FANDOM

Znak Mogu
Symbol mogu oraz ich cesarstwa.
Imperium Mogu
Inne nazwy Cesarstwo Mogu
Stare Królestwo
Pierwsza Dynastia
Przywódca Imperator Lei Shen, Król Grzmotu
Pozostali przywódcy Shan Bu
Król Xin, Mistrz Broni
Członkowie Królowa Monara
Imperator Dojan
Imperator Dojan II
Imperator Kang
Imperator Lao-Fe
Imperator Tsao
Imperator Wai
Królowie Duchy
Xin Fechmistrz
Rasy IconSmall Mogu MaleIconSmall Mogu Female Mogu
Rasy zniewolone:
IconSmall Pandaren MaleIconSmall Pandaren Female Pandareni
IconSmall Grummle Grummle
IconSmall Saurok Saurok
IconSmall Jinyu Jinyu
IconSmall Hozen Hozen
Stolica Tron Grzmotu (pierwotnie)
Pałac Mogu'shan (stolica przeniesiona po śmierci Lei Shena)
Główne miasta Skarbce Mogu'shan
Ruiny Dojan
Baza działań Wyspa Grzmotu
Obszar działań Pandaria
Główny język Mogu
Pozostałe języki Pandareński
Przynależność Niezależni
Ojczysty świat Azeroth
Status nieznany
Sojusznicy Zandalari
Pokój Panteon Tytanów
Wojna Przymierze
Horda
Mnisi Shado-Pan
Imperium Pandareńskie i jego sojusznicy
Mantidzi
Data założenia około 15000 BDP (reorganizacja z królestwa)
Data reorganizacji 12200 BDP (po odnalezieniu Hal Początku
Data fragmentacji 12000 BDP (działalność jako państwo podziemne)
Data rozwiązania 30 ADP (po śmierci Lei Shena)

Imperium Mogu zostało zbudowane przez potężnych mogu. Silni i olbrzymi mogu dzierżyli władzę, a inne rasy, sprowadzone zostały w nim do roli niewolników. Reżim panujący w tym imperium był tak brutalny, że jego nazwa nigdy nie jest wypowiadana na głos: Pandareni nazywają je "Starym Królestwem" lub "Pierwszą Dynastią". Imperium mogu było merytokracją, jak również monarchią absolutną/dyktaturą, w której przejęcie władzy przez inną dynastię odbywa się przez egzekucje poprzedników.

Potęga i upadekEdytuj

Imponujące kamienne monumenty i tytaniczne wytwory ukazywały reszcie krainy potęgę mogu. Swoją siłę wykorzystywali przeciwko słabszym mieszkańcom Pandarii, używając swych mocy kształtowania ciała.

Gdy mogu byli u władzy, byli sprzymierzeni z trollami Zandalari, które pomagały im zwalczać kształtujące się cesarstwo Pandarenów. W końcu, zdesperowanym pandareńskim rewolucjonistom udało się pokonać reżim mogu.

Próba odrodzeniaEdytuj

Po tysiącleciach władania Pandarią przez pandarenów, na ziemie te powrócili zwiadowcy mogu. Wydaje się jednak, że mogu planują coś więcej niż tylko zwiedzanie świata. Kilka klanów zaczęło atakować regiony Pandarii, zdobywając kontrolę nad małymi miasteczkami i osadami. Te kilka klanów zjednoczyło się pod władzą nowego króla, Xina, Mistrza Broni, który marzy o podboju. Xin został jednak zabity zanim jego plany przyniosły efekty.

Mogu następnie wzmocnili ataki, uderzając z całą siłą na Dolinę Wiecznych Kwiatów i Bezkresne Stepy, oblegając Świątynię Niuzao. Wydawało się, że każda porażka ich wzmacnia, jako że wciąż pojawiały się nowe fale mogu, teraz zjednoczonych z trollami zandalarskimi, które powróciły na Pandarię. Trolle, które odbudowały swe dawne sojusze, rozpoczęły wypełnianie starożytnej przepowiedni dotyczącej wskrzeszenia Pierwszego Imperatora.

Mogu pożądali swej dawnej władzy. Aby ją zdobyć byli gotowi zetrzeć w pył wszelkich uzurpatorów i intruzów. Lei Shen przebudzony w swym grobowcu przez swych dawnych zandalarskich sprzymierzeńców, obiecał odzyskać starożytne imperium. Król Grzmotu powrócił na swój Tron Grzmotu, zbierając armie z całej Pandarii do swojej cytadeli.

Herosi Hordy i Przymierza zostali wezwani, aby zapobiec temu zagrożeniu, podczas ich własnej mrocznej i krwawej wojny zainicjowanej zniszczeniem Theramore i zdradą, która podzieliła Kirin Tor. Prowadzenie wojny na dwóch frontach nie jest łatwe, ale Shado-Pan nie interesuje nic poza wykorzystaniem mocy obu frakcji do zażegnania większego i obecnego zagrożenia.

Po śmierci Lei Shena z rąk poszukiwaczy przygód, mogu zniknęli z Tronu Grzmotu i powrócili do swojej dyskretnej egzystencji na Pandarii. Pozbawieni wspólnego lidera wrócili do rozproszonych klanów żyjących w ukryciu przed Pandarenami.

Imperatorzy i KrólowieEdytuj