FANDOM

Niniejszy tekst został opublikowany w podręczniku do pierwszej gry z serii Warcraft, Warcraft: Orcs & Humans i prezentuje wykaz oddziałów neutralnych biorących udział w Pierwszej Wojnie. Jako że ludzie i orkowie odmiennie opisują te grupy, zawarte zostały oba opisy.

Nazwa Obrazek Opis Ludzi Opis Orków
Ogr WC1POgre Są to bracia Orczych klanów, którzy mają mniej intelektu i więcej siły, przez co są trudnym wrogiem na polu bitwy. Mieszkając w ustronnych zakątkach Królestwa ogry nie lubią, jak się im przeszkadza. Nie zastanawiają się długo nad swoimi zadaniami i przeważnie mordują każdego, kogo nie znają. Ich potężne szczęki i świecące oczy nadają im wygląd szalonych zwierząt, a tego wizerunku dopełnia gorący temperament. Ogry przeszły przez ten sam portal, przez który przybyli Orkowie. Nienawiść do Orków ustępuje tylko nienawiści do Ludzi. Są trudnym przeciwnikiem, dysponując siłą mogącą rozerwać wroga na strzępy. Ogry lubują się w wielkich nabijanych ćwiekami maczugach, którymi miażdżą czaszki wrogów oraz używają do polowań. Ogry wybierają krainy niezamieszkane przez Orków i rzadko są widywani w pobliżu ich obozowisk.
Skorpion WC1PScorpions Pochodzące z pustynnych krain wielkie arachnidy mają zatrute żądła umieszczone na końcu ogona. Wstrzykiwany przez nie jad jest niezwykle bolesny i prowadzi do powolnej i żałosnej smierci. Są łowcami, którzy z natury atakują wszystko, co pojawi się w pobliżu ich gniazd. Jak każdy twór Czarnoksiężników, ci łowcy z podziemnego świata są śmiertelnie groźnymi trucicielami. Ich ogony są zakończone ostrym kolcem, który może przebić się przez zbroję i ciało, by w nieszczęśnika wstrzyknąć śmiertelnie groźny jad. Ludzie nauczyli się wydawać rozkazy najmniejszym osobnikom i mogą ich przywoływać pod swoje sztandary.
Pająk WC1PSpiders Jadowite i wielkie pająki zamieszkują zakamarki od dawna zapomniane przez ludzi i czas. Ich jad jest trujący, a wiele nóg czyni z nich zwinnych wrogów. Po latach polowań na większą zwierzynę znacznie wyrosły i nauczyły się czaić w ciemnych miejscach, by zaatakować ukradkiem. Klan Czarnoksiężników używa swej magii by stworzyć podstępne plugastwa zwane pająkami. Zmutowane z mniejszych stworzeń zamieszkujących krainę, te jadowite bestie są okrutne i wiecznie głodne. Chociaż niektóre poddały się kontroli Czarnoksiężników, wiele z nich tak urosło, że wyrwały się spod władzy i uciekły do zakazanych krain. Te wielkie pająki gnieżdżą się w ciemnościach, gdzie snują swoje sieci, czekając, aż nieostrożni podróżnicy w nie wpadną.
Zbój WC1PBrigand Wielu tych złych bandytów było niegdyś lojalnymi poddanymi Króla, lecz nienawiść i chciwość zwróciła ich przeciw własnemu ludowi. Kryją się w cieniach jak tchórze, czekając tylko, by zniszczyć przeciwnika zaskoczeniem i liczebnością. Wygnani z królewskich osad, mieszkają, gdziekolwiek mogą. Często zbroją się w krótkie miecze i sztylety, dzięki czemu mogą atakować szybko, by napełnić własne sakiewki. Są to diaboliczni Ludzie, którym nie ufają nawet ich bracia. Taktyką i liczebnością nadrabiają własną słabość, a gdy zostaną otoczeni, atakują z zaciekłością dzikich wilków. Kryją się na pustkowiach, gdyż są wyrzucani z każdej osady czy obozu, w której szukają schronienia. Krótkie ostrza, którymi walczą, zadają szybkie tnące ataki i są bardzo efektywne.
