FANDOM

Rok 7 ADP to rok, który miał miejsce 7 lat po otwarciu przez Medivha i Gul'dana Mrocznego Portalu.

Według innych kalendarzyEdytuj

WydarzeniaEdytuj

  • Orkowie oblegają Stolicę, miasto stołeczne Królestwa Lordaeronu. Zostają jednak odparci przez siły Przymierza, którymi dowodzi sir Lothar. Siłom Hordy nie udaje się wejść do miasta, wobec czego zostają zmuszone do wycofania się do Gór Alteraku.
  • Torgus i inny przedstawiciel klanu Smoczych Paszcz widzi odpływających Gul'dana i Cho'galla razem z Łupieżcami Burzy oraz Młotem Zmierzchu. Przyjaciel Torgusa zostaje zabity magią czarnoksiężnika, a sam Torgus ucieka by powiadomić Zuluheda o zdradzie.
  • Thoras Trollbane, król Burzogrodu, odkrywa zdradę Aidena Perenolda poprzez alterackiego generała Hatha.
  • Do Anduina Lothara docierają informacje, że Miasto Stołeczne jest oblężone. Decyduje się więc nakazać wszystkim siłom Przymierza drogę na Lordaeron w razie przybycia ewentualnych posiłków dla Hordy.
  • Lothar i król Terenas odkrywają zdradę Perenolda. Decydują się wobec tego zniszczyć zdradzieckie królestwo. W wyniku ataku kraina zostaje częścią Lordaeronu, a południowo-wschodnie ziemie trafiają do Burzogrodu.
  • Torgus, na rozkaz Zuluheda, leci do Doomhammera, któremu opowiada o zdradzie Gul'dana. Rozumiejąc iż Druga Wojna jest przegrana dla Orczej Hordy Wódz Wojenny nakazuje odwrót do Khaz Modan. Chociaż spotykają silny opór ostatecznie udaje im się uciec przed Przymierzem. Niestety ponad połowa klanów zostaje w Lordaeronie, odcięte od reszty sił orków. Decydują się poddać wobec ludzi, elfów i krasnoludów.
  • Rend i Maim Blackhandowie dostają rozkaz od Orgrima - znaleźć i zabić Gul'dana oraz wszystkich zdrajców, którzy ruszyli za nim. Jednocześnie Teron Gorefiend, lider stworzonych przez Gul'dana Rycerzy Śmierci, również uważa swojego stwórcę za zdrajcę i przysięga dożywotnią walkę za Hordę.
  • Gul'dan przybywa na Zniszczone Wyspy, gdzie następnie wynosi z dna Wielkiego Morza wyspę Thal'dranath, zawierającą Grobowiec Sargerasa. Czarnoksiężnikowi udaje się wejść wraz ze swoim klanem do grobowca, jednak chroniące tego miejsca daemony oraz sługi Sargerasa rzucają się na orków. W trakcie poszukiwania Oka Sargerasa demony ostatecznie zabijają Wielkiego Zdrajcę, za to że zdradził Płonący Legion i chciał jego mocy wyłącznie dla siebie, nie zaś dla otwarcia portalu do rozpoczęcia inwazji na Azeroth. Jego czaszka zostaje zmieniona w potężny artefakt fel.
  • Korzystając z zamieszania do jakiego doszło na Thal'dranath Cho'gall zabiera połowę okrętów i cały klan Młota Zmierzchu, a następnie przy ich pomocy wyrusza do Kalimdoru. Następuje ostateczne przekształcenie klanu w kult.
  • Blackhandowie dowodzący Smoczymi Paszczami i Wyrwanym Kłem wybijają większość członków Łupieżców Burzy i Młota Zmierzchu. Drak'thul jest jedynym spośród klanu Gul'dana, któremu udaje się ocaleć przed demonami lub siłami Blackhandów. Spędzi resztę swojego życia na Thal'dranath jako pustelnik, całkowicie odcięty od świata.
  • Widząc co się dzieje Dal'rend decyduje się wycofać ze Zniszczonych Wysp w stronę reszty sił Hordy, na co Maim jak najbardziej przystaje. Zostają jednak zaatakowani przez siły Kul Tirasu pod Crestfall wspomagane gryfimi jeźdźcami z Dzikich Młotów, w wyniku czego wraca jedynie połowa floty orczych okrętów i smoczych jeźdźców. Kul Tiranie rozpoczynają nękanie orków na wybrzeżu, zmuszając ich do opuszczenia Zul'Dare oraz Baloru.
  • Siły Hordy, nieustannie atakowane przez Przymierze i partyzantów z Ironforge oraz Gnomeregan wycofują się z Khaz Modan. Bronią się tylko okolice Czarnej Góry oraz siły w Azeroth.
  • Oddziały Przymierza pod wodzą Anduina Lothara oblegają stolicę Hordy. Podczas starcia wojska sprzymierzonych ponoszą znaczne straty, jednakże udaje się zmusić orków do przegrupowania się na Płonących Stepach. W trakcie walki ginie jednak sir Lothar. Na łożu śmierci przekazuje dowodzenie nad siłami sprzymierzonych Turalyonowi. Orgrim Doomhammer, zabójca regenta Wichrogrodu, poddaje się wobec ludzi i przegrywa w starciu z zastępcą Anduina. Wódz Wojenny zostaje przewieziony do Stolicy, gdzie ma oczekiwać na proces za swoje zbrodnie.
  • Na skutek stracenia przywódcy oraz utraty ponad połowy wojsk Orcza Horda, teraz kierowana przez Blackhandów, przenosi stolicę pod Mroczny Portal. Gobliny z kartelu Parochlebców ogłaszają wycofanie się z walk po stronie Hordy.
  • Siły Przymierza wyzwalają Wichrogród, jaki od zakończenia Pierwszej Wojny leżał w ruinach. Podjęta zostaje decyzja o natychmiastowej odbudowie miasta. Przedstawiciele Gildii Kamieniarzy, będący weteranami obu konfliktów, kierowani przez Edwina VanCleefa zgadzają się spełnić to zadanie.
  • Król Terenas decyduje się stworzyć obozy internowania, w których orkowie będą żyć po swojemu, lecz nie będą mogli tworzyć armii. Spotyka się to z oporem ze strony Thorasa, Daelina, Genna oraz Anasteriana.
  • Aedelas Blackmoore ogłasza się lordem Durnholde, gdzie tworzy własny obóz internowania. Jednym z jego najlepszych niewolników staje się ork, któremu nadaje imię Thrall, co we Wspólnym oznacza niewolnik.
  • Odmawiając poddania się klany orków wycofują się na Czarne Mokradła, teraz w większości zamienione w Jałowe Ziemie. Ma tam miejsce największa i najbardziej krwawa bitwa Drugiej Wojny. Ostatecznie, mimo wielu strat, wygrywają ludzie, a mag Khadgar przy pomocy Czaszki Gul'dana i Księgi Medivha niszczy Mroczny Portal. Kończy to cały konflikt.
  • Odmawiając poddania się i nie uznając porażki bracia Blackhandowie zbierają pozostałych przy życiu orków i dają początek Prawdziwej Hordzie, później znanej na kartach historii również jako Mroczna Horda. Postanawiają spełnić marzenie Orgrima o podbiciu Azeroth. W tym celu zbierają wszystkich, którzy podróżują samotnie i nie odeszli od Hordy po wydarzeniach pod Czarną Górą, którą następnie członkowie Wyrwanego Kła przejmują na własność.

BitwyEdytuj

ZgonyEdytuj

Poprzedni rok:
6 ADP
Następny rok:
8 ADP