FANDOM

Ji Firepaw
Ji w Pandarii
Ji Firepaw
Tytuł Mistrz Huojin
Nauczyciel mnichów
Lider Pandarenów Huojin
Płeć Mężczyzna
Rasa Pandaren
Poziom 90
Klasa Mnich
Zdrowie 6519
Reakcja Przymierze Horda
Przynależność Horda
Pandareni Huojin
Stanowisko Przywódca Pandarenów Huojin
Lokacja Wędrująca Wyspa (dawniej)
Orgrimmar
Status Żyje
Mentorzy Mistrz Shang Xi
Uczniowie poszukiwacze przygód
Kompani Aysa Cloudsinger (kochanka)
Dubbing Michael Hawley

Ji Firepaw, zwolennik bardziej bezpośredniej filozofii Huojin, uparcie twierdzi, że brak działania jest największą zbrodnią. Uważa, że szlachetnym postępkiem jest ochrona domów i rodzin bez względu na koszty. Otwarty, namiętny, nie skory do głębokiej myśli jest zawsze pierwszy do walki. Ji odnajduje się przyciągnięty do niezbornej praktyczności, która określa Hordę. Choć będzie go to drogo kosztować, zdecydował się ponieść standar Hordy opuszczając Wędrującą Wyspę.[1]

Po opuszczeniu Wędrującej Wyspy, Ji rezyduje jako nauczyciel mnichów na zewnątrz Pierścienia Męstwa w Dolinie Honoru w stolicy orków, Orgrimmarze. Strażnicy Orgrimmaru, zapytani gdzie znajduje się nauczyciel mnichów, odpowiadają, że Ji ogląda walki na arenie, a od czasu do czasu sam w nich uczestniczy.

Historia Edytuj

Dziennik Podróżny Li LiEdytuj

Li Li biegła za Shu do Osady Wu-Song, lecz zgubiła ścieżkę. Znalazł ją Ji i zasugerował odnalezienie Shu dzięki metodom Huojin.

Mists of Pandaria Edytuj

Mists-Logo-Small Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w dodatku Mists of Pandaria.
Ji oraz Aysa Cloudsinger spotkali pandareńskich poszukiwaczy przygód wysłanych przez Mistrza Shanga Xi, by uleczyli cztery duchy żywiołów. Po uleczeniu Huo, Ji nie był w stanie obudzić Wugou przed przybyciem pomocy wysłanej przez Aysę. Następnie Ji poprowadził atak na Wioskę Porannego Wiatru by rozwiązać problem hozenów. Gdy duchy żywiołów były uleczone, pandaren odkrył, że bolączką Shena-zin Su był cierń - Niebiański Poszukiwacz. Ji postanowił wysadzić to co pozostało ze statku. Po bitwie pomiędzy Hordą a Przymierzem, która rozgorzała w jego krainie, Ji zdecydował się przyłączyć do Hordy. By dowieść swojej lojalności, stoczył pojedynek w Pierścieniu Męstwa przeciwko gronnowi, ettinowi i magnataurowi dla Garrosha Hellscreama.[2]

Oblężenie Orgrimmar Edytuj

Więziony przez Kor'Kronów i pobity do nieprzytomności, Ji jest później uratowany przez Aysę Cloudsinger i zabrany z Orgrimmar.

Zbrodnie wojenne Edytuj

Ji służył jako łącznik między frakcjami a Taranem Zhu podczas procesu Garrosha Hellscreama.

Lokacje Edytuj

Notable appearances
Lokacja Poziom Życie
Wandering Isle 10 396
Durotar 10 396
The Horde Way 10 792
Orgrimmar 90 393,941
Siege of Orgrimmar 90 393,941

Zadania Edytuj

Kwestie Edytuj

Ji Firepaw in Orgrimmar

Ji nazewnątrz Pierścienia Męstwa w Orgrimmar

Powitanie
  • Witaj!
  • Jestem z Tobą.
  • Czas na działanie jest "zawsze" teraz.
  • Największą zaletą jest wola do działania.
  • Dobrze Cię widzieć!
Zirytowany
  • Huojin mają sposób radzenia sobie z ludźmi takich jak Ty.
  • Polega ona na pięści.

Kontrowersje Edytuj

Podczas gdy dodatek Mists of Pandaria był w fazie testów beta na specjalnym forum dotyczącym dodatku pojawił się post starający się podkreślić to co niektórzy uważali za formę seksizmu. Ji Firepaw witając żeńskie postaci mówił

"Witaj przyjaciółko! Wyglądasz wspaniale! Mogę się założyć, że nie możesz opędzić się od mężczyzn! Dołącz do mnie! Będziemy dobrymi przyjaciółmi!"

Natomiast do męskich postaci mówił

"Witaj przyjacielu! Wyglądasz na bardzo silnego! Mogę się założyć, że masz wielkie powodzenie u kobiet! Dołącz do mnie! Będziemy dobrymi przyjaciółmi!"

Ta forma była długo dyskutowana.[3]

Ostatecznie te kwestie zostały zmienione podczas testów beta. Teraz Ji wita graczy mówiąc, "Wyglądasz na opanowanego i gotowego. Myślę że możemy być dobrymi przyjaciółmi." Zarhym skomentował to tak "... Wasze reakcje zostały otrzymane. Nie sądzę byśmy potrzebowali kolejnych setek stron dyskusji o jednej linijce tekstu z zadania, bo to skończyło by się bardzo długimi testami beta."[4]

Odniesienie do kontrowersji zostało dodane kilka uaktualnień później. Gdy Ji i Aysa spotykają się razem w Wiosce Porannego Wiatru, on ma do powiedzenia:

Ilość czasu jaką ona spędza praktykując wydaje się nadmierna... ale nie można zaprzeczyć wynikom. Jej forma jest piękna.
Może powinieneś z nią porozmawiać.
Nie wiem co jej powiedziałeś. Powinienem jej powiedzieć, że je piękna, czy ona okaże się przerażona? Może powinienem jej powiedzieć, że podziwiam jej opanowanie - ale wtedy może pomyśleć, że nie mam żadnej osobowości!

Ciekawostki Edytuj

  • Ji Firepaw odpowiada na emote /hug.
  • Podczas zadań gdzie Ji występuje jako kompan, inni gracze widzą gracza za którym podąża zwykły "Huojin Monk" ze zmienionym wyglądem. Przypuszczalnie jest to zrobione po to by gracz mógł się poczuć wyróżniony, jakby tylko za nim podążał Ji Firepaw podczas gdy za innymi tylko zwykli monkowie. Podobne rozwiązanie zastosowano w przypadku Klaxxi w Dread Wastes, gdzie innym graczom towarzyszą "Wojownicy Klaxxi".
  • Czekanie zbyt długo na Oblężeniu Orgrimmaru przed atakiem Kor'kronów spowoduje stracenie Ji, po którym Aysa w akcie zemsty zaatakuje Kor'kronów i sama także zginie.
  • Ji jest dubbingowany przez Michaela Hawleya.

Galeria Edytuj

Zmiany w uaktualnieniach Edytuj

Zobacz także Edytuj

Przypisy Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj