FANDOM

Lumbering Oaf TCG
Bojowy Hobgoblin.
Hobgobliny
Klasyfikacja Rdzenna w Azeroth
Przynależność Horda (Kartel Wody Zęzowej)
Goblińskie Kartele
Koalicja Handlowa
Spółka Gitgeszeft
Stolica Podkopalnia
Port Wody Zęzowej (dawniej, wyłącznie Kartel Wody Zęzowej)
Przystań Wody Zęzowej (wyłącznie Kartel Wody Zęzowej, Horda)
Przywódcy IconSmall Gallywix Jastor Gallywix
Ojczyzna Azeroth
Środowisko Kalimdor
Wielkie Morze
Obszar występowania Kezan
Zagubione Wyspy
Azshara
Język Gobliński
Orczy
Niższy Wspólny
Średni wiek około 40 lat
Kolor oczu brązowy
Kolor włosów brak
Cechy charakterystyczne olbrzymi wzrost
purpurowa skóra
potężne mięśnie
Cechy dodatkowe powstali sztucznie z goblinów poddanych poważnym mutacjom chemicznym
niski iloraz inteligencji
Status istnieje

Hobgobliny są dużymi stworami o purpurowej skórze, służącymi jako strażnicy na Wyspie Kezan w Podkopalni. Pierwsze Hobgobliny powstały podczas Drugiej Wojny, kiedy Gobliny eksperymentowały alchemicznie na sobie w celu pozyskania silnego goblińskiego wojownika. Efektem tych badań były hobgobliny. Były to stworzenie większe, silniejsze, lecz dużo głupsze od zwykłych Goblinów.

Alchemiczne zmiany spowodowały u Hobgoblinów mutację, a w rezultacie, dało im wzrost dużo bardziej przekraczający zwykłego goblina, oraz dużo większą siłę fizyczną i całkowicie zmieniło ich mentalność. W efekcie powstały bardzo silne, lecz głupie stwory. Przeciętny Hobgoblin jest wzrostu człowieka, ma długie muskularne ramiona i ciało, i skórę w kolorze purpury. Przez mutację ich życie jest niestabilne i skrócone. Ich kontrola jest bardzo trudna i wymagająca, przez chemiczne zmiany w ich organizmach. Czyni to je niebezpiecznymi stworami i towarzyszami. Niektórym Goblinom udało się jednak nauczyć jak przewidywać zachowania swych zmutowanych braci i jakoś zapobiegać niekontrolowanym zachowaniom z ich strony.

Przeciętny Hobgoblin potrafi spowolnić swój metabolizm oraz za pomocą adrenaliny zwiększać rozmiar swoich mięśni i siłę. Powoduje to wzrost szybkości i siły, ale jednocześnie skraca jego życie.

Pomimo tego że są wykorzystywane jako niewolnicy i strażnicy, Hobgobliny wiernie służą swoim panom. Potrafią mówić w języku Wspólnym i Goblińskim. W dodatku Cataclysm, grywalna rasa Goblinów posiada osobistego Hobgoblińskiego sługę do dyspozycji, co daje tej rasie dostęp do banku na 1 minutę, w każdym miejscu w Azeroth i Outland.