FANDOM

Mok'nathal
Dwójka wojowników Mok'Nathal.
Klan Mok'Nathal
Inne nazwy Mok'Nathal
Synowie Natha (tłumaczenie z orczego)
Przywódca IconSmall Leoroxx Leoroxx
Członkowie IconSmall Rexxar Rexxar
Populacja 200
Rasy IconSmall Mok'Nathal MaleIconSmall Mok'Nathal Female Mok-Nathal (Pół-orkowie, pół-ogry)
Klasy Mistrz Bestii
Łowca
Szaman
Wojownik
Stolica Wioska Mok'Nathal
Baza działań Rubieże
Kalimdor
Obszar działań Góry Klingi
Główny język Orczy
Ogrzy
Pozostałe języki Gobliński
Taur-ahe
Zandali
Przynależność Horda
Ojczysty świat Draenor
Status Aktywny
Sojusznicy Durotar
Pokój Imperium Goriańskie
Konsorcjum
Wojna Płonący Legion
Illidari
Data założenia 11 BDP

Klan Mok'Nathal ("Synowie Natha") to klan pochodzący pierwotnie z Draenoru. Składa się głównie z półogrów, jednak obecnie rekrutuje się również z członków innych ras. Organizacja stoi na krawędzi zagłady, a Rexxar jest jednym z ostatnich jej przedstawicieli w Azeroth. Utrzymują oni jeszcze jedną, ostatnią siedzibę w Outland - Osadę Mok'Nathal, leżącą we wschodniej części Gór Krańca Ostrza.

Przypuszczało się, że półogry mok'nathal są gatunkiem wymarłym, lecz od czasu wypraw Rexxara zaczęli się znowu pojawiać. Obecnie żyje ich nie więcej niż dwie setki.

Członkowie klanuEdytuj

Grikka

Grikka, przykład Mok'Nathal płci żeńskiej

Wszyscy, poza Rexxarem, przebywają w Osadzie Mok'Nathal. Rexxara można spotkać nieopodal Fortecy Władcy Burz

HistoriaEdytuj

Nie wiadomo, jak mok'nathal przybyli do Azeroth. Jest mało prawdopodobne, że zostali tu sprowadzeni przez Gul'dana. Nieliczni, jak Rexxar, mogli wejść w skład Hordy, jednak ich liczba jest na tyle nieliczna, że pozostaje to bez większego znaczenia.

W powieści Krąg Nienawiści Rexxar jest opisywany jako "Ostatni z klanu Mok'Nathal", a później, że został "narodzony z krwi zarówno orka, jak i ogra, jak większość jego wymarłego klanu". To może wskazywać na wiele hipotez, między innymi takich, że Rexxar jest ostatnim Mok'Nathal i/lub jest ostatnim półogrem w klanie, jednak nie jest to potwierdzone. The Burning Crusade wspomina również klan Mok'Nathal, między innymi w nazie Krąg Klanowy Mok'Nathal.

NazwaEdytuj

Leoroxx, ojciec Rexxara, mówi, że "urodzenie się jako mieszaniec nie czyni cię Mok'Nathal", co może wskazywać, że bycie Mok'Nathal nie oznacza raczej przynależności rasowej, a bardziej filozofię. Może to również wyjaśniać, że nie wszyscy Mok'Nathal są półogrami.

Podręcznik gracza Hordy mówi, że "mok'nathal" (pisane z małej litery) to termin w języku orków pozytywnie określający "półogra", podczas gdy słowo półogr jest określeniem rasy w języku wspólnym.

JęzykiEdytuj

Mok'Nathal mówią przeważnie wspólnym i niższym wspólnym, językiem swych ogrzych ojców. Ich ogrzy przodkowie byli niegdyś członkami Hordy, stąd mogli się nauczyć języków tych kultur.