FANDOM

Alliance 32Varian Wrynn
Varian Legion
Titulus

High King of the Alliance,
King of Stormwind,
Lo'Gosh,
Goldrinn leszármazottja,[1]
Valiance Expedition vezetője,
Crimson Ring bajnoka

Nem

Férfi

Faj
Karakterosztály
Reakció

Alliance Horde

Hovatartozás
Korábbi Hovatartozás
Foglalkozás

King of Stormwind,
High King of the Grand Alliance,
Valiance Expedition
és az Operation: Shieldwall vezetője, Gladiátor rabszolga (korábban)

Helyszín
Állapot

Elhunyt Legion-Logo-Small

Rokonság

Tiffin (feleség),
Anduin (gyermek),
Llane (apa),
Barathen (nagyapa),
Varia (nagymama),
Landen (ükapa),
Ellerian noble family ()

Mentor
Társak
Fiam, egy rettenetes sötétség tért vissza világunkba. Mint korábban, most is arra törekszik, hogy elpusztítsa mindazt ami kedves a számunkra. Szembenézek vele, tudván hogy talán többé nem térek vissza. Egész életem a kard által éltem. Láttam királyságokat lángok közt elégni, és bátor hősöket hiába meghalni. Nehéz volt számomra, hogy újra bízni tudjak miután annyi mindent elvesztettem. De tőled türelmet, toleranciát és hitet tanultam. Anduin, hiszem mint ahogy te is, hogy a béke a legnemesebb törekvés. De ahhoz hogy megvédd, kész kell állnod harcolni!
— Varian utolsó üzenete Aduinnak[3]

Varian Wrynn Stormwind királyságának korábbi uralkodója és a Grand Alliance korábbi vezére.[4] Az Első Háború idején, mikor Varian még csak gyermek volt, apját Llane Királyt meggyilkolták, Stormwindet pedig romokba döntötte az Ork Horda. A királyság kormányzója, Anduin Lothar összegyűjtötte a túlélőket és Lordaeronba hajóztak, ahol az Alliance of Lordaeron megalakult. Az Alliance a Második Háborúban legyőzte a Hordát, Stormwindet visszaszerezték, habár mindez csak Lothar élete árán sikerülhetett. Variant királlyá koronázták és a lordaeroni Terenas király mellett állt miközben az Alliance elkezdett szétesésni, emlett számos belső problémával kellett megküzdenie. Nem sikerült egyezséget köttetni a Kőfaragók Céhével (akik Stormwindet újjáépítették,) és Nemesek házával, mely zendüléshez, és felesége, Queen Tiffin halálához vezetett. Mindezek után egy Theramoreba indított diplomata útja során elrabolta őt a Defias Brotherhood, (korábban kőművesek céhe) és eltűnt.

Idővel sikerült megszöknie a Defias elől, de súlyos amnéziában szenvedett és később a Horde fogságába esett. A Crimson Ring gladiátora lett, egy csapatban Broll Bearmantle-vel és Valeera Sanguinarral. A trió megnyerte a Crimson Ring bajnokságot Dire Maulban, melyért Varian megkapta a "Lo'Gosh" ork becenevet, melynek jelentése "Ghost Wolf - Szellemfarkas". Miután fogvatartóik elől megszöktek, Varian felfedezte, hogy ő Stormwind eltűnt királya és korábbi tanácsnoka, Katrana Prestor pedig nem más, mint a fekete sárkánynemzetség királynője, Onyxia, aki álcája alatt végig manipulálta a Defias Brotherhoodot és a nemeseket. Bajtársai segítségével Varian visszanyerte emlékezetét, és legyőzte Onyxiát.

