FANDOM

Aby znaleźć informacje o historycznej wersji Rubieży, zobacz hasło Draenor.
„Wojna...to krwioobieg tego świata.”
Grom Hellscream o alternatywnym Draenorze.
WorldMap-Draenor
Mapa Draenoru
Draenor
Klasyfikacja
Wymagany poziom 90-100
Status istnieje
Forma krainy zróżnicowany
Geografia
Typ planeta
Zasoby złoto, drewno
żelazo, miedź
olej, adamantyd
Klimat zróżnicowany
Dominujący krajobraz nizinny
wyżynny
górzysty
Roślinność zróżnicowana
Fauna zróżnicowana
Import broń
żołnierze
wyroby magiczne
zaawansowane technologie
Eksport artefakty
Społeczeństwo i inne
Stolica Cytadela Piekielnego Ognia
Shattrath
Grommashar
Osady Tarcza Burz
Wojenna Włócznia
Kuźnia Czarnej Skały
Rasy IconSmall Mag'har MaleIconSmall Mag'har Female Orkowie Mag'har
IconSmall Orc MaleIconSmall Orc Female Orkowie
IconSmall Gronn Gronnowie
IconSmall Draenei MaleIconSmall Draenei Female Draenei
IconSmall Lightforged MaleIconSmall Lightforged Female Świetliści draenei
IconSmall Arakkoa Arakkoa
IconSmall Ogre MaleIconSmall Ogre Male2IconSmall Ogre Female Ogry
IconSmall DoomguardIconSmall FelguardIconSmall WrathguardIconSmall Imp Demony
IconSmall BloodElf MaleIconSmall BloodElf Female Krwawe elfy
IconSmall NightElf MaleIconSmall NightElf Female Nocne elfy
IconSmall Human MaleIconSmall Human Female Ludzie
Władca Neutral 15 IconSmall Grommash.gif Wódz Wojenny Grommash Hellscream
Neutral 15 IconSmall Garrosh.gif Wódz Garrosh Hellscream
Neutral 15 IconSmall Gul'dan2.gif Gul'dan
Alliance 15 IconSmall Velen.gif Prorok Velen
Język Orczy
Draenejski
Ereduński
Darnassiański
Thalassiański
Przynależność Żelazna Horda (dawniej)
Wyznanie szamanizm
kulty demonów
Światło

Draenor to główna arena dodatku World of Warcraft: Warlords of Draenor, wydarzeń mających miejsce 35 lat przed obecnymi wydarzeniami w alternatywnej czasoprzestrzeni stworzonej przez Wizję Czasu Kairozdormu. Przybycie Garrosha Hellscreama i późniejsze zawirowania w historii pozwoliły mu stworzyć zaawansowaną technologicznie Żelazną Hordę pod przywództwem Groma Hellscreama. Żelazna Horda wzniosła własny Mroczny Portal i połączyła go ze współczesnym Azeroth (31 lat po otwarciu oryginalnego Portalu), używając tej samej międzywymiarowej bramy, która niegdyś łączyła Azeroth z Outland - obecnym, zniszczonym Draenorem.

Rys geograficznyEdytuj

Świat Draenoru składa się z dwóch (raczej nienazwanych) kontynentów, z których tylko jeden jest znany rasom Azeroth. Po zniszczeniu Draenoru kontynent ten stał się Outland, jedynym ocalałym fragmentem Czerwonego Świata. Drugi kontynent znajduje się na południowym zachodzie i podobno jest ojczyzną ogrów oraz sercem ich imperium.

Linia brzegowa Draenoru usiana jest niewielkimi "lasami" składającymi się z wielkich grzybów.

Draenor posiada jeden księżyc, Bladą Damę.

TłoEdytuj

Draenor był dzikim światem zdominowanym przez żyzne pola, tętniące życiem dżungle i wulkaniczne szczyty. Zamieszkiwało go wiele inteligentnych ras: arakkoa, starożytny naród ptakopodobnych hominidów, ogry, potężną rasę kontrolującą ogromne imperium, brutalnych gronnów, pokojowo nastawioną rasę grzybopodobnych sporelinów oraz szamanistycznych orków.

Przybycie draeneiEdytuj

Niemal dwieście lat przed Pierwszą Wojną draenei osiedlili się w tym ustronnym świecie, który wydawał się być idealnym schronieniem podczas ich trwającego tysiące lat eksodusu. Nazwali go Draenorem, czyli "Schronieniem Uchodźców"; jako że orkowie nie posiadali żadnej innej nazwy poza "światem", przyjęli termin draenei.

Osiedleńcy spokojnie na nowo rozwijali swoje społeczeństwo i strzegli swojej magii, obawiając się ponownego odkrycia przez siły Płonącego Legionu.

Kolizja czasoprzestrzennaEdytuj

Trzydzieści lat po otwarciu Mrocznego Portalu Garrosh Hellscream został wysłany w przeszłość sprzed Powstania Hordy przez brązowego smoka Kairoza, który kierował się nieznanymi przesłankami. Zdetronizowany wódz wojenny Hordy przemycił część technologii współczesnej Hordy oraz przeszkodził swym pobratymcom we wstąpieniu w Pakt Krwi. Ta zmiana doprowadziła do rozszczepienia czasoprzestrzeni, gdzie nowozawiązana unia klanów, Żelazna Horda rozpoczęła swój marsz podboju pod przywództwem Grommasha Hellscreama z klanu Wojennej Pieśni. Zamierzają oni utworzyć więź pomiędzy alternatywnym Draenorem i Azeroth, by dzięki pomocy Garrosha i Kairoza ten pierwszy mógł wywrzeć swoją zemstę na rasach Azeroth za pokonanie go w Orgrimmarze.

Jak się dostać?Edytuj

Gracze na poziomie 90 wyruszą w podróż, która doprowadzi ich do próby odparcia inwazji Żelaznej Hordy wdzierającej się do Azeroth przez Mroczny Portal, który przez zmianę czasoprzestrzeni zabarwił się na czerwono. Zadania wprowadzające będą podobne do wprowadzenia rycerzy śmierci. Po pokonaniu nacierającej armii wyruszą oni przez portal i przybędą do Dżungli Tanaan (znajdującej się w tym samym miejscu, które później stanie się Półwyspem Piekielnego Ognia). Po prologu Przymierze uda się do Doliny Cienistego Księżyca, podczas gdy Horda wyruszy na Grań Mrozognia, ich terytoriów frakcyjnych z nowymi stolicami (które najpierw muszą zostać zabezpieczone) w Draenorze.

GeografiaEdytuj

Główne krainyEdytuj

Porównanie Draenoru i OutlandEdytuj

WiedzaEdytuj

LochyEdytuj

InstancjeEdytuj

RajdyEdytuj

Instancje przebudowane lub zaktualizowaneEdytuj

Wschodnie KrólestwaEdytuj

KalimdorEdytuj

Przyczółki i miastaEdytuj

Draenei (Przymierze)Edytuj

HordaEdytuj