FANDOM

DarnassusIronforgeStormwind
Bc icon Exodar
Mists-Logo-Small Świątynia Siedmiu Gwiazd
WoD-Logo-Small Tarcza Burz
BfA-Logo-Small Boralus

Bc icon Shattrath
Wrath-Logo-Small Legion-Logo-Small Dalaran

OrgrimmarThunder BluffUndercity
Bc icon Silvermoon
Mists-Logo-Small Świątynia Dwóch Księżyców
WoD-Logo-Small Wojenna Włócznia
BfA-Logo-Small Dazar'alor

Darnassus TCG
Krajobraz Darnassusu
Darnassus
Podstawowe dane
Lokacja Kalimdor
Teldrassil (na szczycie)
Typ Stolica
Populacja 15000
Rasy IconSmall NightElf MaleIconSmall NightElf Female Nocne elfy
IconSmall Highborne MaleIconSmall Highborne Female Wysoko Urodzeni
IconSmall Worgen MaleIconSmall Worgen Female Worgeni
IconSmall Human MaleIconSmall Human Female Ludzie
IconSmall Draenei MaleIconSmall Draenei Female Draenei
IconSmall Cenarian MaleIconSmall Cenarian Female Cenarianie
IconSmall Ancient Starożytni
IconSmall Treant Treanty
IconSmall Wisp Błędne Ogniki
Znani mieszkańcy Jarod Shadowsong
Ważne miejsca Wyjący Dąb
Język Darnassiański
Wspólny
Religia Kult Elune
Starożytni
Druidyzm
Święte Światło
Surowce Złoto
Polowanie
Drzewo
Data założenia 22 ADP
Status istnieje
Administracja
Rząd Obrana Rada
Przynależność Przymierze
Państwo Kaldorei (stolica)
Główny budynek Świątynia Księżyca
Przywódca IconSmall Tyrande.gif Wysoka Kapłanka Tyrande Whisperwind
IconSmall Malfurion.gif Arcydruid Malfurion Stormrage
Organizacje Darnassus
Gilneas
Nauczyciele i handel
Karczma Done (Karczma Darnassusa)
Poczta Done)
Stajnia Done
Kuźnia Done
Bank Done
Dom aukcyjny Done
Loty Wioska Rut'theran
Statki Wichrogród
Exodar

Jeśli szukasz frakcji, zobacz Darnassus (frakcja)

Darnassus jest stolicą Nocnych elfów z Przymierza. Wysoka kapłanka, Tyrande Whisperwind, rezyduje w Świątyni Księżyca, otoczona przez inne siostry Elune. W Cenarion Enclave, Arcydruid Fandral Staghelm prowadzi stowarzyszenie Cenarion Circle, często w bezpośredniej opozycji do jego znajomych druidów z Moonglade i do Tyrande.

Aura w mieście jest spokojna i nieco melancholijna. Nie ma się uczucia zamknięcia jak w Stormwind czy Ironforge, gdzie budynki są zgrupowane blisko siebie. Darnassus jest pod gołym niebem, a wdzięczne mosteczki łączą brzegi jeziora wokół budynków powodując znaczne odstępy między nimi. Głównym powodem małej populacji w mieście jest jego izolacja: Teldrassil jest małą wyspą z dala od mas Azerothu i jedynym sposobem by się tam dostać z innego kontynentu jest lot lub żegluga do Rut'theran village, malutkiej wioski i stamtąd przejście jarzącego się portalu do miasta. To jest bardzo dobre wyjście maskujące. Darnassus to stolica elfów i dlatego powinna być pogodna i cicha, trzymająca się tajemnicy i melancholijnych elementów kultury Nocnych elfów.

Historia Edytuj

W następstwie Trzeciej wojny Nocne elfy musiały się przystosować do śmiertelnej egzystencji. Ich przystosowywanie było dalekie od łatwości i było wiele elfów, które przerażała perspektywa starzenia się, chorób i kruchości życia. Starali się odzyskać swoją nieśmiertelność, pewna liczba samowolnych druidów zaczęła spiskować aby posadzić specjalne drzewo, które przywróciłoby więź między ich duszami i wiecznym światem.

Wraz z zaginięciem Malfuriona, Fandral Staghelm - stał się przywódcą tych, którzy chcieli zasadzić nowe Drzewo świata - został nowym arcydruidem. On i jego druidzi błyskawicznie wyhodowali i zasadzili wspaniałe drzewo Teldrassil na burzowych wybrzeżach północnego Kalimdoru. Pod ich opieką drzewo wyrosło aż do chmur. Pośród półmroku konarów kolosalnego drzewa zakorzeniło się zdumiewające miasto - Darnassus. Jednak drzewo nie było zabezpieczone błogosławieństwem natury i wkrótce padło ofiarą zepsucia Płonącego legionu. Teraz fauna i korzenie Teldrassil są skażone pochłaniającą je ciemnością.

Nocne elfy i kultura Edytuj

Ze swojej siedziby w Świątyni Księżyca, wysoka kapłanka Tyrande Whisperwind rządzi innymi kapłankami księżyca. W Cenarion Enclave, arcydruid Fandral Staghelm przewodniczy swoim kompanom druidom, w osobistej opozycji do rządów wysokiej kapłanki. Wartownikom Darnassusu przewodzi Elanaria, którą łączą bliskie więzi z trenerami w Warrior's Terrace.

World of WarcraftEdytuj

Darnassus Map

Tarasy (enklawy)Edytuj

Craftsmen's Terrace

Craftsmen's Terrace

Darnassus jest rozmieszczony na tarasach od północnej, wschodniej i południowej strony centralnej części jeziora.

ObronaEdytuj

Każdy, od 1 do 70 poziomu, może czuć się bezpiecznie w Darnassus - możliwe, że jest to najbezpieczniejsze schronienie dla Przymierza w całej grze. Umocnienia są aż nadmiernie silne. Wielcy Starożytni chronią środkowe wejście, inni czekają wewnątrz miasta. Tradycyjnie wszędzie są strażnicy na 60 poziomie, oczywiście kilku stoi wciąż w tym samym miejscu gdy inni patrolują miasto, a elita myśliwych kręci się po mieście na robiących wrażenie kocich wierzchowcach. Oczywiście, najbardziej doświadczeni i najmocniejsi gracze zbierają się w stolicy, trenerzy i dawcy zadań są również gotowi do walki.

Najlepsza obrona miasta jest umiejscowiona przy wejściu do niego. Horda może się więc właściwie dostać do stolicy jedynie przez portal. Nawet jeśli przejdą obronę Rut'theran village, napotkają przeszkody w portalu. Nie tylko czterech strażników otoczy ich od razu, ale portal jest zlokalizowany blisko słynnego banku, który jest gniazdem aktywności Przymierza. Są tam NPC na poziomie 70 i wiedzą dokładnie skąd może przyjść zagrożenie, dzięki nim nowi gracze mogą wyłączyć PvP lub schronić się, a bardziej doświadczeni przygotować się do bitwy.

Ważne miejscaEdytuj

Temple of the moon

Świątynia Księżyca

World of Warcraft: Cataclysm Edytuj

WorldMap-Darnassus-Cataclysm

Darnassus w Cataclysm

Worgen District (Cataclysm)

Wygląd Dzielnicy Worgenów

Darnassus zdobywa małą dzielnice worgenów, zwaną Wyjący Dąb.