Kargath Bladefist jest wodzem Fel Hordy i wodzem Klanu Strzaskanej Dłoni. Przydomek „Bladefist” zyskał po tym, jak odciął sobie dłoń wstępując do klanu Strzaskanej Dłoni, zastępując ją śmiertelną kosą. Szybko zyskał respekt i szacunek wśród członków klanu, przez co stał się wodzem klanu Strzaskanej Dłoni.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

WoW-novel-logo-16x62.png Ta sekcja zawiera informacje zawarte w powieściach oraz opowiadaniach.

Kargath w Warcraft II

Kargath był jednym z członków Rady Cienia, jako w jej wewnętrznym kręgu nie był czarnoksiężnikiem. Kiedy pierwsze klany przechodziły do Azeroth, on został w Draenorze, który wtedy pozostawał pod panowaniem szamana Ner'zhula, Kiedy Bleeding Hollow Clan powrócił na Draenor kilka lat później, Bladefist natychmiast zgłosił swój klan do wysłania na Azeroth , mając nadzieje na wypatroszenie ludzi w celu pomszczenia swoich schwytanych braci i sióstr.

Beyond the Dark Portal[edytuj | edytuj kod]

WC2BnE logo 16x42.png Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w grze Warcraft II.

Kiedy Sojusz wstąpił do Draenoru, zbudował Twierdzę Honoru. Stąd atakowali Cytadelę Piekielnego Ognia, myśląc że się w niej kryje Ner'zhul. Kargath został by zająć się Przymierzem, kiedy Ner'zhul otwierał portale w Czarnej Świątyni. Łuczniczki Allerii zabiły strażników cytadeli i otworzyły wrota, pozwalając Sojuszowi na szturm i wybicie większości klanu Kargatha.

Ogrzy mag Dentarg został zabity przez Khadgara. Kargath zrozumiał, że miał zostać tu, by zginąć, jednak Udało mu się zebrać trochę swoich oddziałów i uciec. Jednak cały czas pozostał na usłudze Hordy. Ruszył do Nagrandu , gdzie prosił Wielką Matkę Geyah by użyczyła mu swoich wojowników, odmówiła mu. Kargath natychmiast zdecydował się opuścić wioskę i odbić Cytadelę w przyszłości, gdy będzie silniejszy i lepiej przygotowany.

Po Wojnie[edytuj | edytuj kod]

Możliwość zaatakowania Sojuszu wzrosła z przybyciem Magtheridona. Diabelski lord otchłani użył swojej krwi by wzmocnić Strzaskaną Dłoń przemieniając Kargatha i jego wyznawców w Fel orków. Z pomocą demonów i krwią Magtheridona w żyłach, orkowie z klanu Strzaskanej Dłoni odbili Cytadelę Piekielnego Ognia. Rozpoczęło sie panowanie Magtheridona, który zakwaterował się w Czarnej Cytadeli. Magtheridon przejął wielu z klanu Kargatha i wziął ich do swojego nowego domu. Sześciu z nich uczynił dowódcami, a ich szefem i swoim strażnikiem uczynił Bonethirsta.

Warcraft III: The Frozen Throne[edytuj | edytuj kod]

WC3RoC logo 16x32.png Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w grze Warcraft III.

Przybycie Illidana Stormrage'a rozpoczęło nowa erę w Outland. Magtheridon został pokonany, a jego piekielne orkowe legiony zniknęły. Jako władca Outland, Illidan zawarł sojusz z Kargathem i jego klanem.

The Burning Crusade[edytuj | edytuj kod]

TBC Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w dodatku The Burning Crusade.

Kargath jako wódz Piekielnej Hordy przesiaduje w Cytadeli Piekielnego Ognia, trzymając swojego poprzedniego pana, Magtheridona, w niewoli. Teraz więzień Kargatha zaopatrywuje Siły Illidana swoją piekielną krwią. Kargath jest przywódcą piekielnych orków w armii Illidana.

Horda i Przymierze połączyły siły w ofensywie, rozwijając oblężenie wokół cytadeli Bladefista

Jakoś zastąpił swoją rękę ostrzem i tak też uczynili jego pobratyńcy. Aktualna broń Kargatha w grze nie jest oryginalną.

Ważne postacie z uniwersum Warcrafta
Alliance 15.png Przymierze Aegwynn · Anduin Lothar · Alleria Windrunner · Antonidas · Bolvar Fordragon · Daelin Proudmoore · Danath Trollbane · Jaina Proudmoore · Khadgar · Kurdran Wildhammer · Maiev Shadowsong · Malfurion Stormrage · Medivh · Muradin Miedziobrody · Rhonin · Terenas Menethil · Tirion Fordring · Turalyon · Tyrande Whisperwind · Uther Lightbringer · Varian Wrynn · Velen · Anduin Wrynn · Brann Miedziobrody
Horde 15.png Horda Blackhand · Broxigar · Cairne Bloodhoof · Cho'gall · Drek'Thar · Durotan · Eitrigg · Garona Halforcen · Garrosh Hellscream · Grommash Hellscream · Gul'dan · Halduron Brightwing · Kilrogg Deadeye · Lor'themar Theron · Nazgrel · Ner'zhul · Orgrim Doomhammer · Rexxar · Rommath · Sen'jin · Sylvanas Windrunner · Thrall · Varimathras · Varok Saurfang · Vol'jin
Plaga Anub'arak · Arthas Menethil · Kel'Thuzad · Król Lisz
Siły Illidana Akama · Illidan Stormrage · Kargath Bladefist · Lady Vash · Teron Gorefiend