FANDOM

Brothers Bronzebeard
Bracia Miedziobrodzi w Northrend, przywódcy klanu i najlepiej znani jego członkowie.
Klan Miedziobrodych
Inne nazwy Miedziobrodzi
Klan Ironforge
Przywódca IconSmall Magni Magni Miedziobrody (do 28 ADP)
IconSmall Muradin Muradin Miedziobrody (od 28 ADP)
Członkowie IconSmall Brann Brann Miedziobrody
IconSmall Moira Moira Thaurissan (nazwisko panieńskie Miedziobroda)
Populacja 20000
Rasy IconSmall Dwarf MaleIconSmall Dwarf Female Krasnoludy
IconSmall Gnome MaleIconSmall Gnome Female Gnomy
IconSmall Human MaleIconSmall Human Female Ludzie
Klasy Łowca, Paladyn, Kapłan
Łotrzyk, Wojownik
Król Góry, Mag, Majster
Inżynier (RPG)
Stolica Ironforge
Główne miasta Bael Modan, Dun Algaz
Dun Modr, Thelsamar
Kharanos
Baza działań Wschodnie Królestwa (Khaz Modan)
Obszar działań Dun Morogh, Mokradła
Loch Modan
Gorejący Wąwóz
Pustkowie
Główny język Krasnoludzki
Pozostałe języki Wspólny (w tym Niższy Wspólny)
Gnomi, Gobliński
Orczy, Thalassiański
Przynależność Stare Przymierze (5-22 ADP)
Nowe Przymierze (od 22 ADP)
Ojczysty świat Azeroth
Status Aktywny
Sojusznicy Klan Czarnorytnych (lojaliści Moiry)
Klan Dzikiego Młota
Pokój Królestwo Wichrogrodu
Wysokie Elfy
Wojna Stara Horda (5-22 ADP)
Nowa Horda (od 22 ADP)
Plaga
Płonący Legion
Siły Przedwiecznych Bogów
Klan Czarnorytnych (lojaliści Dagrana)
Data założenia 230 BDP
Data reorganizacji 5 ADP (w wyniku Drugiej Wojny)
22 ADP (poprzez reorganizację Przymierza)
28 ADP (na skutek ustanowienia Rady Trzech Młotów w Ironforge)

Klan Miedziobrodych to drugi z najliczniejszych klanów krasnoludzkich w Khaz Modan. Podczas Wojny Trzech Młotów klan ten przewodził krasnoludom z Ironforge w wojnie z Thaurissanem i klanem Ciemnego Żelaza. Dziś przywódcą klanu jest król Magni Miedziobrody.

Krasnoludzki klan Miedziobrodych rezyduje w Ironforge i otaczających je Górach Khaz. Potężni Miedziobrodzi władają Dun Morogh, ojczyzną krasnoludów Ironforge.

Stoickie krasnoludy z Ironforge to starożytna rasa dumnych hominidów, która żyje głęboko pod pokrytymi śniegiem szczytami gór Khaz Modan. Krasnoludy były zawsze przyjaciółmi ludzi i podobnie jak oni kochają wojaczkę i snucie opowieści. Szlachetność krasnoludów z Ironforge wykształciła się właśnie w klanie Miedziobrodych. Miedziobrodzi to górskie lub wzgórzowe krasnoludy.

Członkowie klanu rekrutują się z rasy znanej jako krasnoludy Miedziobrodzi, znanej również jako krasnoludy z Ironforge.

TłoEdytuj

Z artykułu Wojna Trzech Młotów z kompendium Historia Warcrafta:

