FANDOM

Alonsus Faol
Alonsus Faol w trakcie Trzeciej Inwazji Legionu
Alonsus Faol
Tytuł Biskup Tajemnic
Arcybiskup Kościoła Światła (dawniej)
Płeć Mężczyzna
Rasa Opuszczony
Poziom 113
Klasa Kleryk
Kapłan
Zdrowie 23379938
Reakcja Przymierze Horda
Przynależność Konklawe
Armie Upadku Legionu
Przymierze Lordaeronu (dawniej)
Zakon Srebrnej Dłoni (dawniej)
Kościół Świętego Światła (dawniej)
Klerycy z Northshire (dawniej)
Bractwo z Northshire (dawniej)
Plaga (mimowolnie, dawniej)
Stanowisko Przywódca Kościoła Świętego Światła
Lokacja Pochowany obok Szkarłatnego Klasztoru (dawniej)Polany Tirisfal (dawniej)
Świątynia Światła Otchłani
Status Aktywny (Nieumarły)
Uczniowie Benedictus (upadły uczeń) †
Uther Lightbringer
Calia Menethil (†)
Poszukiwacz przygód (tylko jeśli jest kapłanem)
Kompani Calia Menethil
Sprzymierzeńcy Anduin Wrynn (przyjaciel)
Turalyon (przyjaciel)
Genn Greymane (przyjaciel)
Calia Menethil (przyjaciółka)
Moira Miedziobroda (przyjaciółka)
Prorok Velen (przyjaciel)
Dubbing Gideon Emery

Alonsus Faol był czołową Świętego Zakonu Kleryków z Northshire przed Pierwszą Wojną pomiędzy ludźmi i orkami.

Według niektórych źródeł wiekowy Faol uciekł do Lordaeron wraz z niedobitkami ze Stormwind. Inni twierdzą, że podczas Pierwszej Wojny już przebywał w Lordaeron, a po zniszczeniu Opactwa Northshire dowiedział się od Lorda Lothara.

BiografiaEdytuj

Tides of DarknessEdytuj

Faol był bardzo zmartwiony zniszczeniem opactwa i dotkliwymi stratami, jakie w czasie wojny ponieśli klerycy. Z pomocą swego ucznia Uthera stworzył zakon Rycerzy Srebrnej Dłoni, uzbrajając wiernych Świętego Światła w narzędzia wojny. Jego kaplica w Stratholme była miejscem, gdzie konsekrował Uthera na pierwszego spośród paladynów.

Po Drugiej WojnieEdytuj

Po Drugiej Wojnie Faol przewodniczył odprawianej w Stormwind ceremonii, podczas której Arthas Menethil został przyjęty w poczet członków Srebrnej Dłoni. Później zasiadał w składzie sędziowskim podczas procesu Tiriona Fordringa. W czasie akcji Dnia Smoka Faol już nie żył.

Śmierć i upamiętnienieEdytuj

Faol zmarł z niewiadomych przyczyn (być może z powodu podeszłego wieku) na krótko przed nadejściem Plagi. Prawdopodobnie miejscem ostatniego spoczynku jest Spoczynek Faola, obecnie zamieszkany przez nieumarłych cmentarz na Polanach Tirisfal, nieopodal Szkarłatnego Klasztoru.

Na dziedzińcu Katedry Światła w Stormwind znajduje się pomnik i fontanna wspominające wysiłki, jakie Faol podjął po Drugiej Wojnie, zbierając fundusze na odbudowę miasta i restaurację Bractwa z Northshire.

Arcybiskup Alonsus Faol

Znamienity opiekun Kościoła Światła.

Chociaż rozpoczął swoją pracę w lordaerońskim Stratholme, Arcybiskup Faol był wielkim przyjacielem ludu Stormwind. W mrocznych dniach po Drugiej Wojnie pomógł zreformować Bractwo z Northshire i zebrał znaczne fundusze na odbudowę samego Stormwind.

Ta Katedra stoi nie tylko jako bastion Świętego Światła, ale też wieczne wspomnienie tego człowieka, jego szlachetnego ducha i szczodrości.

W Cataclysm jego pomnik i tablica zostały zastąpione wspomnieniem Uthera Przynoszącego Światło.

UwagiEdytuj

The RPG Icon 16x36 Niniejsza sekcja dotyczy treści zawartych wyłącznie w grze Warcraft RPG.
  • Jego pierwszym nazwiskiem, zanim został arcybiskupem, mogło być "Farol". W jednym ze źródeł w chwili utworzenia Zakonu Srebrnej Dłoni występuje jako "Arcybiskup Farol z Lordaeron", jednak może to być jedynie przejęzyczenie.

SpekulacjeEdytuj

Questionmark-medium Artykuł, lub jego sekcja, zawiera tylko domysły, obserwacje lub opinie, prawdopodobnie związane z fabułą Warcrafta, lub oficjalnych doniesień Blizzarda. Poniższy tekst nie powinien być brany za właściwą fabułę gry!

Konsekracja Taelana?Edytuj

Wiekowy Arcybiskup przewodniczył ceremonii, podczas której Taelan Fordring został paladynem. Nie wiadomo, czy tym arcybiskupem był Alonsus Faol.

Śmierć z przyczyn nienaturalnych?Edytuj

Gdy nowe światło padło na działania sukcesora Faola, możliwe jest, że Faol nie zmarł ze starości, lecz jego śmierć była elementem planu uknutego przez Młot Półmroku i jego panów...