FANDOM

Hozen
Jeden z hozenów
Hozeni
Klasyfikacja Rdzenna w Azeroth
Przynależność Niezależne
Horda
Cesarstwo Pandareńskie (dawniej)
Klasy postaci Łowca
Stolica Wioska Kunzen
Klasztor Tian
Przywódcy Małpi Król
Znani przedstawiciele Gukgut
Kah Kah
Yip-Yip
Cesarz Rikkitik
Mung-Mung
Wierzchowiec Koza
Tygrys
Ojczyzna Azeroth
Środowisko Pandaria
Obszar występowania Jadeitowy Las
Dolina Czterech Wiatrów
Szczyt Kun-Lai
Ołtarz Dwóch Księżyców
Język Hozeński
Mogu
Wspólny
Orczy
Wzrost 140 cm (w wyprostowanej postawie)
90 cm (w normalnej postawie)
Średni wiek prawdopodobnie 200 lat
Kolor oczu brązowy
niebieski
zielony
Kolor włosów beżowy
brązowy
ciemnobrązowy
Cechy charakterystyczne futro na całym ciele
możliwość poruszania się na dwóch lub czterech kończynach
wysoce rozwinięte stawy skokowe
Cechy dodatkowe zachowanie zbliżone do ludzkich i orczych 14-latków
wysoka zwinność
skrzydła (u niektórych osobników)
długowieczność
Organizacje Leśni Hozeni
Kunzen
Klasztor Tian
Złamany Ząb
Fe-Feng
Grookin
Uderzający Staw
Ookin
Oona
Słone futro
Srebrne plecy
Rzucający Ogon
Unga
Status istnieją

Hozen to małpo-podobna rasa żyjąca w Pandarii. Życie hozenów jest raczej krótkie, są także bardzo niedojrzałą, gwałtowną i lubiącą się bawić rasą. Są psotnikami, którzy często robią innym psikusy i zachowują się jak grupa 14-letnich chłopców biegających razem po dżungli. Hozeni są rdzennymi mieszkańcami Pandarii i można ich znaleźć na całym kontynencie.

Większość z nich jest dzika i niezależna, a także wrogo nastawiona do wszystkich obcych, którzy zawędrują na ich tereny łowieckie. Jedno plemię leśnych hozenów zaprzyjaźniło się z Hordą, kiedy jej przedstawiciele zdobyli sobie ich niechętny szacunek. Wyposażeni w karabiny maszynowe i broń Hordy, członkowie tego plemienia zostali wyszkoleni i rekrutowani do walki przeciwko Przymierzu.

CharakterystykaEdytuj

Hozeni są niesamowicie zręcznymi zbieraczami i myśliwymi, którzy żyją w klanach w koronach drzew i w górach Pandarii. Są prostą rasą, kierującą się pasją - uwielbiają kochać, uwielbiają nienawidzić i uwielbiają przeżywać każde uczucie jakie tylko mogą, pod warunkiem, że mogą przeżywać je silnie.

Jest to krótko żyjąca rasa. Ich starsi mają zwykle po kilkanaście lat, zwykle czternaście lub piętnaście, a niewielu z nich przeżywa swoje dwudzieste urodziny. W rezultacie, ich względna dojrzałość w porównaniu do innych ras jest minimalna, a ich społeczeństwu brak korzeni (i zasad). Nieokrzesani i porywczy Hozeni bawią się, żyją i sprzeczają ze sobą... przynajmniej do czasu, gdy ich klany rosną się tak, że zaczynają się dzielić na kilka mniejszych grup.

HistoriaEdytuj

Od bardzo długiego czasu Hozeni są w stanie wojny z Jinyu. Ci ostatni twierdzą, iż w wyniku zdrady hozenów utracili swą potęgę i zostali niemal doszczętnie wytępieni. Hozeni potrafią zwykle przechytrzyć jinyu. Górują na lądzie, zwłaszcza na silnie zalesionym obszarze, jednak jinyu mają przewagę w pobliżu wody, dlatego potrafią bronić swojej wioski.

Hozeni brali udział w rewolucji Pandarenów, kopiąc tunele prowadzące za linię obrony mogu.

KulturaEdytuj

Hozu

Istnieje kilka grup hozenów. Są hozeni dżunglowi, górscy i leśni. Według Króla Małp istnieją również hozeni podniebni. Hozeni żyją w klanach. Większość z nich jest wrogo nastawiona, jednak niektórzy zamieszkali wśród Pandarenów, pracując jako pomoc na farmie czy w handlu. Pandareni nie są do nich uprzedzeni i traktują ich jak równych, dlatego hozeni, jeśli chcą i potrafią, mogą założyć własną farmę lub podjąć trening w Klasztorze Tian w Jadeitowym Lesie.

Hozeni uwielbiają polować i łowić ryby. Znani są z tego, że potrafią oswajać tygrysy, jednak równie często sami padają ofiarami tych zwierząt. Ich dieta bazuje na rybach, które łowią używając przynęt z nóg robaków.

