FANDOM

Marshall Gryan Stoutmantle
Stoutmantle na Wzgórzach Grizzly w Obozie Brygady Zachodniego Brzegu.
Gryan Stoutmantle
Tytuł Marszałek
Milicja Ludowa
Płeć Mężczyzna
Rasa Człowiek
Poziom 75
Poziom bohatera Elitarny
Klasa Paladyn
Zdrowie 9304
Reakcja Przymierze Horda
Przynależność Przymierze Lordaeronu (dawniej)
Przymierze
Wichrogród
Królestwo Wichrogrodu
Milicja Ludowa
Brygada Zachodniego Brzegu
Królestwo Lordaeronu (dawniej)
Zakon Srebrnej Dłoni (dawniej)
Stanowisko Dowódca Brygady Zachodniego Brzegu
Lokacja Strażnicze Wzgórze (Wrath-Logo-Small)
Ziemie Zachodnie (Cataclysm-Logo-Small)
Status żyje

Gryan Stoutmantle to oferujący zadania elitarny NPC poziomu 75, przebywający na Wzgórzu Strażniczym na Ziemiach Zachodnich. Stoutmantle walczył podczas Trzeciej Wojny w Lordaeronie i w notatce [Wiley's Note] jest określany jako paladyn. Był on przywódcą Milicji Ludowej, z której sformowano później Brygadę Ziem Zachodnich.

BiografiaEdytuj

MłodośćEdytuj

Gryan Stoutmantle walczył w Trzeciej Wojnie. Był w Stratholme, kiedy książę Arthas Menethil nakazał spacyfikować miasto, mordując większość jego mieszkańców, by uniknąć przemienienia tego miejsca w siedlisko Plagi. Nie jest wiadome, jaką rolę Gryan odegrał w tych wydarzeniach, jednak jasne jest, że udało mu się ujść żywcem.

Gdy Bractwo Defiasów zaczęło sobie śmielej poczynać, Gryan odszedł z wojska i wrócił do rodzinnych Ziem Zachodnich, by rozprawić się z trawiącymi krainę problemami.

Ziemie ZachodnieEdytuj

Z powodu korupcji toczącej Dom Możnych ze Stormwind, Ziemie Zachodnie nie otrzymały militarnego wsparcia, którego potrzebowały do pokonania Bractwa. Czując, że nie można liczyć na pomoc ze stolicy, Gryan założył i stał się pierwszym przywódcą Milicji Ludowej.

W staraniach na rzecz zabezpieczenia ludności Ziem Zachodnich przed Defiasami zwerbował młodych herosów Przymierza do walki z bandytami, dzięki czemu wielu członków bractwa padło trupem.

Gryan wraz z Milicją schwytali złodzieja próbującego ukraść wóz Saldeana. Zmusili złoczyńcę, znanego później jako Defiaski Zdrajca, do pokazania miejsca ukrycia tajemnego Przyczółka. Dzięki temu Gryan odkrył, że przywódcy Bractwa Defiasów kryją się w Martwych Kopalniach pod miasteczkiem Moonbrook. Znowu wezwał herosów Przymierza, by wyruszyli na misję zabicia defiaskiego geniusza zbrodni, Edwina VanCleefa.

Bohaterom znów się powiodło, a na Ziemiach Zachodnich zapanował spokój.

Wzgórza GrizzlyEdytuj

Gdy Ziemie Zachodnie były bezpieczne, Milicja Ludowa została przeformowana w Brygadę Ziem Zachodnich, włączoną do armii królestwa Stormwind. Gryan Stoutmantle został awansowany na kapitana i stał się dowódcą Brygady. W Northrend, wśród Wzgórz Grizzly założył Obóz Brygady Ziem Zachodnich, skąd prowadzone były poszukiwania alternatywnych ścieżek wiodących do północnych rejonów kontynentu, które mogłyby być bezpiecznie wykorzystywane przez Przymierze. W zachodniej części Wzgórz Stoutmantle zostawił połowę swoich żołnierzy, którzy mieli walczyć z Hordą o kontrolę nad Zatoką Interesów, gdzie zgromadzono ogromne ilości drewna. Nakazał również Brugarowi Stoneshearowi zatrzymanie badań Ligi Odkrywców w Thor Modan, by wykorzystać tunele do celów militarnych.

Gryan Stoutmantle przebywał przez pewien czas po przybyciu do Northrend w Valgarde, gdzie zaprzyjaźnił się z Thoraliusem Mądrym, który później udał się do Ziem Zachodnich, by pomóc Brygadzie w badaniach nad odrodzeniem Bractwa Defiasów.

Powrót na Strażnicze WzgórzeEdytuj

W World of Warcraft: Cataclysm Gryan Stoutmantle został awansowany na Marszałka i powrócił na Strażnicze Wzgórze. Obecnie przewodzi Brygadzie Ziem Zachodnich w misji przywrócenia krainie jej dawnej chwały.

<imię>, wojna w Northrend zebrała swoje żniwo w ludziach. Gdy my triumfowaliśmy na mroźnych pustkowiach, w naszej krainie zapanował chaos.

ZadaniaEdytuj

Dawniej zlecane zadaniaEdytuj

GryanStoutmantle

Model przed World of Warcraft: Cataclysm

Icon-delete-black-22x22 Elementy z tej sekcji zostały usunięte z World of Warcraft.

Linki zewnętrzneEdytuj

Ziemie Zachodnie Stare Stratholme