FANDOM

Blizz construction sign Ten artykuł znajduje się obecnie w fazie pisania. Poczekaj aż autor skończy prace nad nim.
Huojin vs Tushui

Pandareni reprezentujący dwie frakcje: Huojin (Przymierze) i Tushui (Horda).

Frakcja - grupa osób, jakie jednoczą się pod wspólnym sztandarem celem osiągnięcia wspólnych celów. Może ona mieć charakter polityczny, ideologiczny, ekonomiczny, militarny lub nawet rasowy. W pojęciu polityczno-historycznym mianem frakcji określana jest zorganizowana i zdyscyplinowana grupa ludzi, która wyodrębniła się w ramach szerszego organizmu politycznego, lecz nie zerwała z nim organizacyjnych powiązań. Jest ona świadoma swojej odrębności, które wynikają z akceptowania odmiennych idei, preferowania odmiennego stylu postępowania w życiu lub realizowania innych celów niż reszta znanych sobie ludzi czy grup społecznych.

W świecie World of WarCraft jest mnóstwo frakcji głównych, jak również pobocznych, niezależnych czy neutralnych. Na skutek niemal niekończącej się Płonącej Krucjaty powstały dwie główne frakcje śmiertelników - spaczona przez demony Orcza Horda oraz powstały w celu walki z nią Sojusz Lordaeron. Zaczątków frakcji szukać należy w Epoce Chaosu, a konkretniej - w Pierwszej Wojnie, gdy na skutek spaczonego przez Sargerasa maga ludzkiego Medivha ogryorkowie rozpoczęli podbój Królestwa Wichrogrodu, w efekcie czego powstała jego odpowiedź ze strony ludzi, gnomów, krasnoludów i elfów. W roku 18 ADP doszło do reformacji w tych organizacjach na skutek licznych odejść z tej frakcji kilku ważnych członków, natomiast wiele lat później obie frakcje wraz z Nocnymi Elfami stanęły przeciwko Płonącemu Legionowi i ocaliły Azeroth w bitwie o Górę Hyjal. Rok później, w roku 22 ADP w wyniku porozumienia w Wichrogrodzie i Orgrimmarze Stare Przymierze i Stara Horda zostały rozwiązane, a jej członkowie i struktury teraz stały się znane jako Nowe Przymierze i Nowa Horda.

Poszukiwacze przygód obu frakcji śmiertelników mogą nawiązać stosunki z kilkoma frakcjami, jednak parę z nich jest w stanie walki. Oznacza to, że przyjaźń z jedną oznacza wrogość z drugą. Większość frakcji można jednak nastawić wobec siebie przyjaźnie. W zależności od stosunków NPC będą reagować inaczej. W przypadku wrogości otwarcie zaatakują, w przypadku podejrzliwości nie będą chciały rozmawiać. Obojętność z kolei oznacza, że można handlować, ale wybór jest dosyć słaby. Wyżej są poziomy dodatnie jeśli chodzi o stosunki: przyjaźń oznacza że dostępne są tabardy, sojusz oznacza możliwość zdobycia dodatkowych plecaków, zaś wyniesienie - całkowity dostęp do bonusów frakcji, w tym broni, zbroi oraz formuł na dania i przedmioty.

GildieEdytuj

Jedną z najbardziej charakterystycznych frakcji jakie istnieją w World of Warcraft jest tak zwana gildia. Jest to grupa poszukiwaczy przygód z jednej z dwóch głównych frakcji, będąca swego rodzaju stowarzyszeniem podróżników. Zwyczajowo bohaterowie tworzą tego typu bractwa, aby wspólnie przemierzać lochy, brać udział w bitwach czy nawet budować bazy. Bardzo często zakładane są one w większych ośrodkach miejskich, jak stolice ras i frakcji czy sanktuaria. Biorąc pod uwagę fakt, że poszukiwaczy przygód jest całe mnóstwo nietrudno zgadnąć, że gildii jest też sporo. Zwyczajowo przemierzają oni lochy, wykonują zadania, piją, rozmawiają, handlują, podróżują czy nawet walczą ramię w ramię. Dzięki temu mają większą szansę na zyskanie bogactw, ale przede wszystkim - na przeżycie.

Dla gracza gildia to stowarzyszenie innych graczy. Wspólne raidy, wykonywanie zadań, handel, przechodzenie dungeonów czy nawet proste rozmowy z innymi dla zabicia czasu jest jak znalazł dla wędrowców. Ponadto w grupie raźniej - wszyscy członkowie gildii dostają doświadczenie za przejście jakiejś instancji.

Frakcje PrzymierzaEdytuj

HordaEdytuj

PozostaliEdytuj

Frakcje usunięteEdytuj

Galeria obrazówEdytuj