Krasnoludy z Góry Ironforge żyły w pokoju przez wiele stuleci. Jednak ich społeczeństwo rozrosło się na tyle, że górskie miasta nie mogły go pomieścić. Podczas panowania potężnego Najwyższego Króla, Modimusa Anvilmara, który rządził wszystkimi krasnoludami sprawiedliwie i mądrze, w krasnoludzkim społeczeństwie wyrosły trzy potężne frakcje.
Klan Miedziobrodych, rządzony przez Thana Madorana Miedziobrodego miał bliskie powiązania z Najwyższym Królem i służył jako tradycyjny obrońca Góry Ironforge. Klan Wildhammerów, rządzony przez Thana Khardrosa Wildhammera, zamieszkiwał pogórze i doliny u podstawy góry oraz pragnął zdobyć większą władzę w samym mieście. Trzecia frakcja, klan Ciemnego Żelaza, rządzony był przez thana-czarownika Thaurissana. Ciemne Żelazo kryło się w najciemniejszych cieniach pod górą i knuło przeciwko kuzynom Miedziobrodym i Wildhammerom.
Przez pewien czas trzy frakcje utrzymywały niespokojny pokój, jednak napięcia nasiliły się, gdy Najwyższy Król Anvilmar odszedł z powodu podeszłego wieku. Trzy rządzące klany ruszyły do walki o kontrolę nad samym Ironforge. Krasnoludzka wojna domowa toczyła się pod ziemią przez wiele lat. Ostatecznie Miedziobrodzi, którzy mieli największą regularną armię, wygnali Ciemne Żelazo i Wildhammerów z góry.
Khardros i Wildhammerscy wojownicy podążyli na północ przez wrota Dun Algaz i założyli własne królestwo wśród dalekich szczytów Grim Batol. Tam Wildhammerzy rozkwitli i odbudowali swoje zapasy skarbów. Thaurissan i jego klan nie pogodzili się tak łatwo z porażką. Upokorzony i rozgniewany porażką, przysiągł zemstę przeciwko Ironforge. Prowadząc swój lud daleko na południe, Thaurissan założył miasto (które zostało nazwane jego imieniem) wśród pięknych Gór Czerwonej Grani. Rozwój i mijające lata nie osłabiły gniewu Ciemnego Żelaza żywionego wobec swych kuzynów. Thaurissan i jego żona czarodziejka, Modgud, rozpoczęli dwukierunkowe natarcie na Ironforge i Grim Batol. Ciemne Żelazo miało zamiar zająć całe Khaz Modan dla siebie.
Armie Ciemnego Żelaza przedarły się przez fortece ich kuzynów i niemal udało im się zająć oba królestwa. Jednam Madoran Miedziobrody poprowadził swój klan do decydującego zwycięstwa na magiczną armią Thaurissana. Thaurissan i jego sługi wycofali się do bezpieczeństwa swojego miasta, nieświadomi wydarzeń dziejących się w Grim Batol, gdzie armia Modgud nie radziła sobie najlepiej z Khardrosem i jego Wildhammerskimi wojownikami.

Miedziobrodzi władają krasnoludami z Khaz Modan od zakończenia Wojny Trzech Młotów, która miała miejsce około dwieście lat temu. Ogólnie ujmując ich rządy są pomyślne: odbudowali oni pokojowe więzi z Wildhammerami, odbudowali starożytne miasto Ironforge i stworzyli wspaniałe mosty Przęsło Thandola. Jednak w tych niespokojnych czasach, w czasach Hordy, nawet Miedziobrodzi nie uniknęli licznych tragedii. Przez niemal cały okres Trzeciej Wojny i lat po niej następujących młodszy brat króla Magniego, Muradin Miedziobrody, był uważany za zmarłego, po tym, jak książę Arthas Menethil zdobył Ostrze Mrozu. Dodatkowo córka króla, Moira Miedziobroda, została porwana przez agentów Ciemnego Żelaza i jest przetrzymywana przez imperatora Dagrana Thaurissana.

JęzykiEdytuj

Miedziobrodzi władają przede wszystkim krasnoludzkim i wspólnym. Jednak potrafią się uczyć języków, jeśli są im potrzebne z przyczyn praktycznych, takich jak prowadzenie handlu czy dyplomacja.

ZwiązkiEdytuj

  • Klan Miedziobrodych jest członkiem Przymierza i jest przyjaźnie nastawiony wobec wszystkich jego członków.
  • Miedziobrodzi postrzegają członków Hordy jako swoich wrogów, chociaż Brann nie gardzi pomocą z obu stron.

Nazwani MiedziobrodziEdytuj

Uwaga: Jako że technicznie wszystkie krasnoludy z Ironforge są Miedziobrodymi, poniższa tabela wymienia postaci dokładnie wymienione jako Miedziobrodzi.
Imię Status Lokacja
IconSmall Dwarf Male Modimus Anvilmar Martwy
IconSmall EarthenSouth Starszy Miedziobrody Martwy Sala Mistyczna Ironforge (Festiwal Księżycowy)
IconSmall Dwarf Male Madoran Miedziobrody Martwy
IconSmall Muradin Muradin Miedziobrody Żyje Northrend
IconSmall Brann Brann Miedziobrody Żyje Halle Kamienia Ulduar
IconSmall Magni Magni Miedziobrody Żyje Wysoki Tron Ironforge
IconSmall Moira Moira Miedziobroda Żyje Imperialny Tron Podnóża Czarnej Skały
IconSmall Dwarf Female Grenda Żyje Nieznana
IconSmall Dwarf Male Muninn Magellas Żyje Halla Odkrywców Ironforge
IconSmall Dwarf Male Jarlath Brewbelly Żyje Nieznana
IconSmall Dwarf Male Rom Martwy

World of WarcraftEdytuj

Dwa serwery w World of Warcraft są nazwane na pamiątkę klanu Bronzebeard.