ImionaEdytuj

Hozeni praktykują rytuał przejścia, celebrujący ich umiejętności walki. Większość hozenów szanuje dobrych wojowników. Ci, którzy udowodnią swoją siłę w walce, zyskują "imię imię" - zamiast zwracać się do nich normalnie po imieniu, wypowiada się ich imię dwukrotnie na znak szacunku.

JęzykEdytuj

Główny artykuł: Hozeński

Język hozenów okrywa tajemnica. Większość z przedstawicieli tej rasy posługuje się wspólnym, ale często wtrącają dźwięki czy słowa, które wciąż pozostają nieprzetłumaczone. Uczeni jinyu twierdzą, iż te wtrącenia są obraźliwe i nie można tego wykluczyć.

Hozeni łączą w nietypowy sposób słowa ze wspólnego, ze słowami z własnego języka, a także przekręcają słowa, przykładowo:

  • Beast-Haver (Bestie-Mieć) - Stable master lub ktoś, kto opiekuje się zwierzętami.
  • Bed-Haver (Łóżko-Mieć) - karczmarz.
  • Fishripper (Rozrywacz ryb) - prawdopodobnie wojownik, w nawiązaniu do odwiecznego konfliktu z rybowatymi jinyu.
  • Fish-Getter (Ryby-Dawacz) - rybak.
  • Flapmaster (Mistrz łopotu) - mistrz lotu.
  • Furrymaster (Mistrz futra) - opiekun bestii, tygrysów.
  • Soupmaster (Mistrz zupy) - kucharz.
  • Spooky-dooks (Straszne-dooks) - zatwardzenie (kombinacja hozeńskiego dooks i nie-hozeńskiego straszny. "Dooks czasem się wystraszą i nie chcą wyjść").
  • Stickypaw (Lepka łapa) - prawdopodobnie złodziej.

MądrościEdytuj

Hozu

Poniżej znajdują się "słowa mądrości" hozenów, są to sentencje wypowiedziane przez najmędrszych z nich:

  • Mokre futro nie fajne do spania.
  • Usta to jedyny otwór do wkładania banana.
  • Nie ciągnij własnego ogona, gdy możesz ciągnąć za ogony innych.
  • Kupa nie dobra do jedzenia, ale dobra do rzucania.
  • Petarda do rzucania, banan do jedzenia.
  • Najpierw obierz banana, potem go jedz.

Godni uwagiEdytuj

Nazwa Rola
Neutral 15 IconSmall MonkeyKing Król Małp Towarzysz cesarza Shaohao, uwięziony na 10,000 lat w jadeicie.
Horde 15 IconSmall Hozen Wódz Gukgut Przywódca plemienia leśnych hozenów w południowym Lesie Jadeitowym.
Horde 15 IconSmall Hozen Wódz Kah Kah Wódz hozenów z Wzgórza Grookin w Jadeitowym Lesie.
Combat 15 IconSmall Hozen Dook Ookem
Neutral 15 IconSmall Hozen Ken-Ken Inteligentniejszy od przeciętnego hozena, Mnich poszukujący Ukrytego Mistrza w Dolinie Czterech Wiatrów.
Combat 15 IconSmall Hozen Kon Kon <Hunter-Chief>
Combat 15 IconSmall Hozen Konk Leśny hozen znajdujący się w Jadeitowym Lesie.
Neutral 15 IconSmall Hozen Mokimo Silny <Caretaker> Ambasador pomiędzy Złotym Lotosem a ludźmi Sunwalkera Dezco.
Combat 15 IconSmall Hozen Ook-Ook Wraz z innymi hozenami włamał się do Browaru Stormstout i otwarł wszystkie beczki cennego piwa, aby urządzić imprezę wszech czasów: Ookapalooza!
Combat 15 IconSmall Hozen The Ook of Dook <The Leader Hozen>
Horde 15 IconSmall Hozen Tooki Tooki <Hozen Leader> Znajduje się w Jadeitowym Lesie.
Horde 15 IconSmall Hozen Riko Siostrzeniec wodza Kah Kah, który nie zasłużył jeszcze na "imię imię".
Neutral 15 IconSmall Hozen Cesarz Rikktik Władca hozenów.
Combat 15 IconSmall Hozen Ruk-Ruk <Fe-Feng Chief> Przywódca hozenów z wioski Fe-Fang.
Combat 15 IconSmall Hozen Tak Tak <Big Leader Hozen> Wódz plemienia Broketooth.
Horde 15 IconSmall Hozen Tak-Tak Należy do Ofensywy Dominacji i dzieli się z graczem najnowszymi plotkami.
Neutral 15 IconSmall Hozen Wika-Wika
Combat 15 IconSmall Hozen Wódz Yip-Yip Wódz plemienia Kunzen.
Combat 15 IconSmall Hozen Zhi-Zhi Mnich w Klasztorze Tian.

PlemionaEdytuj