FANDOM

  Stub To jest dopiero zalążek artykułu - wymaga gruntownego uzupełnienia i rozbudowania. Jeżeli jesteś w stanie nam pomóc i uzupełnić ten artykuł, to kliknij przycisk Edytuj w menu tej strony i podziel się swoją wiedzą. Pamiętaj, że musisz być zalogowany, aby zmieniać treść na WoWWiki.
Kargath Bladefist
Kargath Bladefist
Tytuł Wódz Piekielnej Hordy
Bezlitosny
Płeć Mężczyzna
Rasa Piekielny ork
Klasa Wojownik
Przynależność Siły Illidana, Piekielna Horda, Horda Draenoru, Rada Cienia, Klan Strzaskanej Dłoni
Stanowisko Wódz Piekielnej Hordy, Członek wewnętrznego kręgu Rady Cieni, Wódz klanu Strzaskanej Dłoni
Lokacja Strzaskane Hale, Cytadela Piekielnego Ognia
Status Martwy

Kargath Bladefist jest wodzem Fel Hordy i wodzem Klanu Strzaskanej Dłoni. Przydomek „Bladefist” zyskał po tym, jak odciął sobie dłoń wstępując do klanu Strzaskanej Dłoni, zastępując ją śmiertelną kosą. Szybko zyskał respekt i szacunek wśród członków klanu, przez co stał się wodzem klanu Strzaskanej Dłoni.

BiografiaEdytuj

HeroKargathWC2

Kargath w Warcraft II

Kargath był jednym z członków Rady Cienia, jako w jej wewnętrznym kręgu nie był czarnoksiężnikiem. Kiedy pierwsze klany przechodziły do Azeroth, on został w Draenorze, który wtedy pozostawał pod panowaniem szamana Ner'zhula, Kiedy Bleeding Hollow Clan powrócił na Draenor kilka lat później, Bladefist natychmiast zgłosił swój klan do wysłania na Azeroth , mając nadzieje na wypatroszenie ludzi w celu pomszczenia swoich schwytanych braci i sióstr.

Beyond the Dark PortalEdytuj

WC2BnE logo 16x42 Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w grze Warcraft II.
Kiedy Sojusz wstąpił do Draenoru, zbudował Twierdzę Honoru. Stąd atakowali Cytadelę Piekielnego Ognia, myśląc że się w niej kryje Ner'zhul. Kargath został by zająć się Przymierzem, kiedy Ner'zhul otwierał portale w Czarnej Świątyni. Łuczniczki Allerii zabiły strażników cytadeli i otworzyły wrota, pozwalając Sojuszowi na szturm i wybicie większości klanu Kargatha.

Ogrzy mag Dentarg został zabity przez Khadgara. Kargath zrozumiał, że miał zostać tu, by zginąć, jednak Udało mu się zebrać trochę swoich oddziałów i uciec. Jednak cały czas pozostał na usłudze Hordy. Ruszył do Nagrandu , gdzie prosił Wielką Matkę Geyah by użyczyła mu swoich wojowników, odmówiła mu. Kargath natychmiast zdecydował się opuścić wioskę i odbić Cytadelę w przyszłości, gdy będzie silniejszy i lepiej przygotowany.

Po WojnieEdytuj

Możliwość zaatakowania Sojuszu wzrosła z przybyciem Magtheridona. Diabelski lord otchłani użył swojej krwi by wzmocnić Strzaskaną Dłoń przemieniając Kargatha i jego wyznawców w Fel orków. Z pomocą demonów i krwią Magtheridona w żyłach, orkowie z klanu Strzaskanej Dłoni odbili Cytadelę Piekielnego Ognia. Rozpoczęło sie panowanie Magtheridona, który zakwaterował się w Czarnej Cytadeli. Magtheridon przejął wielu z klanu Kargatha i wziął ich do swojego nowego domu. Sześciu z nich uczynił dowódcami, a ich szefem i swoim strażnikiem uczynił Bonethirsta.

Warcraft III: The Frozen ThroneEdytuj

WC3RoC logo 16x32 Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w grze Warcraft III.
Przybycie Illidana Stormrage'a rozpoczęło nowa erę w Outland. Magtheridon został pokonany, a jego piekielne orkowe legiony zniknęły. Jako władca Outland, Illidan zawarł sojusz z Kargathem i jego klanem.

The Burning Crusade Edytuj

Kargath jako wódz Piekielnej Hordy przesiaduje w Cytadeli Piekielnego Ognia, trzymając swojego poprzedniego pana, Magtheridona, w niewoli. Teraz więzień Kargatha zaopatrywuje Siły Illidana swoją piekielną krwią. Kargath jest przywódcą piekielnych orków w armii Illidana.

Horda i Przymierze połączyły siły w ofensywie, rozwijając oblężenie wokół cytadeli Bladefista

Jakoś zastąpił swoją rękę ostrzem i tak też uczynili jego pobratyńcy. Aktualna broń Kargatha w grze nie jest oryginalną.

Ważne postacie z uniwersum Warcrafta
Alliance 15 Przymierze Aegwynn · Anduin Lothar · Alleria Windrunner · Antonidas · Bolvar Fordragon · Daelin Proudmoore · Danath Trollbane · Jaina Proudmoore · Khadgar · Kurdran Wildhammer · Maiev Shadowsong · Malfurion Stormrage · Medivh · Muradin Miedziobrody · Rhonin · Terenas Menethil · Tirion Fordring · Turalyon · Tyrande Whisperwind · Uther Lightbringer · Varian Wrynn · Velen · Anduin Wrynn
Horde 15 Horda Blackhand · Broxigar · Cairne Bloodhoof · Cho'gall · Drek'Thar · Durotan · Eitrigg · Garona Halforcen · Garrosh Hellscream · Grommash Hellscream · Gul'dan · Halduron Brightwing · Kilrogg Deadeye · Lor'themar Theron · Nazgrel · Ner'zhul · Orgrim Doomhammer · Rexxar · Rommath · Sen'jin · Sylvanas Windrunner · Thrall · Varimathras · Varok Saurfang · Vol'jin
Plaga Anub'arak · Arthas Menethil · Kel'Thuzad · Król Lisz
Siły Illidana Akama · Illidan Stormrage · Kargath Bladefist · Lady Vash · Teron Gorefiend