Szlam WC1PSlime Nie wszystkie kleiste, ohydne substancje wypływające spod ziemi są tylko odpychające. Niektóre stwarzają również wielkie niebezpieczeństwo. Szlamy nie mają inteligencji, więc przyciąga je jedynie wytwarzane przez żywe ciało ciepło. Ich posoka dosłownie wyssie życie z ofiar, gdyż szlamy żywią się ciepłem. Nie znaleziono w nich śladów magii, lecz czasami sama natura jest magiczna. Klan Nekrolitów wierzy, że te dziwne szlamy pojawiają się na niektórych obszarach łaknąc krwi Orków. Do ich stworzenia nie użyto żadnej magii, a jednak one istnieją. Szlaby są prawdopodobnie wabione przez ciepło Orczych ciał i przesączą się nawet przez najgrubszą zbroję, by wlać się przez pory skórne ofiary i wydusić z niej siłę i życie.
Szkielet WC1PSkeleton Te plugastwa są magicznymi konstruktami zbudowanymi z kości umarłych. Wędrują po zakazanych krainach i zapomnianych królestwa Azeroth, pragnąc jedynie wywrzeć swą zemstę na żywych. Znają one jedynie ból i śmierć i pragną objąć żywych swymi ramionami by wciągnąć ich do piekielnych otchłani. Niekontrolowane duchy podziemnego świata czasami wędrują po krainach, gdzie zamordowano ich ciała. Zgniłe ubranie i ciało zwisa z kości, gdy wędrują w poszukiwaniu zemsty za cierpienie wiecznego przekleństwa. Spajane siłami mrocznymi ponad wszelką miarę, są trudniejsze do zniszczenia, niż to się wydaje.
Żywiołak Wody WC1PWaterElemental Stworzenia te są ukształtowane z magicznej esencji wody. Gdy powstaną, stają się lojalnymi sługami, które bez zająknięcia wykonają wolę swych panów. Jeśli wyzwolą się spod kontroli, będą wolnymi stworzeniami. Są wspaniałymi wojownikami broniącymi swych panów aż do śmierci. Są to twory Ludzkiej magii. Przebywające czasami na służbie u ich Czarowników stworzenia mogą rozkazywać mocom wody. Gdy nie są kontrolowane, ciężko je rozproszyć, gdyż zyskują ślady niezależnego myślenia i motywacji. W każdym razie, te żywiołaki będą atakowały tak długo, aż ich wróg zginie.
Żywiołak Ognia WC1PFireElemental Stworzenia powstałe z żywiołu ognia. Chociaż sługi te mogą być stworzone i kontrolowane przez potężnych magów, okazało się, że są one zbyt kapryśne, by podporządkować się mocy przyzywającego. Jeśli się uwolnią, będą bez kontroli szalały, pragnąc zniszczyć każdego, który przypomina tego, kto ich uwięził. O ich ile wodni bracia przebywają pod władzą Ludzi, te stworzenia nie służą nikomu. Chcą jedynie zniszczyć wszystko i wszystkich, z kim się zetkną. Nikt nie wie, czy stwory te zostały przywołane, czy są efektem działania dzikiej magii. Wiadomo natomiast na pewno, że są śmiertelnie groźne i odnajdują mroczną przyjemność w wywoływaniu bólu.
Demon WC1PDaemon Mieszkające w podziemnym świecie stworzenia są najpotężniejszymi bytami, jakie kiedykolwiek kroczyły po ziemi Azeroth. Ich miłość do sztuku zwodzenia i walki jest przewyższana tylko przez sadystyczną naturę i biegłość w opanowaniu czarnej magii. Posługują się szalejącymi ogniami piekielnymi, jakby te były zabawką. Są to prawdziwi władcy chaosu, na każdym kroku szerzący spustoszenie i niszczący wszystko, co zapragną. Plotka głosi, że co trzynastą pełnię księżyca pojawia się brama, która prowadzi z Azeroth do podziemnego świata i właśnie wtedy demony mogą przybyć do świata Ludzi. Legendy natomiast głoszą, że niektórzy opanowali sztukę przywołania i kontrolowania tych stworzeń, jednak jeśli jest tak rzeczywiście, to nikt nie przeżył tak długo, by o tym opowiedzieć. Ten piekielny pomiot jest złem wcielonym. Umiejętność przywołania tych mrocznych stworzeń z podziemnego świata została dawno temu zapomniana, lecz Czarnoksiężnicy próbują odnaleźć tę wiedzę. Ziejące ogniem i dzierżące wykute w ogniach Hadesu potwory odnajdują wielką przyjemność w szerzeniu zniszczenia i śmierci. Okrucieństwa demonów nie może objąć nawet najbardziej szalony umysł. Jeśli istnieje sposób wysłania tych stworów z powrotem do czeluści bez utraty wielu żołnierzy, wiedza o nim również została dawno zapomniana.