FANDOM

Blizz construction sign Ten artykuł znajduje się obecnie w fazie pisania. Poczekaj aż autor skończy prace nad nim.
Demons

Rodzaje demonów

Demony (ang. Demons) to spaczone przez magię energii Fel istoty, które są jednoznacznie złowrogie, a ich celem jest niesienie zniszczenia na wszystkie światy. Większość z nich należy do Płonącego Legionu. Większość demonów była niegdyś śmiertelnymi istotami, podobnymi do ludzi, na przykład eredarowie, jacy zmienili się w man'ari, a niezgodni stali się draenei. odnalezionymi na światach podbitych przez Legion, po czym zostali przemienieni przez potworną siłe. Wiele istot, między innymi czarnoksiężnicy, słucha się demonów lub nawet sama potrafi je kontrolować.

CharakterystykaEdytuj

Varimathras new

Varimathras, jeden z demonów.

Demony to istoty splugawione do cna. Są one wynikiem zmieszania rasy rozumnej z energią Fel, jaka przemieniła je w istoty z koszmarów. Teraz ich jedynym celem jest zgodnie z nową, wypaczoną naturą niszczyć i zmieniać w demoniczne wszystko co tylko spotkają na swojej drodze. Od energii Fel nikt nie jest berzpieczny, nawet sam Sargeras, Wybraniec Panteonu Tytanów został spaczony przez tą energię, stając się pierwszym ze znanych Mrocznych Tytanów. Początkowo sądzono że demony są równie stare co wszechświat, odkryto jednak, że Panteon w nielicznych przypadkach usiłował sprawdzić, czy istoty te będą dobre w walce ze Starymi Bogami. Okazało się jednak zupełnie inaczej. Tak jak naaru są istotami światła, a Władcy Pustki ciemności tak i Tytani są panami ładu, podczas gdy dla demonów naturalnym porządkiem wszechświata jest chaos.

Przedstawiciele tej rasy zazwyczaj mają kompletnie nienaturalne cechy. Stereotypowo demon to humanoid z niższych sfer o kopytach kozy, byczych rogach na głowie, wielkich skrzydłach niczym u przerośniętego nietoperza oraz w ciemnej lub płonącej zbroi, patrzący na śmiertelnika ognistymi lub zielonymi od fel oczami bez źrenic czy tęczówek. W praktyce wiele demonów tak wygląda, jednakże nie wszystkie takie są, a do niższych planów należą jedynie daemony. Jedni z nich nazywają się Man'ari Eredar i są to upadli eredarowie, jaki poszli za Kil'jaedenem i Archimondem w trakcie upadku Argusa, stając się generałami Płonącego Legionu - wielkiej demonicznej armii. Demony ścigały ich aż do Draenoru, gdzie przy pomocy orków zgładzili draenei, a następnie przygotowali przy pomocy narodzin Orczej Hordy chcieli dokonać zniszczenia na Azeroth. Ostatecznie w wyniku porażki orków tam i na swojej rodzinnej planecie przegrali, lecz po raz pierwszy mieszkańcy tych planet mieli styczność ze sobą, tak jak mieli styczność z Legionem.

Warto nadmienić, że demony mają stałe i bardzo silne połączenie z Wypaczoną Otchłanią - magicznym wymiarem pełnym zepsucia i śmierci. W miejscu tym energia fel jest czymś normalnym, a życie praktycznie nie istnieje, zaś jedynymi mieszkańcami są demony. Jeśli taka istota zginie w Wielkim Mroku jego dusza przenosi się do Otchłani, gdzie następnie czeka by zebrać siły i przybyć z powrotem do świata śmiertelnego. Istnieje jednak sposób, by demona permanentnie zabić. Energia fel jest fundamentalną częścią tego wymiaru, więc użycie jej by zabić demona zniszczy jego ciało oraz duszę, całkowicie go niszcząc. Argus, ojczysta planeta eredarów stała się tak napełniona tą energią, że stanowi połączenie między Wielkim Mrokiem, a Wypaczoną Otchłanią. Zregenerowane demony przybywają z Otchłani na Argusa, gdzie biorą udział w Płonącej Krucjacie. Łowcy demonów to rzecz która ich najbardziej przeraża, ponieważ potrafią zabić ich energią fel, czyli zgładzić duszę demona. Podczas trzeciej inwazji demony najpierw zaatakowały Azeroth, lecz zostały odparte przez aliantów, którzy następnie przypuścili atak na Argusa. W trakcie tych starć zginęło mnóstwo demonów. Od zakończenia wojny Sargeras - pan demonów - jest uwięziony przez uwolniony Panteon Tytanów, a Płonący Legion, jaki niegdyś groził zgładzeniem wszelkiego życia jest teraz rozbity, zaś członkowie pozostają nieliczni.

