FANDOM

Gronn
Obraz przedstawiający wyobrażenie gronna.
Gronnowie
Tytuły Półbogowie ogrów
Klasyfikacja Spoza Azeroth
Przynależność Niezależni
Przywódcy Gruul Smokobójca
Znani przedstawiciele Goc
Gorgrom Pożerający Smoki
Grulloc
Maggoc
Durna Wiecznie Głodny
Slaag
Skulloc Kolekcjoner Dusz
Ojczyzna Draenor
Środowisko Rubieże
Obszar występowania Nagrand
Góry Klingi
Język Ogrzy (prawdopodobnie)
Wzrost 610 cm
Kolor oczu żółty
Cechy charakterystyczne posiadają jedno oko
olbrzymia siła fizyczna
wiele ostrych wypustków na ciele
Cechy dodatkowe niski poziom inteligencji
Status istnieje

Żyjący od pradawnych czasów w Zaświecie gronnowie określani są nieśmiertelnymi półbogami ogrzej rasy.

Według niektórych gronnowie wywyższyli niektórych pomniejszych ogrów, jednak nie okazywali ani krzty miłości swoim dzieciom - rządzili ogrami żelazną ręką. Powiada się, że było tylko siedmiu gronnów w historii, jednak wielu pomniejszych gronnów patroluje zachodnie klify Nagrandu. Dzierżą oni przerażającą moc, chociaż nie słyną ze swej inteligencji.

Gronnowie są wspominani w Rise of the Horde; ogry utrzymują, że zostały niemal starte w pył przez gronnów (wielu przedstawicieli wciąż nosi na plecach blizny po uderzeniach gronnów). Ogry wyrwały się spod władzy gronnów i przeciwstawili się im pod dowództwem Blackhanda i orkowej Hordy.

Znani gronnowieEdytuj

SpekulacjeEdytuj

Slaag

Slaag, jeden z gronnów

Biorąc pod uwagę fakt, iż wszystkich gronnów nazywa się "Synami Grulla", Grull może być albo pierwszym gronnem albo istotą, która gronnów stworzyła. Określając go "pół-bogiem" można przypuszczać, że Grull ma porównywalną naturę z pół-bogami z Azeroth, takimi jak Malorne, Cenarius czy Aviana.

Mimo potęgi Grulla i jego synów ciężko jest określić granice mocy pół-bogów. Są wszak najpotężniejsi z nich, tacy jak Malorne, Cenarius, Aviana, Agamaggan czy Ursol i Ursoc, jednak również są pomniejsi, jak choćby Omen, oraz tacy, którzy są po prostu strażnikami świętych miejsc. Gronnowie mogą się znajdować teoretycznie na każdym szczeblu tej hierarchii.

Jest prawdopodobne, że wszystkich siedmiu gronnów jest pół-bogami, jednak o różnej mocy, zupełnie jak u ich odpowiedników w Azeroth. Grull Zabójca Smoków jest najpotężniejszy, dorównujący mocom Cenariusowi, Malorne'owi i Avianie, aczkolwiek w inny sposób potężny, podczas gdy ini gronnowie, Durn, Maggoc i patrolujący przedstawiciele tej rasy są tylko pomniejszymi pół-bogami, zupełnie jak pomniejsi pół-bogowie Azeroth.

CiekawostkiEdytuj

  • Gronnowie wydają się czerpać przyjemność z polowań na smoki. Na turniach Gór Krańca Ostrza znajduje się kilka nadzianych cielsk dorosłych czarnych smoków, od czego gronnowie mogą brać swoje przydomki, jak "Smokobójca" czy "Smokożerca".