Uralkodása alatt Stormwind emberei vezették győzelemre az Alliancet a Lich King ellen Northrenden. Legjobb barátja, Bolvar Fordragon és az Alliance erők vereségéért a Wrathgatenél totális háborút hirdetett a Horde ellen, és arra törekedett, hogy megerősítése a szövetség stratégiai pontjait ellenük.[5] Kitartásáért és erős makacsságáért ismert Varian Wrynn király eltökélten védte az Alliance érdekeit és tisztességgel nevelte fel fiát, Anduin Wrynnt aki őt fogja követni trónjánn.[6] Miközben a világ a Cataclysm alatt káoszba süllyedt, ő elnyerte a night elfek, törpök, és az Alliance más fajainak tiszteltét és magához vette az Alliance katonai erejének vezetését, mint 'High King', megesküdve hogy új jövőt teremt Azeroth számára.[7]. A háború a Hordával végül az Orgrimmar ostrománál elért győzelemmel végződött.

A szövetség hadseregét vezetve a Burning Legion ellen a Broken Shore-on, Varian harcban esett el a Tomb of Sargeras előtti kapuban. Feláldozta magát, hogy serege elmenekülhessen. Mielőtt hátramaradt volna hogy harcoljon, Genn Greymanere bízta utolsó, fiának címzett levelét melyben azt tanácsolja neki, hogy a békéért meg kell tudni harcolni. A csata után, Anduin követte őt a trónon, mint Stormwind királya és az Alliance High King-je.

Biográfia

First War (Első Háború)

Fájl:Varianyoung.jpg

Varian Wrynn, Llane Wrynn és Taria Wrynn gyermekeként született Stormwind városában tíz évvel az Első Háború előtt. Stormwind királyságának hercegént örömteli életet élt[8][9], emellett pedig megtanult lovagolni és harcolni.[10] Minden megváltozott azonban, mkor az orkok megjelentek a Dark Portalon túlról és megpróbálták elpusztítani szülőföldjét, ezzel elindítva az Első Háborút királysága és a Horda között.

Anduin Lothar, Stormwind bajnoka, hadrendbe állította seregeit és egy elkeseredett kísérletet tett, hogy távol tartsa a Horda erőit Llane királytól, Varian hercegtől és Stormwindtől. Bár Lothar erőfeszítései kisebb győzelmekhez vezettek, a remény szertefoszlott mikor Garona Halforcen - aki Stormwind szövetségese volt - elárulta Llane királyt a Shadow Council parancsára a háború harmadik évében.[9] Varian tehetetlnül nézte ahogy apját meggyilkolják és a Horda elárassza királyságát, leégetik otthonát és lemészárolnak mindenkit, ki útjukba áll. [11] Apja halála nagyban befojásolta Variant, örök nyomott hagyott rajta a Horda megítélése kapcsán: undorító megtévesztőknek és gyilkosoknak látta őket.[9] A későbbi legjobb barátja, Arthas Menethil úgy emlékezett vissza rá mikor először meglátta, minte gy elnyűtt, elveszett személyt, aki "mindenét elvesztette az életén kívül."[12]

Számüzetés Lordaeronba

Anduin Lothar, meggyőződve hogy Stormwindet nem lehet visszafoglalni, összegyűjtött mindenkit aki a városban maradt Variannal és Taria királynővel együtt, és megszervezte a menekülést. Éppen, hogy csak sikerült hajóval megmenekülniükescaped, a királynő és sokan mások az életüket vesztették mialatt a kikötőt próbálták elérni.[9] Északnak vették az irányt, amíg Lothar összegyűjtötte gondlatait. Egyeztetve Variannal és a Kirin Tori mágus Khadgarral, elhatározták figyelmeztetniük kell II. Terenas Menethilt, Lordaeron királyságának uralkodóját a közelgő veszélyről, hogy megvédjék az emberiséget a teljes kipusztulástól.

Miután kikötöttek Southshore kikötőjében, Lothar összegyűjtötte Varian herceget, Khadgart és egy marék lovag társaságában azonnal Lordaeron felé vették az irányt. Érkezésükkör Terenas király üdvözölte őket, Variant pedig egyenragú félként kezelte annak ifjú kora ellenére. Terenas Kriályt nem kellett győzködni, szinte azonnal bíztosította támogatásáról amíg szülőföldét vissza nem szerzik és felajánlotta, hogy addig maradhat ameddig csak szeretne. Habár először Varian kicsit félénken viselkedett mivel egy olyan királyságban volt, melyet soha nem láttot ezelőtt. Ezen gátlásán hamar túllépett és megismerkedett Teranas király fiával, Arthas herceggel. Rövid időn belül szoros baráti kötélék alakult ki a két ifjonc között annak ellenére, hogy Arthas pár évvel fiatalabb volt Variannál. Nem sokkal miután Stormwind lakosai is elérték Lordaeront, Terenas király - Lothar sürgetése okán - összehívta a többi emberi királyság vezetőit, ezzel létrejött a Hét nemzet tanácsa (Council of Seven Nations).