Lista rasEdytuj

NathrezimowieEdytuj

Anetheron1

Anetheron, jeden z szerzej znanych nathrezimów.

n

n

TothrezimowieEdytuj

n

n

Eredarowie (Man'ari)Edytuj

Archimonde-0

Archimonde, jeden z lepiej znanych man'ari.

n

n

Mo'argEdytuj

n

n

Gan'argEdytuj

n

n

InfernaleEdytuj

n

n

SayaadyEdytuj

Angrida

Angrida, jedna z przedstawicielek rasy sayaadów.

n

n

DaemonyEdytuj

Summoned Daemon

Daemon przyzwany w Karazhanie.

n

n

ShivarraEdytuj

ShivanConcept

Wizerunek Shivarry na pergaminie.

n

n

AnnihilanieEdytuj

Video-Mannoroth

Mannoroth, najlepiej znany Annihilan w historii.

n

n

SpaczeniEdytuj

Kargath Bladefist

Kargath Bladefist, jeden ze Spaczonych.

n

n

OdkupienieEdytuj

Okazało się, że niektóre demony mogą zostać odkupione i wrócić do swojej pierwotnej formy, stać się tymi, którymi byli zanim zostali wypaczeni przez demoniczne wpływy. Sposobem na to jest błogosławieństwo światła, które łączy się dla demona z nieopisanym bólem. Znany jest jeden przypadek, satyr Avrus Illwhisper został uwolniony dzięki błogosławieństwu Elune.

CiekawostkiEdytuj

są do cna złymi stworzeniami, których jedynym celem jest wzbudzanie w śmiertelnikach grozy i strachu. Niemal wszystkie demony są członkami Płonącego Legionu, grupy o wielkiej mocy, która przemierza wszechświat niszcząc napotkane na swej drodze planety. Wszystkie demony są złe. Jest wiele gatunków, spośród których większość służy albo własnym celom albo celom Legionu (często robią to jednocześnie).

Nie wszystkie demony są sprzymierzone z Płonącym Legionem. Niektóre mogą nawet porzucić Legion, by przysiąc swą wierność innym, między innymi Illidarim.

Charakterystyka w World of WarcraftEdytuj

March of the Legion

Członkowie Płonącego Legionu szarżujący poprzez płonące pustkowia

Najważniejsze rasy demonówEdytuj

  • IconSmall Mo'arg Mo'arg
    • IconSmall Gan'arg Gan'arg - główni inżynierowie Legionu
    • IconSmall Felguard Fel strażnicy - główna piechota Legionu. Są silni, lecz niedoświadczeni i często źle traktowani przez potężniejsze demony. Te humanoidalne stworzenia były niegdyś mieszkańcami podbitych światów, którzy zostali przemienieni przez zło magii Eredarów w formy demoniczne.
  • IconSmall PitLord Annihilanie - gigantyczni generałowie, którzy prowadzą armie Legionu, których moc słabsza jest jedynie od mocy Eredarów.
  • IconSmall Dreadlord Nathrezim (Upiorni Władcy) - zwykle dowodzą małymi oddziałami Spaczonych Strażników, Upiorni Władcy przeważnie nie angażują się bezpośrednio w walce, a raczej dowodzą nią z tyłów.
  • IconSmall Tothrezim Tothrezim - dalecy kuzyni Nathrezimów, pracownicy i wynalazcy Legionu odpowiedzialni za tworzenie Infernali.
  • Ered'ruin
  • IconSmall VoidTerror Void terror - wielkie dwugłowe demony z gigantyczną niszczycielską mocą.
  • Spell shadow summoninfernal Infernale - wielkie płonące kamienne demony, które znane z powodu spadania z nieba jako płonące meteory.
  • Sayaad
  • IconSmall Imp Chochliki - małe rogate rzucające czary demony, często towarzyszące czarnoksiężnikom.
  • Koszmary
    • IconSmall Felsteed Felsteed - demoniczne rumaki przyzywane przez doświadczonych czarnoksiężników.
    • IconSmall Dreadsteed Dreadsteed - potężne demoniczne rumaki ze świata Upiornych Władców Xoroth. Odpowiadają tylko na wezwanie najpotężniejszych czarnoksiężników na świecie.
  • IconSmall Shivarra Shivarra - fanatyczne Shivarry są przywódcami religijnymi Legionu. Są oni bez reszty oddani Sargerasowi jako ich bogu i inspirują żołnierzy, jak również służą jako dowódcy polowi.
  • IconSmall Abyssal Abyssale - większy typ infernali.
  • IconSmall FloatingEye Latające oczy - wielookie demony o nieustalonym pochodzeniu.
  • IconSmall FelBeast Fel beast - dwugłowe ogary zbudowane z roztopionych energii felu.

