FANDOM

Eonar
Eonar Dawczyni Życia
Płeć Kobieta
Rasa Tytan Vanir
Klasa Uzdrowicielka
Druid
Druid Dziczy (RPG)
Przynależność Panteon
Stanowisko Pani Życia, Wielka Matka
Status Aktywna
Rodzina Aman'Thul (małżonek)
Golganneth (syn)
Sargeras (szwagier)

Ta wielka, brązowoskóra kobieta ma delikatne rysy, które kontrastują z jej naturalną fizyczną i magiczną siłą. Dzierży powykręcaną, alabastrową laskę, a kwiaty zakwitają u jej stóp.

Eonar Dawczyni Życia to brązowoskóra kobieta z tytanicznej rasy vanir. Nosi ona alabastrową laskę, a kwiaty kwitną u jej stóp. Jest ona obrończynią życia, natury i mocy leczniczych w całym wszechświecie.

Eonar pogardza nieumarłymi, gdyż jest ona ucieleśnieniem życia. Wśród znanych jej zaklęć są czary masowego leczenia i tym podobne. Woli ona trzymać się w walce na dystans i preferuje odgrywanie roli wsparcia dla swych sojuszników z Panteonu. Gdy zostanie rozgniewana i zmuszona do bitwy, staje się nieustraszona. Zrobi wszystko, by rozproszyć i oddzielić swych przeciwników, zanim zaangażuje się w bezpośrednią walkę.

TłoEdytuj

Eonar toczyła długi, bolesny spór z bratem Aman'Thula Sargerasem zanim ten ostatni oszalał; jej osobista siła zaogniała konflikt między Aman'Thulem a jego mrocznym bratem.

Domenami Eonar jest natura, leczenie, życie i, jako członkini Panteonu, stworzenie i ład. Krasnoludy i inni, którzy wielbią tytanów, oddają cześć Eonar, jeśli ją znają. Czerwone smoki z Azeroth są jej szczególnie bliskie: oddają cześć jej pamięci poprzez nieustanną walkę z chaosem i zniszczeniem.

W AzerothEdytuj

Mniej więcej 64,000 lat przed Pierwszą Wojną Eonar przekazała część swej mocy Alexstraszy, by ta mogła chronić życie, a inną część powierzyła Yserze, by ta mogła bronić natury i opiekować się Szmaragdowym Snem.

Inspiracje i SpekulacjeEdytuj

Nektóre aspekty mocy i charakteru Eonar wskazują, że bazuje ona na greckiej bogini Demeter, siostrze Zeusa, która opiekowała się rolnictwem i zbiorami. Podobnie jak Elune i Matka Ziemia, Eonar nosi tytuł "Wielkiej Bogini".

Questionmark-medium Artykuł, lub jego sekcja, zawiera tylko domysły, obserwacje lub opinie, prawdopodobnie związane z fabułą Warcrafta, lub oficjalnych doniesień Blizzarda. Poniższy tekst nie powinien być brany za właściwą fabułę gry!

Niektórzy uważają, że Eonar w rzeczywistości jest tą samą istotą, co taureńska Matka Ziemia. Obie są matczynymi postaciami o wielkiej mocy i są opisywane jako nienawidzące nieumarłych. Dodatkowo Vanir oznacza ziemię w języku tytanów. Co ciekawe, imię "Demeter", na której wzorowana jest Eonar, może dosłownie zostać przetłumaczone jako "matka ziemia", lecz może być to tylko zbieg okoliczności.