FANDOM

Floty Handlowe składające się z flot zarówno militarnych jak i kupieckich, rozprowadzają towary po całym Azeroth i są prawdziwą potęgą Książąt Handlowych. Pojedyncze statki mają swojego kapitana, jednak niektórzy kapitanowie mogą dowodzić jedną flotą. Kilkoma flotami dowodzą admirałowie. Wiceadmirał Grezzlik nadzoruje wszystkie floty.

Około 200 lat przed Pierwszą Wojną, pierwsze floty wypłynęły z Kezan. Gobliny, wieczni oportuniści, dostrzegli w wojnie świetną okazję do zarobienia złota i zaczęli rozbudowywać swoje imperium w trakcie Pierwszej Wojny.

Floty Handlowe składają się z najbardziej fanatycznych i niszczycielskich istot w Azeroth. Przeciętny człowiek zastanawia się, dlaczego Książęta Handlowi wymagają tak potężnych armii, jeśli pozostają neutralni. Prawda jest taka, że siły te nie są przesadzone. Życie mieszkańców Mórz Południowych jest niebezpieczne, z powodu ataków wszystkiego począwszy od piratów, a skończywszy na magicznych bestiach.

Floty Handlowe wymagają ekstremalnej ochrony. Towary z Undermine płyną wszędzie gdzie się da, zwłaszcza na tereny wrogie lub odludne, tylko po to, by zarobić. Mówiąc wprost, gobliny udają się w niebezpieczne miejsca. Bez silnych strażników nie byłoby handlu, ponieważ wtedy byliby tylko martwi kupcy.

Floty Handlowe i ich przywódcy wspomniani są w World of Warcraft przez Gazlowe'a, podczas zadania Neutral 15 [14]  Southsea Freebooters. Możliwe, że gobliny takie jak Kapitan Krick Wrenchnozzle czy Wysoki Admirał "Shelly" Jorrik są ich częścią. Blackwater Raiders mogli zostać wcieleni w szeregi Flot Handlowych.