Rasy spaczone przez wpływ demonówEdytuj

  • IconSmall Man'ari MaleIconSmall Man'ari Female Eredarzy man'ari - najwyżsi rangę w Płonącym Legionie. Niektórzy z nich (np. Kil'jaeden czy Archimonde) zostali przemienieni w demony przez samego Sargerasa
    • IconSmall Wrathguard Strażnicy klątwy - członkowie rasy Man'ari, służący jako gwardia honorowa dla ważniejszych przedstawicieli rasy.
  • IconSmall FelOrc MaleIconSmall FelOrc Female Fel orkowie - orkowie, którzy zostali zmienieni przez demoniczną furię płynącą w krwi Mannorotha i Magtheridona.
  • IconSmall FelbloodElf MaleIconSmall FelbloodElf Female Krwawe fel elfy - elfy wypaczone przez energię fel.
  • IconSmall Satyr Satyry - satyry to nocne elfy przemienione i obdarzone demonicznymi mocami w nagrodę lub za karę przez Sargerasa.
  • IconSmall Helboar Skażone dziki - są to dziki skażone przez demony przebywające w Outland.
  • IconSmall Darkhound Mroczne ogary - te okrutne bestie są wilkami przemienionymi przez demoniczne energie.

Ważne postacieEdytuj

Nazwa Rola Status Lokacja Rasa Powiązania
IconSmall Archimonde Archimonde Dowódca Polowy Legionu Zmarły Nieznana Eredar Płonący Legion
IconSmall Kil'jaeden Kil'jaeden Naczelny dowódca Płonącego Legionu, zastępca Sargerasa Zmarły Sunwell Plateau Eredar Płonący Legion, Eredarzy
IconSmall Dreadlord Tichondrius Przywódca i najpotężniejszy z Dreadlordów; Szef wywiadu i infiltracji Legionu Zmarły Nieznana Nathrezim Płonący Legion, Plaga
IconSmall Fiend Hakkar mistrz ogarów Przywódca Felhoundów Zmarły Nieznana Nieznana Płonący Legion
IconSmall PitLord Mannoroth Król Panów Otchłani, Generał Płonącego Legionu Zmarły Orgrimmar (szczątki) Annihilan Płonący Legion
IconSmall PitLord Magtheridon Poprzedni władca Outland Do pokonania Cytadela Hellfire Annihilan Płonący Legion
IconSmall Doomlord Kazzak Przywódca Doomguardów, Pan Zagłady Do pokonania Tron Kil'jaedena, Hellfire Peninsula Ered'ruin Płonący Legion
IconSmall Satyr Xavius Pierwszy Satyr, władca Satyrów Zmarły Nieznana Satyr Płonący Legion, Królowa Azshara
IconSmall Varimathras Mal'Ganis Przywódca Szkarłatnej Nawałnicy (w postaci Bareana Westwinda) Do pokonania Rzeź Stratholme, Caverns of Time lub Hidden Hollow, Icecrown Nathrezim Płonący Legion, Plaga, Szkarłatna Krucjata / Szkarłatna Nawałnica

Demoniczne cechyEdytuj

"Skoro mam skrzydła, czemu wciąż muszę chodzić?" - Upiorny Władca w Warcrafcie III

"Skrzydła, rogi, kopyta... Co to jest, Diablo?" - Illidan Stormrage w Warcrafcie III

Przeważnie demony posiadają jedną lub kilka demonicznych cech wyglądu:

Rasa Rogi Łuski Skrzydła Kopyta Kły Czerwona skóra Płomienie
Man'ari Eredar Tak Tak Nie Tak Tak Niektórzy Nie
Nathrezimowie Tak Nie Tak Tak Tak Niektórzy Nie
Sargeras Tak Tak Tak Tak Tak Tak Tak
Sayaadzi Tak Tak Tak Tak Tak Niektórzy Nie
Annihilanie Tak Tak Tak Tak Tak Nie Niektórzy
Ered'ruini Tak Tak Tak Tak Tak Niektórzy Nie
Illidan Stormrage Tak Nie Tak Tak Tak Nie Tak
Mo'argowie Nie Nie Nie Nie Nie Niektórzy Nie
Spaczeni Łowcy Tak Tak Nie Tak Tak tak Nie
Skażone orki Nie Nie Nie Nie Tak Tak Nie
Satyrowie Tak Nie Nie Tak Tak Niektórzy Nie
Impy Tak Nie Nie Nie Tak Niektórzy Tak
Kroczyciele Otchłani Nie Nie Nie Nie Nie Nie Nie
Infernale Nie Nie Nie Nie Nie Nie Tak
Terrory Otchłani Tak Tak Nie Nie Tak Nie Nie
Shivarry Nie Nie Nie Nie Nie Niektórzy Tak
  • Jedynym Eredarem ze skrzydłami był Kil'jaeden (jednak Zwodziciel był mistrzem iluzji, więc skrzydła mogły nie być dziełem biologii). Eredarowie również są obdarzeni szerokim wachlarzem kolorów skóry, włączając w to demoniczną czerwień.
  • Nie wszyscy Panowie Otchłani posiadali aurę płomieni. Mannoroth był jednym z tych, którzy posiadali.
  • Płomienie otaczające Illidana nie były dziełem natury, lecz czaru immolacji, jednak jego tajemne tatuaże czasami dymiły.