zajął Jarod Shadowsong.

Cytaty[edytuj | edytuj kod]

  • " Posiadasz większe możliwości niż kilkanaście Księżycowych Strażniczek"

Dziedzictwo[edytuj | edytuj kod]

Kur'talos Ravencrest

Zrujnowane pozostałości Pomnika Ravencresta który znajduje się w południowej części Azshary. Ruiny te są zarażone przez Naga.

Istnieje również miecz w grze WoW icon.gif o nazwie [Ravencrest's Legacy] [1] , jest to prawdopodobnie ten sam miecz którego używał dziesięć tysięcy lat temu.