A tanács kezdett szétesni, mivel a gilneasi Genn Greymane és az Alteraci Aiden Perenolde azzal fenyegetőzött, hogy otthagyják a tanácsot attól tartva hogy feladnák a regionális erőiket az egység érdekében és ekkora lépett közbe egy tiszteletre méltó pap, Turalyon aki maga mellé hívatta Variant és felszólította a királyokat, hogy hagyják abba a veszekedést a lényegtelen dolgok felett. Kijelentette: Ha nem hagyják abba, akkor az összes királyság elbukik, és porig ég minden város, pont mint Stormwind és gyermekeik elárvulnak, mint Varian ha egyáltalán túlélik. Turalyon azzal érvelt, ha az emberiség nem egyesül úgy fognak rájuk emlékezni, mint emberekre akik megmenthették volna Azerothot, de túl büszkék voltak hozzá hogy félretegyék politikai ambíciójikat. Viszont ha szövetséget alkotnak saját akarotuk szerint alakíthatják a történelmet és Azeroth őrei lehetnek. Ezen szavak hallatán a tanács tapsban tört ki, még Greymane és Perenolde is amit egyhangú döntés követett a lordaeroni szövetség megszületéséről.[13]

Anduin Lothar parancsnoksága alatt ez a szövetség képes volt végre véget vetni a Horda uralmának a Second War (Második Háború) alatt. A győzelem azonban komoly árat követelt: Anduin röviddel a háború vége előtt esett el és nem láthatta ahogy seregei visszaszerzik Stormwind királyságát.[4]

Patch változások

  • Legion-Logo-Small Patch 7.0.3 (patch időpontja: Beta): Eltávolítva Stormwind Keepből
  • WoD-Logo-Small Patch 6.0.2 (patch időpontja: 2014-10-14): Frissítve 100-as szintre. 
  • Mists-Logo-Small Patch 5.0.4 (patch időpontja: 2012-08-28): Frissítve 90-es szintre. 
  • Cata-Logo-Small Patch 4.0.3a (patch időpontja: 2010-11-23): Frissítve 85-ös szintre. Áthelyezve Stormwind Keep tróntermébe fiával együtt. 
  • Wrath-Logo-Small Patch 3.2.0 (patch időpontja: 2009-08-04): Egyedi dialógusokat kapott. 
  • Wrath-Logo-Small Patch 3.0.2 (patch időpontja: 2008-10-14): Ismét hozzáadva a játékhoz, új modell. 
  • WoW Icon 16x16 Patch 1.9.0 (patch időpontja: 2006-01-03): Eltávolítva az Alcaz Island alatti tömlöcből. 

Referenciák

Külső Hivatkozások

Stormwind Keep Icecrown Icecrown Citadel Krasarang Wilds Lion's Landing
Elődje:
Terenas Menethil II
Pozíció:
Az Alliance High King-je
Utódja:
Ismeretlen
Elődje:
Llane Wrynn I
(mint Király)
Pozíció:
Stormwind uralkodója
(mint Király, Anduin Lothar
régens uralkodása alatt)
Utódja:
Varian Wrynn
(mint Király)
Elődje:
Varian Wrynn
(mint KirályAnduin Lothar
régens uralkodása alatt)
Pozíció:
Stormwind Uralkodója
(mint király
Utódja:
Anduin Wrynn
(mint Király Bolvar Fordragon
Régens uralkodása alatt)
Elődje:
Anduin Wrynn
(mint Király Bolvar Fordragon
Régens uralkodása alatt)
Pozíció:
Stormwind Uralkodója
(mint Király)
Utódja:
Anduin Wrynn